|

کتاب های قدر ادبیات آلمان

هفت کتاب شاهکار از ادبیات آلمان که دنیاتُ کُن فیکون میکنه ؛ همیشه دنبال غول ترینا باش

آثار ادبی فاخر به دوره خاص یا کشور خاص محدود نمی شند و با کمی جست و جو می تونی در ادبیات بین الملل آثاری رو پیدا کنی که زندگیت رو تغییر میدن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ادبیات راحت ترین راه برای آشنایی و همزاد پنداری با مردم دیگر کشور های جهان است، نه تنها کشور بلکه مردم تاریخ های گذشته. ادبیات به ما کمک می کند تا جهان بینیمان، انسانیتمان و حتا معرفتمان را افزایش دهیم و افق دید وسیع تری نسبت به هر آنچه که در اطرافمان و در جهانی که زندگی می کنیم رخ می دهد داشته باشیم. ادبیات یعنی زندگی و برای همین است که مانا است و پایا.

در ادبیات جهان برخی از آثار ادبی هستند که باید از آن ها به عنوان شاهکاره ای ادبی یاد کنیم، آثاری که خواندن آن ها می تواند زندگی ما را دگرگون کند و دری تازه به روی ما بگشاید. در این میان آلمان یکی از آن کشور هایی است که ادبیات قوی و قابل تاملی دارد ادبیاتی که گنجینه های ارزشمندی را در دل خود جای داده است، به همین خاطر هم ما تصمیم داریم تا هفت اثر و هفت کتاب خارق العاده را به شما معرفی کنیم که به طرز شگفت انگیزی می توانند منقلب کننده و تاثیر گذار باشند.

1.فاوست اثر یوهان ولفگانگ فون گوته

بدون شک و بی هیچ بر و برگردی باید گفت که در این دنیا کسی نیست که با شاعر بلند آوازه آلمانی، گوته آشنا نباشد، بله درست است شاید تا به حال حتا یک اثر هم از او نخوانده باشید اما یقینا او را می شناسید. فاوست معروف ترین و مشهور ترین اثر این شاعر فقید و گران مایه آلمانی است که باید از آن به عنوان یکی از بهترین نمایشنامه های تاریخ نام برد. فاوست روایتی حماسی، تراژدیک و البته اسطوره ای دارد، آن هم از نبرد میان شیطان و انسان. این نمایشنامه که در دو بخش نوشته شده است گستره ای از مفاهیم انسانی را شرح می دهد.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

2.چنین گفت زرتشت اثر فردریش نیچه

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم تاریخ کشور آلمان، افرادی را در دل خود جای داده است که امکان ندارد بشود از آن ها و نقش پررنگشان عبور کرد. پس از گوته حالا نوبت نیچه است، فیلسوف و شاعر شهره نام آلمانی که چنین گفت زرتشت را نگاشته و این اثر اگر چه اساسا اثری فلسفی است اما همچنان به عنوان یک شاهکار ادبی شناخته می شود و خواندن آن برای کتای خوان ها یکی از واجبات است. چنین گفت زرتشت روایتگر سرگذشت پیامبر ایران زمین، زرتشت است که بعد از ده سال عزلت نشینی و تنهایی از کوه به پایین می آید و سعی می کند تا مردم را آگاه کند و پیام انقلابی اش را به آن ها منتقل نماید.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

3.عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

اگر بخواهی یک کتاب جنجالی و پر سر و صدا در تاریخ ادبیات آلمان به شما معرفی کنیم، عقاید یک دلقک یکی از بهترین انتخاب هاست. عقایید یک دلقک از آن دست کتاب هایی است که عده ای آن را تکراری، حوصله سر بر و خسته کننده می دانند اما عده ای دیگر از آن به عنوان یک شاهکار ادبی یاد می کنند که مسائل ساده را به زیبایی هرچه تمام تر بیان می کند و به چالش می کشد؛ اگر بتوانید حس درون آن را پیدا کنید و اگر با دلقک بی نوای داستان همزاد پنداری کنید امکان ندارد که این کتاب بر دلتان ننشیند.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

4.مرگ در ونیز اثر توماس مان

جامعه ی مدرن چه دستاوردهایی برای انسان داشته است؟ یا شاید بهتر است بگوییم مدرنیته چه دستاوردهایی برای انسانیت داشته است؟ این دقیقا یکی از همان مسئله های مهمی است که ذهن توماس مان نویسنده شهیر آلمانی را به خود مشغول کرده بود. مان درست مانند یک نویسنده اصیل مدرنیست در این اثر مفهوم سقوط فرهنگی را که ناشی از مدرنیته می باشد شفاف سازی می کند. اگرچه تنها با خواندن نام اثر شما از پایان آن آگاه می شوید اما شاید همین دلیل قانع کننده ای باشد برای این که مان داستانی غنی تر از آن دارد که بخواهد با این حرف ها لو برود.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

5.دِمیان اثر هرمان هسه

به گزارش شایانیوز، هرمان هسه برای اهالی ادبیات نام آشنایی است که آثاری شگفت انگیز خلق کرده است و قطعا یکی از مهم ترین آن ها دمیان می باشد. دمیان روایتگر سیر تغیر و تحول آدمی است. هرمان هسه سخت تلاش می کند تا با دمیان به دنبال کشف معانی و توصیفات دقیق از مفاهیمی نظیر اصالت و معنویات برود. جالب است بدانید که بخشی از این اثر شباهت زیادی به نمایشنامه فاوست اثر گوته دارد.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

6.در غرب خبری نیست اثر اریش ماریا رمارک

جنگ، ما از جنگ چه میدانیم؟ مایی که هرگز خط مقدم را تجربه نکردیم، مایی که هرگز بوی وحشت را آمیخته با بوی با بوی باروت استشمام نکردیم،  مایی که هرگز پایان زندگی را در چشم های کسی که با ترس در یک قدمی مرگ ایستاده ندیدیم. بله ما جنگ را تجربه نکردیم اما با این حال فقط یک کتاب کافی است برای این که به قدر کافی زهر و درد جنگ را برای ما عیان کند، آن هم رمان در غرب خبری نیست می باشد. بسیاری از منتقدین و نویسندگان در غرب خبری نیست را بزرگ ترین و قدر ترین کتابی می دانند که در باب جنگ نوشته شده است. این شاهکار بی نظیر را نباید از دست داد.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

7.مسخ اثر فرانتس کافکا

در میان آثار معرفی شده در این لیست شاید مسخ برای همه ما نام آشنا تر باشد، یکی از مهم ترنی آثار ادبی قرن بیستم که برای اولین بار توسط نویسنده بزرگ ایرانی صادق هدایت، به فارسی ترجمه شد. مسخ شاید کمی عجیب، خیال پردازانه و غیر قابل باور به نظر بیاید اما واقعیت این است که مسخ داستانی فراتر از این حرف ها دارد، مسخ یک فلسفه است نه یک داستان فانتزی تلخ و تاریک. کافکا یگی از مهم ترین نویسندگان آلمانی زبان است که تاثیرات گسترده ای بر بسیاری از نویسندان بعد از خود گذاشته است و مسخ یکی از بی شمار شاهکار های اوست.

هفت شاهکار ادبیات آلمان

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

شما کاربران شایانیوز کتاب خواندن رو با چه اثری شروع کردید؟ تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها