|

رمان عاشقانه چی بخونیم؟

پنج رمان عاشقانه که زندگیت و زیرُ رو میکنن؛ با چندتا کتاب خوب روزت رو قلبی قلبی کن

هیچی مثل یک رمان عاشقانه نمی تونه حال و هوات و عوض کنه و کمی رنگ و بوی تازه به زندگیت بده پس با چند تا کتاب خوب روزت رو بساز.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها در بینابین تمامی تلاطم های جاری، شاید هیچ چیز به اندازه عشق نتواند قلب آدمی را تسکین بخشد و زخم های آن را مداوا کند. وقتی به تاریخ نگاه می کنیم هیچ چیزی مگر عشق نیست که توانسته باشد خود را در میان تمامی درد ها و زخم ها، بمبماران ها و جنگ ها و هزاران هزار مسئله دیگر در امان نگه داشته باشد و نهایتا چون گلی نیلوفر در میان مردابی کپک بسته سبز شود و به روید و زیبایی را با خود به همراه بیاورد؛ و شاید برای همین هم هست که ما هرگز نمی توانیم چشم های خودمان را در برابر عشق ببندیم. شاید برای همین است که حتا در سخت ترین شرایط روزگار هم که باشیم یک رمان عاشقانه چون آبی که بر آتش میریزند برای مدت کوتاهی هم که شده حال دل ما را خوب می کند و به وجودمان آرامش می دهد.

رمان عاشقانه

اگر به دنبال راهی می گردد تا شب ها به کمک آن تلاطم ناشی از روز را آرام کنید و توانی برای روز آینده خود جمع آوری نمایید شاید یک یا دو کتاب عاشقانه بتواند کمک کننده باشد. در ادامه ما به شما پنج مورد از زیباترین رمان های عاشقانه کلاسیک و معاصر را معرفی می کنیم که بدون شک از خواندن آن ها غرق لذت خواهید شد.

1.قصر آبی اثر لوسی ماد مونتگومری

شک دارم کسی باشد که تا به حال نام آن شرلی را نشنیده باشد. قصر آبی نیز اثری دیگر از نویسنده کانادایی آن شرلی به نام ال. ام. مونتگومری است که این بار به داستان عاشقانه دختری به نام والنسی می پردازد. اگر یک روز متوجه شوید که دیگر چیزی به پایان عمرتان باقی نمانده است چه تغییری در زندگی خود ایجاد می کنید؟ والنسی دختری است که تصمیم میگیرد عاشق شود.

رمان عاشقانه

2.پنج قدم فاصله اثر ریچل لیپینکات

پنج قدم فاصله داستان عشق دردناکی است که همیشه پنج قدم میان عاشق و معشوق فاصله می ماند، پنج قدمی که هرگز طی نمی شود، درواقع طی شده است اما با بیماری نه با دست هایی که بهم رسیده اند و آغوشی که باز شده است. پنج قدم فاصله داستان دختر و پسری است که هر دو به بیماری فیبروز کیستیک مبتلا هستند، بیماری ای که دستگاه تنفس را به خود درگیر می کند و برای همین هم همیشه باید پنج قدم بین آن دو فاصله باشد.

رمان عاشقانه

3.منسفیلد پارک اثر جین آستان

به گزارش شایانیوز، شکی نیست که در میان رمان های عاشقانه همیشه نامی از جین آستن خواهد بود، بانوی انگلیسی ای که شاید به خاطر غرور و تعصب شهره شده باشد و این تلاش او برای جایگاه زن است که نامش را بر سر زبان ها انداخته است اما باید اعتراف کرد که عشق نقش اول غالب داستان های اوست و منسفیلد پارک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رمان عاشقانه

4.یک به علاوه یک اثر جوجو مویز

اگر اهل خواندن داستان های عاشقانه باشید احتمالا با نام جوجو مویز نیز هم آشنا هستید، نویسنده ای که مدت هاست به خاطر داستان های عاشقانه اش که یکی پس از دیگری چاپ می شوند مشهور شده است. یک به علاوه یک مانند بسیاری دیگر از آثار او داستانی عاشقانه است که روایتگر زندگی مادری 27 ساله است که همسرش او را ترک کرده و او تلاش می کند تا علی رغم تمامی سختی ها لبخند بزند و روی پای خود بایستد.

رمان عاشقانه

5.بخت پریشان اثر جان گرین

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم عشق در سخت ترین لحظات هم راه خود را به زندگی ما انسان ها پیدا می کند و می تواند نور و امید را به زندگی هدایت کند، حتا اگر مرگ در یک قدمی باشد. بخت پریشان نیز مانند پنج قدم فاصله داستان دختر و پسری است که هر کدام به نحوی با بیماری دردناک سرطان دست و پنجه نرم می کنند اما عشق تحمل درد را برای آن ها آسان تر می کند تا این که همه چیز تغییر می کند.

رمان عاشقانه

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگری باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    عالی عالی عشق زندگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها