|

دلایل اصلی ریزش برگ های شفلرا؛ یه گل همیشه سبز با برگ های خوشگل چرمی

شفلرا گیاهی گرمسیریست که برگ های سبز، براق و چرمی شکل داره که خاصیت تصفیه کنندگی داره و هوا رو پاکیزه میکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شفلرا جزء گیاهان محبوب آپارتمانیست که باید در شرایط ویژه ای نگهداری بشه چرا که در مقایسه با حسن یوسف، دین باخیا، شمعدونی و پتوس گیاه حساسی است و خیلی زود باهاتون قهر میکنه؛ پس اگه در زمینه پرورش گل و گیاه مبتدی هستید یا وقت کافی ندارید بهتره که بی خیال شفلرا بشید چون ایشون تا حدودی سوسول تشریف دارن.

از اون جایی که شفلرا گیاه حساسیه خیلی زود نسبت به شرایط نامناسب واکنش نشون میده و این واکنش گاهی اوقات به صورت ریزش برگ ها است. توی این مطلب دلایل ریزش برگ های شفلرا رو بهتون میگیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

رابطه نور و ریزش برگ های شفلرا

شفلرا به نور فیلتر شده متوسط رو به زیاد نیاز داره. منظور از نور فیلتر شده اینِ که نور از طریق یک واسطه به گیاه برسه این واسطه میتونه یک پرده نازک یا شیشه مات باشه. اگه نور مورد نیاز به گیاه نرسه برگ های شفلرا تغییر شکل داده و دچار ریزش میشن. اگه شفلرای ابلقِ شما یکدست سبز شده یعنی نور دریافتیش کمِ بنابراین باید جاشو عوض کنید. اگه خواستید جای شفلرا رو عوض کنید این کار رو به یکباره انجام ندید چون شفلرا نسبت به جا به جایی بسیار حساسِ.

شفلرا

رابطه آبیاری نامناسب و ریزش برگ های شفلرا

شفلرا به آبیاری زیاد نیاز نداره و بین دو آبیاری باید خاک گلدان تا عمق ۳ الی ۴ سانتی متری خشک شده باشه. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و ایجاد نقاط سیاه روی قسمت سفید برگ ها میشه. به گزارش شایانیوز زرد شدن و ریزش برگ های شفلرا نشانه آبیاری زیادِ. اگه مقدار آبی که به گیاه میدید کمتر از حد لازم باشه هم برگ هاش دچار ریزش میشن. برای اینکه متوجه بشید آیا زمان آبیاری رسیده یا نه دو بند از انگشتتون رو درون خاک فرو کنید و اگر حس کردید که خاک خشکِ آبیاری کنید.

نکته مهم دیگه ای که در مورد آبیاری شفلرا باید رعایت کنید اینِ که هیچ‌گاه شفلرا رو با آب سرد و یا آب داغ آبیاری نکنید؛ زیرا باعث شوکه شدن و ریزش برگ‌های گیاه میشه.

شفلرا

رابطه خاک نامناسب و ریزش برگ های شفلرا

خاک شفلرا باید سبک باشه طوری که بعد از آبیاری بتونه آب رو از خودش عبو بده. در صورتی که خاک شفلرا از نوع فشرده باشه اکسیژن به ریشه‌هاش نمیرسه و چون گیاه جایی برای نفس کشیده نداره برگ هاش زرد میشن و شروع به ریزش میکنن.

بونسای-شفلرا-ابلق

رابطه دمای پایین و ریزش برگ های شفلرا

شفلرا جزء گیاهان گرمسیریست که در دمای 16 الی 17 درجه سانتی گراد میتونه به خوبی رشد کنه. این گیاه به هیچ وجه تحمل سرما رو نداره و اگر در معرض باد یا هوای سرد قرار بگیره برگ هاش میریزن.

شفلرا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی