|

میزان و نحوه صحیح آبیاری شمعدانی؛ هر چند وقت یکبار شمعدونی رو آبیاری کنیم؟

شمعدانی یه گل نوستالژیه که با شرایط زندگی آپارتمانی سازگاره و نگهداریش آسووونِ طوری که اگه یکی دو هفته بهش رسیدگی نکنید باهاتون قهر نمیکنه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شمعدانی یکی از گل های زیبا و مورد علاقه ما ایرانی هاست که مثل پتوس، گل گندمی، سانسوریا، حسن یوسف، دیفن باخیا، بنفشه آفریقایی و شفلرا با شرایط زندگی آپارتمانی سازگاری داره. این گل جذاب هم مثل گل گندمی شرایط نگهداریش آسونِ و اگه یکی دو هفته بهش رسیدگی نکنید باهاتون قهر نمیکنه.

معمولا وقتی یه گل جدید می خرید اولین سوالی که به ذهنتون میرسه اینِ که هر چند روز یک بار و به چه میزان باید بهش آب بدید. به خاطر همین هم ما توی این مطلب قراره در مورد نحوه آبیاری شمعدونی باهاتون صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بریم سر اصل مطلب یعنی آبیاری شمعدونی لازمِ بدونید که پرسیدن این سوال که هر چند وقت یک بار به گلتون آب بدید اساسا اشتباهِ و نمیشه پاسخی دقیقی بهش داد. چرا که بسته به اینکه تو چه منطقه ای زندگی میکنید گلدونتون رو در فضای باز یا داخل خونه نگهداری می کنید یا اینکه گلتون رو داخل باغچه کاشتید میزان آبیاری میتونه متفادت باشه.

شمعدانی

شمعدونی از خاک خیس متنفره

شمعدونی از اون گل هاییست که نیاز به آبیاری زیاد نداره و خاک خشک رو بیشتر دوست داره. پس هر موقع که خاک تا عمق 4 سانتی خشک بود باید بهش آب بدید برای این منظور کافیه که انگشتتون داخل خاک کنید تا متوجه بشید که خشک شده یا نه. این چیزی که گفتیم در مورد شمعدونی معمولیه. لازمِ بدونید که شمعدونی انواع مختلفی داره که تو نحوه آبیاری متفاوت هستند به عنوان مثال شمعدونی عطری و پیچ نیاز به آبیاری بیشتری دارن چرا که باید خاکشون همیشه مرطوب باشه. یادتون باشه شمعدونی از هر نوعی که باشه از خیس بودن خاک متنفره.

cover-6

زمان مناسب برای آبیاری

اواخر بعد از ظهر بهترین زمان برای آبیاری شمعدونی است. به گزارش شایانیوز اگه ظهر گلتون آبیاری کنید بالافاصله رطوبت خاک از بین میره بدون اینکه آب جذب گیاه شده باشه اما اگه غروب آبیاری کنید خاک برای مدت طولانی تری مرطوب میمونه.

نشونه های کم آب شدن شمعدونی

برگ ها زودتر از معمول می افتند

نوک برگ ها زرد و قهوه ای میشه

ایجاد لکه های زرد روی برگ ها

جوانه های گل باز نمیشن

گل ها قبل از زمان خود میریزن

نشونه های آبیاری زیاد شمعدونی

ریشه ها آسیب میبینن

نوک برگ ها زرد میشن و میریزن

ساقه ها نرم میشن

شمعدانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها