|

علمی تخیلی چی تماشا کنیم؟

هفت سریال علمی تخیلی که لِنگشون نیست؛ بیخیال گذشته و جیران بیا ببین آینده چه خبره

تماشای فیلم و سریال های علمی تخیلی همیشه جذابیت خاص خودش رو داشته چون دنیایی واقعی اما در عین حال تخیلی و دور از دسترس را به ما نشان میدهد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از بهترین و جذاب ترین ژانر های سینمایی و البته سریال، ژانر علمی تخیلی می باشد که شما رو با وقایع، داستان ها و حتا شخصیت هایی عجیب و خارق العاده رو به رو می کند. بعد دیگر این سری از سریال ها و سینمایی های محبوب این است که در برخی مواقع مثل این می ماند که شما رو با دنیای آینده و آنچه که بعد ها اتفاق خواهد افتاد رو به رو می کند.

واقعیت این است که تماشای فیلم و سریال های کمدی، عاشقانه و غیره و غیره همگی جذاب و دوست داشتنی هستند و در هر ژانر که نگاه کنید آثار شاهکار و بی نظیری ساخته شده است که نباید آن ها را از دست داد با این حال آن زمان هایی که نیاز به کمی تغیر و تحول، خلاقیت و اتفاقات دور از انتظاری دارید که شاید هرگز و هرگز در زندگی شما روی ندهند، هیچ چیز به اندازه سریال یا سینمایی های علمی تخیلی نمی تواند رفع نیاز کند.

بهترین سریال های علمی تخیلی

با توجه به پرطرفدار بودن این ژانر در ادامه ما هفت سریال علمی تخیلی بی نظیر رو به شما معرفی می کنیم که همگی بسیار مورد توجه واقع شدند بنابراین اگر شما هم به سریال های علمی تخیلی علاقه دارید نباید آن ها را از دست بدهید.

1.دکتر هو – 2005

دکتر هو، ساخته کشور انگلستان و کانادا از آن سریال هایی است که تاریخ بلند و بالایی دارد به این معنا که برای اولین بار این سریال در سال 1963 پخش شد و تا سال 1989 ادامه پیدا کرد و بعد ها مجددا در سال 2005 به تلویزیون بازگشت و حالا دکتر هو فقط یک سریال نیست بلکه یک نشانه فرهنگی است. اگر شما به سفر در زمان و اتفاقاتی که یک ماشین زمان می تواند رقم بزند علاقه دارید بدون شک باید این سریال را تماشا کنید.

امتیاز IMDb : 8.6/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 90/ 100

امتیاز Namava: 87 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

2.آینه سیاه – 2011

یکی دیگر از محصولات علمی تخیلی انگلستان سریال آینه سیاه است که یک سریال آنتولوژی می باشد و به همین دلیل هم مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفت حتا آن هایی که چندان علاقه ای به تماشای سریال ندارند و فیلم سینمایی را ترجیح می دهند. چارلی بروکر کارگردان این سریال معتقد است که سریال او درست مانند یک آینه، سیاهی وجود انسان را که ناشی از پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری می باشد به نمایش می گذارد.

امتیاز IMDb : 8.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 84/ 100

امتیاز Filimo: 85 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

3. صد نفر – 2014

سریال صد نفر که به اختصار 100 نیز شناخته می شود یک سریال پسا آخر الزمانی است، یک سریال علمی تخیلی که ما را به زمانی می برد که بر اسر جنگ هسته ای دیگر انسان ها حیاتی بر روی کره زمین ندارند و آخرین بازماندگان بشریت در فضا زندگی می کنند و بعد از گذشت 97 سال به زمین باز می گردند تا شاید بتوانند مجددا زندگی را بر روی کره خاکی آغاز کنند. این سریال امریکایی در زمان پخش خود توانست در جشنواره های مختلف جوایز متعددی رو کسب کنه.

امتیاز IMDb : 7.6/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 93/ 100

امتیاز Namava: 94 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

4.اتفاقات عجیب – 2016

به گزارش شایانیوز، اتفاقات عجیب یک سریال علمی تخیلی و البته ترسناک است که وقایع آن در دهه هشتاد میلادی رخ می دهد و ایده اصلی آن برگرفته از جهان های موازی می باشد. شاید براتون جالب باشه که بدونید این سریال در شصت و نهمین دوره از جشنواره امی در شانزده رشته نامزد شد و همین به تنهایی گویای آن است که این سریال تا چه حد مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت.

امتیاز IMDb : 8.7/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

امتیاز Namava: 95 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

5.دنیای غرب – 2016

دنیای غرب که با نام وست ورلد نیز شناخته می شود از آن دست سریال های علمی تخیلی ای است که دنیای پیش رو را دنیای تاریک و به اصطلاح دیستوپیا یا پاد آرمان شهر به تصویر می کشد. جالب ترین ویژگی این سریال این است که حال و هوای وسترن دارد و شاید کمتر کسی باشد که از یک سریال علمی تخیلی انتظار وسترن بودن داشته باشد.

امتیاز IMDb : 8.5/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 80/ 100

امتیاز Filimo: 86 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

6.دارک – 2017

سریال دارک یا تاریکی محصول کشور آلمان است که اگر اهل تماشای فیلم و سریال های علمی تخیلی باشید امکان ندارد نام این سریال شاهکار و بی نظیر رو نشنیده باشید. دارک کاملا ساده آغاز می شود و همه چیز به گم شدن یک کودک بر می گردد اما همه چیز به این اندازه ساده و پیش پا افتاده نیست و این تازه آغاز ماجراست؛ ماجرایی پر رمز و راز که شما را مبهوت خواهد کرد.

امتیاز IMDb : 8.7/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 95/ 100

امتیاز Filimo: 96 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

7.مندلورین – 2019

نظرتان در رابطه با چندگانه جنگ ستارگان چیست؟ اگر از تماشای سینمایی جنگ ستارگان لذت می برید، احتمالا تماشای سریال مندلورین نیز برای شما جذاب خواهد بود. مندلورین روایتگر اتفاقاتی است که پنج سال بعد از وقایع بازگشت جدای صورت می گیرد و تفنگداری تنها و درد کشیده به نام مندلورین را به شما معرفی می کند که سعی دارد تا به اهداف خود برسد.

امتیاز IMDb : 8.7/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 93/ 100

امتیاز Filimo: 99 / 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سریال های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها