|

نگهداری گل شمعدانی در فصل سرما؛ یه نوستالژی خوشگل به یاد خونه مامان برزگا

اگه توی خونتون گلدون شمعدونی دارید و توی تراس ازش نگه داری می کنید این روزا که هوا در حال سرد شدن باید گلدونتون رو به داخل خونه منتقل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی صحبت از شمعدونی میشه مطمئنا شما هم مثل من یاد خونه های قدیمی با حیاط های بزرگ و حوضِ وسطش می افتید که دور تا دورش پر از گلدون های رنگارنگ و خوشگل بود. این روزها که خونه ها آپارتمانی شدن دیگه خبری از حیاط های بزرگ و حوض وسطش نیست اما بازم این گل نوستالژی جای خودش رو بین مردم باز کرده و در کنار گل های آپارتمانی دیگه مثل سانسوریا، حسن یوسف و پتوش زینت بخش خونه هامون شدن.

اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید حتما میدونید که تا حالا راجع به گیاهان مختلف آپارتمانی که نگهداریشون آسونِ صحبت کردیم. توی این مطلب میخوایم سراغ شمعدونی بریم و ببینیم که توی هوای سرد این گیاه خوشگل رو تو چه شرایطی باید نگه داریم.

اگه گل هاتون رو بیرون از خونه نگه می دارید این روزا که هوا در حال سرد شدنِ باید بررسی کنید و ببینید که هر کدوم از گل هاتون نهایتا چه دمایی رو میتونن تحمل کنن. به عنوان مثل شمعدونی نهایت دمای 10 درجه رو میتونه تحمل کنه پس اگه در جایی زندگی می کنید که دما از 10 درجه کمتر شده باید جای گلدونتون رو عوض کنید و در جایی قرار بدید که دماش 15 تا 20 درجه باشه.

شمعدونی عاشق نور زیاد فیلتر شده

اگه میخواین گلدونتون رو به داخل منزل منتقل کنید حواستون به نور کافی باشه شمعدونی عاشق نور زیاد ولی فیلتر شده است بنابراین بهترین جا برای نگهداریش در داخل منزل پشت پنجره ایست که با پرده یا شیشه مات فیلتر شده باشه. اینجوری به رشد و گلدهیش حتی توی زمستان هم ادامه میده اما طبیعتا این گلدهی کمتر از تابستونِ. حواستون باشد گیاه رو خیلی نزدیک به پنجره‌ای که بادهای سرد ازش به داخل می یاد، نگه ندارید.) به گزارش شایانیوز حالا اگه فضای خونتون طوریه که نور کافی به گل نمیرسه میتونید با نور مصنوعی نیازش رو برطرف کنید.

منظور از نور مصنوعی چیست؟

یه سری لامپ ها و چراغ های مخصوص رشد گیاه در بازار وجود دارن که میتونن نیاز گیاه رو در صورت نبود نور طبیعی کافی برطرف کنند. این محصولات در انواع مختلف خونگی و گلخانه ای وجود دارند که میتونن نور طبیعی خورشید رو کاملا بازسازی کرده و شرایط رو برای فتوسنتز گیاه فراهم کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها