|

نور مورد نیاز واسه نگهداری نخل مرداب؛ یه جذابِ بی دردسر که خونتو حسابی خوشگل میکنه

نخل مرداب که بهش پنجه کلاغی هم میگن از گیاهان محبوب آپارتمانیست که نگهداریش خیلی آسونِ و به این زودیا باهاتون قهر نمیکنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- نخل مرداب یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانیست که مثل پتوس، دیفن باخیا، حسن یوسف، شمعدونی، سانسوریا و بنفشه آفریقایی نگهداریش خیلی آسونِ طوری اگه یه مدتی هم بهش رسیدگی نکنید باهاتون قهر نمیکنه؛ اما به هر حال مثل هر گلِ دیگه ای باید یه سری نکات رو در موردش رعایت کنید مثلا خیلی مهمِ که بدونید نخل مرداب عاشق آبِ و هر چقدر بیشتر بهش آب بدید سرِ حال تر میشه.

توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم که نخل مرداب به چه میزان نور نیاز داره و به چه نحو نور مورد نیازش باید تامین بشه؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از نور غیر مستقیم چیه؟

نخل مرداب به نور زیاد ولی غیر مستقیم نیاز داره و به هیچ وجه از نور مستقیم خوشش نمی یاد؛ طوری که اگه در معرض نور شدید و مستقیم قرار بگیره برگ هاش میسوزن. منظور از نور غیر مستقیم اینِ که نور خورشید فضای اتاق رو روشن کنه و به گیاه برسه اما مستقیم بر روی اون نتابه. به گزارش شایانیوز بهترین مکان برای نگهداری نخل مرداب قرار دادنش در کنار پنجره ای است که نور ملایم رو چندین ساعت در طول روز دریافت کنه. اگه فضای منزلتون طوریه که حداقل 8 ساعت نور ندارید به هیچ وجه سمت این گیاه نرید.

گل-مرداب

اگه نخل مرداب در محیط کم نور قرار بگیره برگ هاش پژمرده میشن و بعد از مدتی هم میریزن. اگر هم به مدت طولانی در معرض نور مستقیم قرار بگیره برگ هاش زرد میشن و در نهایت میسوزن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی