|

رمان علمی تخیلی چی بخونیم؟

دنیای شاهکار های علمی تخیلی تو کتابا یه حالِ دیگَن؛ با این رمان ها کلی هیجانی میشی

اگر به سینمایی ها و سریال های علمی تخیلی علاقه دارید پس با خواندن کتاب های این ژانر غرق در لذت خواهید شد پس پیشنهادات ما را بشنوید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- دنیای کتاب و ادبیات دنیای عجیبی است، برای همه انسان ها با هر سن و سال و هر سلیقه ای که باشند راهی داره که به جاده ای رویایی و دوست داشتنی ختم میشه، جاده ای که شما رو فارق از همه اتفاقات و همه روز مرگی ها و درگیری ها به چند ساعت حال خوب و اتفاقات غیر منتظره مهمان می کند حتا گاها یک اثر ادبی خوب و درجه یک توانایی آن را دارد که برای مدت های طولانی ذهن شما رو به خود مشغول کنه و به این ترتیب باعث تغییر حس و حال شما بشود. جدای از داستان های عاشقانه، اجتماعی، کلاسیک و خیلی ژانرهای دیگه یک دسته از آثار هستند که در ژانر علمی تخیلی نوشته میشند، این کتاب ها معمولا مخاطب های خاصی دارند که لذت خواندن یک اثر علمی تخیلی یا حتا یک فیلم علمی تخیلی را با چیز دیگری عوض نمی کنند.

هفت فیلم سینمایی علمی تخیلی که باید دید

اگر تا به حال هیچ اثری از این ژانر را نخوانده اید و تجربیاتتان در این ژانر به چند اثر سینمایی محدود می شود به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید تا چند داستان خوب علمی تخیلی را به شما معرفی کنیم که با خواندنشان احتمالا اشتیاق خواندن آثار مشابه در وجودتان شعله خواهد کشید.

1.تلماسه اثر فرانک هربرت

در بین تمامی آثار نوشته شده در ژانر علمی تخیلی تلماسه یکی از شاهکار ترین  آن ها می باشد. جالبه بدونید که هربرت برای خلق جهان تماسه بسیار تحت تاثیر فرهنگ خاورمیانه و اسلام بوده است. ماجرای اصلی این رمان مشهور و معروف نبرد بین سه خاندان بر سر تصاحب سیاره و زندگی قهرمانی افسانه ای به نام پل مودیب می باشد. توضیح کتاب کار راحتی نیست اما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید تنها یک رمان علمی تخیلی بخوانید آن یک رمان را تلماسه در نظر بگیرید.

2.فرانکنشتاین اثر مری شلی

فرانکنشتاین از آن داستان هایی است که بی بر و برگرد نام آن راشنیده اید و خوب می دانید که در رابطه با چیست. تا به حال بار ها و بار ها اقتباس های سینمایی ای از این اثر شده است که بسیاری از آن ها هم توانسته اند موفق باشند اما لذت خواندن یک اثر با لذت تماشای یک اثر بسیار متفاوت است پس حتا اگر بار ها و بارها هم سینمایی های وام گرفته از فرانکنشتاین شلی را دیده اید، این بار به خواندن اصل اثر بپردازید.

فرانکنشتاین

3.راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها اثر داگلاس آدامز

بخش عظیمی از داستان های علمی تخیلی را در هر مدیومی که باشند وقایع مربوط به آدم فضایی ها تشکیل میدهد، و غالبا هم این فرود آمدن آن ها به زمین است که داستان را کلید می زند، اما راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها کمی متفاوت از دیگر داستان های مرتبط با موجودات فضایی است. این بار یک زمینی است که در میان فضایی ها گیر افتاده است. برای آن هایی که نمی دانند باید بگوییم که این اثر اولین بار با عنوان مسافران مجانی کهکشان در ایران به چاپ رسید و شاید هنوز هم این نام را در قفسه کتاب فروشی ها ببینید.

4.بازی های گرسنگی اثر سوزان کالینز

به گزارش شایانیوز، بازی های گرسنگی نیز مانند بسیاری دیگر از اثار ادبی امریکا دارای اقتباس سینمایی می باشد و به احتمالا شما نام آن را شنیده اید. دنیای پسا آخرالزمانی ای که انسان ها به طبقه های مختلف تقسیم شده اند و برترین ها برای تفریح و هیجانات خود آن ها را مجبور می کنند تا در بازی های مرگ شرکت کنند، بازی ای که در آن یا باید بکشی و یا کشته خواهی شد. بازی های گرسنگی از آن مجموعه هایی است که به شما پیشنهاد می کنیم حتما برایش وقت بگذارید چرا که خالی از لذت نخواهد بود.

بازی های گرسنگی

5.سه جرم کیهانی اثر سیکسین لیو

یکی دیگه از آثار بسیار در خوری که می تونید در این ژانر بخونید سه جرم کیهانی است. این مجموعه آینده ای را به تصویر می کشد که در آن زمین در انتظار حمله از نزدیک ترین منظومه ستارگان است. برای آن هایی که به داستان های فرا زمینی علاقه دارند این اثر یکی از بهترین گزینه هاست. جالبه بدونید که این رمان در سال 2015 جایزه هوگو برای بهترین رمان سال را به دست آورد.

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی