|

نور مورد نیاز برای نگهداری پتوس؛ با این خوشگلِ رونده زیبایی خونتون چند برابر کنید

پتوس یه گل خوشگل و جذااابِ که نگهداریش خیلی آسونِ بنابراین اگه مبتدی هستید یا وقت کافی ندارید ولی به گل و گیاه علاقه دارید ازَش غافل نشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پتوس جزء گیاهان محبوب آپارتمانیست که علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی داره و نگهداریش خیلی آسونِ؛ پس اگه به گل و گیاه علاقه دارید این خوشگلِ جذاب هم مثل حسن یوسف، سانسوریا، دیفن باخیا، شفلرا و شمعدونی سوسول نیست لذا اگه چند روزی بهش سر نزنید باهاتون قهر نمیکنه.

پتوس تصفیه‌ کننده هوا است به همین دلیل مورد توجه خیلیا قرار گرفته چرا که میتونه سمومی چون فرمالدئید، تولوئن، زایلن و بنزن رو پاک کنه پس برای اتاق‌ خوابتون خیلی مناسبِ.

نگهداری پتوس آسونِ اما به هر حال باید نکاتی رو در موردش رعایت کنید تا گلتون حسابی سرِ حال و شاداب باشه. توی این مطلب میخوایم در مورد نور مورد نیاز برای نگهداری پتوس صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه-نگهداری-پرورش-گیاه-پتوس

پتوس نور مستقیم رو اصلا دوست نداره

پتوس در طیف وسیعی از نور رشد میکنه اما نور زیاد غیر مستقیم رو ترجیح میده. اگه پتوس رو در بالکن نگهداری میکنید حتما توی سایه قرارِش بدید. اگر در منزل نگهداری می کنید باید جایی قرار بدید که در معرض نور زیادِ غیر مستقیم باشه؛ منظور از نور غیر مستقیم اینِ که نور خورشید فضای اتاق رو روشن کنه و به گیاه برسه اما مستقیم بر روی اون نتابه. به گزارش شایانیوز بهترین مکان برای نگهداری پتوس قرار دادنش در کنار پنجره ای است که نور ملایم رو چندین ساعت در طول روز دریافت کنه. پتوس نور مستقیم رو به هیچ وجه دوست نداره و اگه در معرض نور زیاد قرار بگیره برگ هاش زرد و دچار سوختگی میشن.

همان طور که گفتیم پتوس در طیف وسیعی از نور رشد میکنه بنابراین اگه فضای منزلتون طوریه که نور زیادی نداره از پتوس غافل نشید. از بین انواع پتوس، پتوس سبز نسبت به نور کم مقاوم تر است. البته بقیه انواع پتوس هم در نور کم رشد میکنند اما نه به صورت کامل. به عنوان مثال اگه به پتوس ابلق نور مناسب نرسه رگه‌های طلاییش از بین میرن.

پتوس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها