|

دستور پخت یه نون سوپر خوشمزه

طرز تهیه نان سیب زمینی تابه ای؛ خیلی ساده یه شام بپز خوشمزه و دلبر

اگه نمیدونی امشب شام چی درست کنی حتما نون سیب زمینی رو امتحان کن که مزه اش عجیب غریب خوشمزه است و حتما خوشت خواهد اومد؛ هم ساده هم تازه.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- مطمئنا یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی ای که میشه تو هر خونه ای پیدا کرد سیب زمینی است. سیب زمینی به طرز اعجاب انگیزی در سرتاسر جهان شهرت داره و مورد استفاده قرار می گیره. از حق هم نگذریم سیب زمینی بسیار خوشمزه است و میشه به وسیله اون کلی غذای خوشمزه و جذابِ متنوع درست کردن از ته دیگ ماکارونی گرفته تا رول سیب زمینی، سیب زمینی پنیری و پیتزای سیب زمینی که بیس اصلیشونه. در حقیقت یکی از عمده دلایل شهرت این ماده ی غذایی هم همینه که میشه انواع و اقسام غذاهای متفاوت رو باهاش آماده کرد و برای آشپز ها یه جورایی حکم چوب جادو رو داره.

خیلی وقت ها غذاهایی که معرفی می شند درست کردنشون دردسر داره و خیلی وقت گیره برای همین هم هر چقدر که وسوسه کننده باشه ممکنه شما فرصت این رو نداشته باشید که حتا یه وعده هم که شده اون غذای تازه رو درست کنید و سر سفرتون بگذارید اما اینجا ما می خوایم یه غذای بسیار ساده و بی دردسر رو به شما معرفی کنیم که هر وقت با این سوال مواجه شدید که حالا امشب شام چی بخوریم براتون یه گزینه توووپ روی میز باشه؛ نان سیب زمینی تابه ای، غذایی که هم خوشمزه است هم درست کردنش کار سه سوته.

Potato bread

مواد اولیه برای تقریبا 10 تا نان تابه ای:

آرد سفید: 2 پیمانه

سیب زمینی خام: 1 عدد بزرگ و یا 2 عدد متوسط

بیکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری

تخم مرغ: 2 عدد

آب: 3 لیوان

جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

نمک: 2 قاشق چایخوری

روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری

فلفل، پاپریکا، آویشن و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پنیر پیتزا رنده شده: به مقدار دلخواه

ژامبون ورقه ای یا کالباس رنده شده: به مقدار دلخواه

Potato bread

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول میریم سراغ سیب زمینی ها و اون ها رو به همون صورت خام که هستند رنده می کنیم و بهشون 3 لیوان آب به همراه نمک و تخم مرغ اضافه می کنیم و بعد برای اینکه موادمون کاملا یک دست بشه با گوشت کوب برقی لهشون می کنیم و هم میزنیم اگه هم گوشت کوب برقی ندارید می تونید از مخلوط کن استفاده نمایید.

در مرحله بعدی به موادمون آرد و بیکینگ پودر اضافه می کنیم و مجددا شروع می کنیم به همزدن تا کاملا یک دست بشند و آرد گوله نشه. بعد از اینکه مواد با هم خوب ترکیب شدند روغن رو بهشون اضافه می کنیم و کمی دیگه هم میزنیم. حالا نوبت میرسه به جعفری، آویشن، فلفل سیاه و پاپریکا که باقی مواد اضاف بشند. بعد از اضافه کردن این ادویه جات دوباره شروع می کنیم به هم زدن تا یک دست بشند.

در مرحله سوم که دیگه موادمون کاملا آماده هستند، تابه رو میگذاریم روی حرارت تا خوب داغ بشه و بعد یک ملاقه و نصفی از مواد رو میریزیم داخل تابه و سعی میکنیم که کاملا به طور مساوی در سطح تابه پخش بشه و اجازه میدیم که مواد قشنگ خودشون رو بگیرند و سرخ بشند سپس به راحتی مواد رو بر می گردونیم و بعد از اینکه کمی سمت دیگه مواد گرفت پنیر پیتزا و ژامبون رو در نصف مواد میریزیم و نصف دیگه رو بر می گردونیم روی ژامبون ها و پنیر پیتزا تا به صورت یک نیم دایره در بیاد و بوسیله قاشق یا دست کناره های خمیر رو فشار میدیم تا دو لایه بهم بچسبند.

به محض اینکه احساس کردید نان شما طلایی شده می تونید اون رو از داخل تابه خارج کنید و برید سراغ یک نان دیگه. یه نکته ای که هنگام درست کردن نان ها می تونه خیلی کمکتون کنه اینه که بهتره قبل از اینکه اون ها رو داخل یک ظرف دیگه و برای پذیرایی بگذارید به روی یک پارچه نخی قرار بدید چون اگه مستقیم اون ها رو داخل ظرف بگذارید عرق می کنند و ممکنه این اتفاق خیلی خوشایند نباشه.

طرز تهیه نان سیب زمینی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این غذای خوشمزه و وسوسه انگیز نهایت لذت رو ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

شهرزاد فدایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها