|

علت سوختگی برگ های حسن یوسف چیست؟ یه گل نوستالژی به یاد قدیم ندیما

حسن یوسف جزء گیاهانیست که نگهداریش آسونِ بنابراین اگه وقت کافی برای رسیدگی ندارید یا اینکه مبتدی هستید از این گل خوشگل غافل نشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حسن یوسف یه گلِ خوشگل آپارتمانیست که در غرب با عنوان ملکه ای با دنباله ها قرمز شهرت یافته. شرایط نگهداری آسون و زیبایی زیاد باعث شده حسن یوسف بین مردم حسابی پرطرفدار بشه. از حسن یوسف میتونیم به عنوان یه گل نوستالژی نام ببریم چرا که ما رو به یاد حیاط خونه مادربزرگامون میندازه. اگه به گل و گیاه علاقه دارید اما مبتدی هستید یا وقت زیادی برای رسیدگی بهشون ندارید از حسن یوسف غافل نشید چرا که نگهداریش خیلی آسونِ و به این زودیا باهاتون قهر نمیکنه.

با اینکه حسن یوسف گل سوسولی نیست اما گاهی اوقات دچار مشکلاتی میشه مثلا برگ هاش میسوزه که بیشتر به خاطر آبیاری نامناسب و نور زیاد اتفاق می افته. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهتون بگیم چه کار کنید که گلتون دچار این مشکل نشه.

نحوه صحیح آبیاری حسن یوسف

حسن یوسف گیاه نسبتا پر آبیست بنابراین زمانی که خاکش به اندازه 1 الی 2 سانتی متر خشک شد باید بهش آب بدید. این گیاه با اینکه نسبتا پر آبِ اما خاک باتلاقی رو اصلا دوست نداره پس حتما منافذ زیر گلدون رو چک کنید تا آب اضافه ازش خارج بشه. به گزارش شایانیوز خاکی که برای حسن یوسف انتخاب می کنید باید به گونه ای باشه که آب رو به راحتی از خودش عبور بده. کمبود آب یا زیاده روی در آبدهی ممکنِ باعث سوختگی حاشیه برگ ها بشه.

حسن یوسف

نور زیاد ولی فیلتر شده

حسن یوسف به نور زیادی نیاز داره به طوری که هر چقدر نور بیشتری بهش برسه برگ هاش خوش رنگ تر میشن اما نور زیاد مستقیم باعث سوختگی برگ ها میشه. حسن یوسف توی نور فیلتر شده، هم بهتر رشد میکنه هم اینکه برگ هاش حسابی خوش رنگ میشه. پس اگه گلدونتون توی بالکنِ یا جایی هست که نور بهش نمیخوره همین حالا به پشت پنجره انتقالش بدید. البته حسن یوسف میتونه نور مستقیم رو هم تا حدودی تحمل کنه اما اگه به یکباره در معرض نور مستقیم شدید قرار بگیره برگ هاش می سوزن.

حسن یوسف

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها