|

ترفندهای از بین بردن بوی ماهی؛ اینجوری از شر بوی بد ماهی از رو دستتون و سینک خلاص شید

خیلیا از ماهی فرار میکنن چون میگن بعد از پختش دستشون، سینک و فضای خونه بو میگیره اینجا راه کارهایی رو میگیم تا از شر بوی ماهی خلاص شید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از کسایی که ماهی نمی خورن میگن که بعد از طبخ ماهی تا مدت ها فضای خونه، ظروف، سینک و دست هاشون بوی بدی میگیره و هیچ جوره نمیتونن از شر این بو خلاص بشن. به همین دلایل و البته قیمت بالا، مصرف سرانه ماهی در ایران کمتر از مصرف سرانه جهانی است. به طور کلی ذائقه ما ایرانی‌ها با گوشت مرغ و گوشت قرمز سازگار‌ترِ البته یکی از دلایلی که مردم به اندازه کافی ماهی و غذاهای دریایی نمی خورن اینِ که بلد نیستند چجوری بپزنشون و به همین سادگی از کنار چنین غذاهایی میگذرن.

توی این مطلب یه سری راه کارهای آسون بهتون میگیم تا از شر بوی بد ماهی از روی دستتون، سینک و فضای خونه خلاص شید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اینجوری از شر بوی بد ماهی هنگام طبخ راحت شید

هنگام طبخ ماهی داخل تابه یا سینی فر مقداری تخم گشنیز بریزید با این کار بوی بد ماهی گرفته میشه به طور کلی تخم گشنیز یکی از ادویه‌های بسیار مهم برای ماهی است پس به هیچ وجه ازش غافل نشید.

x

از بین بردن بوی ماهی از سینک

یکی از مشکلاتی که ممکنِ در تمیز کردن ماهی باهاش مواجه شید اینِ که وقتی ماهی رو می‌شویید احساس می‌کنید سینک بوی ماهی گرفته برای رهایی از این مشکل بعد از اینکه ماهی رو شستید ابتدا دستتون و سینک رو تمیز بشویید بعد برنج بشویید این کار باعث میشه بوی ماهی از سینک و دستتون بره.

با جوش شیرین، سرکه و آب داغ یه محلول جادویی برای از بین بردن بوی بد ماهی درست کنید. به گزارش شایانیوز یک فنجان جوش شیرین رو با دو فنجان سرکه مخلوط کنید این ترکیب حباب­ هایی ایجاد خواهد کرد، بنابراین چند دقیقه بهش فرصت بدید بعد از گذشت حدود 15 دقیقه می­توانید آب جوش رو اضافه کنید و سینک رو باهاش بشویید.

پوست لیمو ترش و سایر مرکبات هم برای از بین بردن بوی ماهی خیلی موثره. پوست لیمو رو به سینک بمالید به راحتی از شر بوی بد ماهی خلاص میشید.

was

یک فنجان سرکه و یک لیوان آب رو با هم مخلوط کنید، بر روی سینک اسپری کنید بذارید چند دقیقه بمونه بعد سینک رو با سیم ظرفشویی بشویید. اگه همون لحظه آب بگیرید اثر نمیکنه.

اگه بوی ماهی زیاد نباشه آب داغ هم به تنهایی میتونه موثر واقع بشه. منظور از آب داغ آب جوشِ. آب رو جوش بیارید و بریزید داخل سینک. در صورتی که شدت بو به حدی بود که با ریختن آب داغ درون سینک، بوی نامطبوع همچنان ادامه داشت از روش های دیگه استفاده کنید.

از بین بردن بوی ماهی از دست

مقداری خمیر دندون روی دست هاتون بریزید دست ها رو به هم بمالید چند دقیقه صبر کنید بعد با آب بشورید.

دست‌هاتون با آب خیس کنید، کمی زردچوبه بهش بمالید و پس از ۵ دقیقه با آب و صابون بشویید.

دستتون رو با الکل یا ضدعفونی کننده دست ماساژ بدید. (الکل ممکن باعث خشک شدن پوستتون بشه.)

دستتون رو با پوست مرکبات مثل لیموترش ماساژ بدید.

دست هاتون با سرکه بشورید.

we

از بین بردن بوی بد ماهی از فضای خونه

دود کردن عود یا شمع یکی از روش‌های موثر در از بین بردن بوی ماهی است.

با استفاده از جوشاندن لیمو و سایر مرکبات در مقداری آب میتونید بوی بد ماهی رو از بین ببرید.

در حین پاک کردن و طبخ ماهی مقداری سرکه در فضای آشپزخانه اسپری کنید تا بوی ماهی از بین بره.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها