|

چرا شمعدانی گل نمیده؟ ترفندهای پر گل شدنِ شمعدونی

شمعدونی یه گل خوشگل و جذابِ که اگه گل بده جذاب تر هم میشه. برای گلدهی شمعدونی باید نکاتی رو به شرح ذیل رعایت کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شمعدانی یه گل زیبا و خوشگلِ که مثل پتوس، سانسوریا و حسن یوسف نگهداریش آسونِ و به خوبی خودش رو با زندگی آپارتمانی وفق داده. یه شمعدونی سرِ حال باید حسابی پر گل باشه پس اگه گیاه شما گل نمیده یه جای کار ایراد داره. توی این مطلب میخوایم بررسی کنیم که چرا در مواردی شمعدونی گل نمیده پس در ادامه با ما همراه باشید.

نور مناسب؛ البته نه تند و شدید

شمعدونی جزء گل هایی است که به نور زیادی نیاز داره بنابراین باید گلدونتون رو جایی قرار بدید که حدود 12 ساعت در معرض نور خورشید باشه تا گل بده. البته آفتاب تند و شدید هم برای گلدهی شمعدونی مضرِ و باعث پژمرده شدن و قطع شدن گلدهی میشه. شمعدونی عاشق نور زیاد ولی فیلتر شده است بنابراین بهترین جا برای نگهداریش در داخل منزل پشت پنجره ایست که با پرده یا شیشه مات فیلتر شده باشه. اگر هم گلدونتون رو در فضای باز قرار میدید جایی بذارید که در معرض نور مستقیم و شدید نباشه.

شمعدانی

آبیاری زیاد بلای جان شمعدونی

شمعدونی از اون گل هاییست که نیاز به آبیاری زیاد نداره و خاک خشک رو بیشتر دوست داره. پس هر موقع که خاک تا عمق 4 سانتی خشک بود باید بهش آب بدید برای این منظور کافیه که انگشتتون داخل خاک کنید تا متوجه بشید که خشک شده یا نه. آبیاری زیاد و یا مرطوب بودن بیش از حد خاک به شمعدانی آسیب میزنه و باعث پژمرده شدن گل هاش میشه. به گزارش شایانیوز حتما سعی کنید گل های پژمرده رو سریعا از گیاه جدا کنید تا انرژی گیاه صرف گیاهان در حال پژمره شدن نشه.

شمعدانی

هرس کردن فراموش نشه

از هرس کردن شمعدانی غافل نشید. هرس کردن باعث به گلدهی رسیدن شمعدانی خواهد شد، این کار رو در فصل مهر یا آبان باید انجام بدید به این شکل که با قیچی شاخه های اضافیش رو بچینید.

کوددهی منظم

در فصل بهار و تابستون باید برای گلدهی به شمعدونی کود بدید. کودهای مایع بهترین گزینه جهت گلدهی شمعدونی هستند چرا که سریع تر جذب میشن. شمعدونی هایی که در فضای باز نگهداری میشن نسبت به شمعدونی هایی که داخل خونه نگهداری میشن به کود بیشتری نیاز دارن چون شمعدونی های بیرون در معرض نور و گرمای بیشتری قرار دارن در نتیجه مواد مغذی خاک زودتر از بین میره. لازم به ذکر که کوددهی زیاد هم باعث توقف گلدهی شمعدونی میشه. معمولا ماهی یک بار کوددهی کافیست.

شمعدانی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها