|

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

با سیب زمینی یه سوپی درست کن که لِنگش نباشه؛ خوشمزگیش قراره هوووش از سرت ببره جانم

با شروع شدن فصل سرما هیچی مثل یه سوپ خوشمزه و جذاب نمی تونه وعده های شام رو یا وعده ها ی پیش از غذا رو برای شما دلچسب کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همون طور که می دونید سوپ ها و سالاد ها از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین پیش غذاها در سرتاسر دنیا به حساب میان که تنوع بالای اون ها هم مزید بر این علت شده که افراد برای سرو پیش غذا به اون ها پایبند باشند. از طرف دیگه یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی ای که غالب مردم بهش علاقه دارند و از خوردنش امتناع نمی کنند سیب زمینی است، به همین خاطر هم غذاها و پیش غذاهایی که با سیب زمینی درست میشند از جذاب ترین ها و پر طرفدار ترین ها به حساب میان، مثل سیب زمینی پنیری و یا نان سیب زمینی تابه ای.

اگرچه که انواع و اقسام سالاد ها و پیش غذاهای مختلف همگی خوشمزه هستند و هر کدوم یک جور خاصی لذت دارند اما برای شب های سرد پاییزی و زمستونی هیچی نمی تونه جای یک سوپ گرم و دلچسب رو بگیره، حالا فکر کنید که اگر این سوپ با سیب زمینی پخته درست شده باشه دیگه تا چه اندازه لذیذ و وسوسه کننده خواهد بود.

سوپ سیب زمینی

مواد لازم برای سوپ سیب زمینی:

بیکن: 12 برش

کره یا مارگارین: 2/3 فنجان

آرد همه منظوره: 2/3 فنجان

شیر: 7 فنجان

سیب زمینی بزرگ: 4 عدد

پیازچه: 4 عدد

پنیر چدار رنده شده: 1 فنجان

خامه ترش: 1 فنجان

نمک: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه آسیاب شده: 1 قاشق چایخوری

برای اون دسته از دوستانی که نمی دونند باید بگیم که مارگارین در دسته محصولات لبنی شمارش نمیشه اگر چه که به عنوان کره شناخته میشه؛ در واقع مارگارین به دست اومده از چربی های گیاهی است.

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول قبل از هر کاری سیب زمینی های خودمون رو آب پز می کنیم تا خوب بپزند و زمانی که آماده شدند اون ها رو نگینی خرد می کنیم در همین هین پیازچه ها رو هم خرد می کنیم و کنار میگذاریم. در مرحله بعد میریم سراغ بیکن ها و اون ها رو داخل یک ماهیتابه بزرگ میریزیم و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار میدیم تا رنگشون به طور یک دست قهوه ای بشه در این زمان گهگاهی بیکن ها رو هم میزنیم تا هم هر دو طرف رنگ بگیرند و هم نسوزند تقریبا 8 الی 10 دقیقه زمان میبره بعد اون ها رو داخل یک ظرف میگذاریم و به تکیه های کوچیک تر خردشون می کنیم.

در مرحله دوم کره رو توی قابلمه میریزیم و میگذاریم روی حرارت تا کاملا آب بشه و سپس آرد رو کم کم به اون اضافه کرده و شروع می کنیم به هم زدن و این کار رو ادامه میدیم تا کره ها کاملا به خرد آرد برند و ترکیب بشند سپس شیر رو به آرامی به آرد اضافه می کنیم و مجددا شروع می کنیم به هم زدن اما این بار هم زدن رو تا جایی ادامه میدیم که مواد یکدست و غلیظ بشند.

سیب زمینی ها و پیازچه ها رو که از قبل خرد کرده و کنار گذاشته بودیم به مواد اضافه می کنیم و هم میزنیم تا زمانی که بجوشند سپس حرارت رو کم می کنیم و اجازه میدیم برای ده دقیقه بجوشند و قل بخورند.

در مرحله آخر بیکن های خرد شده، پنیر چدار، خامه ترش، نمک و فلفل رو هم به موادمون اضافه می کنیم و هم میزنیم تا کاملا با هم ترکیب بشند و پنیر آب شود.

سوپ سیب زمینی پخته

سوپ سیب زمینی شما آمده است، مطمئن باشید که تا به حال چنین سوپی رو مزه نکردید پس حتما امتحانش کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این سوپ دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها