|

چرا برگ های سانسوریا ترک میخوره؟ با گل زبون مادر شوهر خونتو مادر شوهر پسند کن

اگه توی خونتون گلدون سانسوریا دارید که برگ هاش ترک خورده این مطلبو از دست ندید چون دلالیشو بهتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- سانسوریا جزء گیاهان مقاوم با طول عمر بالاست که خودش رو به خوبی با زندگی آپارتمانی وفق داده. شاید براتون جالب باشه بدونید که این گل جذاب در ایران با نام زبان مادر شوهر شناخته میشه. سانسوریا هم مثل پتوس و شفلرا جزء گیاهان تصفیه کننده هوا است به همین دلیل مورد توجه خیلیا قرار گرفته. خوبی سانسوریا اینِ که اصلا سوسول نیست پس اگه وقت کافی برای رسیدگی به گل و گیاه ندارید یا اینکه در این زمینه مبتدی هستید ایشون یکی از بهترین ها هستند.

با اینکه سانسوریا گیاهِ مقاومیه اما گاهی اوقات دچار مشکلاتی مثل خشک شدن و ترک خوردن برگ ها میشه که توی این مطلب در مورد این مسئله صحبت کردیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

نور شدید و مستقیم بلای جان سانسوریا

سانسوریا به نور فیلتر شده نیاز داره. منظور از نور فیلتر شده اینِ که نور از طریق یک واسطه به گیاه برسه این واسطه میتونه یک پرده نازک یا شیشه مات باشه. وقتی برگ های سانسوریا در معرض نور شدید و مستقیم قرار بگیرن دچار خشکی و ترک میشن.

gol-sansoria-ablagh-2-1

کم آبی و ترک خوردن برگ های سانسوریا

سانسوریا گیاه نسبتا کم آبیست بنابراین زمانی باید بهش آب بدید که تا عمق 2 تا 3 سانتی متری خاک خشک شده باشه. البته این گیاه نسبت به تشنگی هم حساسِ و اگه مدت طولانی بهش آب ندید چون رطوبت کافی به برگ هاش نمیرسه برگ ها ترک میخورن. به گزارش شایانیوز موقع آبیاری مراقب باشید که آب در زیر گلدان جمع نشه چون باعث پوسیدگی ریشه و ساقه خواهد شد.

ترک خوردن برگ های سانسوریا به خاطر تغییر شدید دما

دمای ایده آل برای رشد و نگهداری سانسوریا ۱۸ الی ۲۳ درجه سانتی گرادِ هوای گرم تر یا سردتر از این حد باعث از دست رفتن رطوبت گیاه و ترک خوردن برگ هاش میشه.

bb

خاک نامناسب و ترک خوردن برگ های سانسوریا

سعی کنید از خاک سبک برای سانسوریا استفاده کنید تا بتونه آب رو به خوبی از خودش عبور بده چون اگه آب توی خاک بمونه ریشه ها پوسیده میشن و به مرور گیاهتون از بن میره. خاکی که استفاده می کنید باید دارای مواد آلی باشه همچنین از عوامل بیماری زا مثل قارچ ها هم عاری باشه.

کمبود عنصر بور و ترک خوردن برگ های سانسوریا

در خاک هایی که خیلی اسیدی و قلیایی هستند، عنصر بور برای گیاه غیر قابل دسترس میشه. این مسئله باعث ترک خوردن برگ های سانسوریا میشه. اسپری کردن محلول اسید بوریک راهی برای جبران کمبود بور در سانسوریا است.

265e64bd8b8149768f1d3ed6320c7027

ترک خوردن برگ های سانسوریا به خاطر شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود یکی از آفت های رایج در بین گیاهان آپارتمانی مخصوصا سانسوریا است که باعث ایجاد زخم و شکاف روی برگ ها میشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها