|

چطور پنکیک بپزیم؟

طرز تهیه پنکیک اونم به روش سنتی و جذاااب؛ دیگه انقدر پول به این کافه اون کافه نده جانم

برای خوردن یک وعده پنکیک جذابِ صبحانه نیازی نیست سرگردون کافه های مختلف بشی با این دستور پخت، خوشمزه ترین پنکیک رو به سلیقه خودت بپز .

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که به هیچ وجه نباید حذف بشه اما با این حال بعضی از افراد هستند که خیلی علاقه ای به صبحانه ندارند و برای همین هم به دنبال خوراکی های خاص و جذاب برای صبحانه هستند، یه عده دیگه کلا تنوع طلبند و خوششون نمیاد که یکسری خوراکی ثبات بخورند، یه عده سومی هم هستند که عاشق غذا های گرم برای صبحانه می گردند. حالا شما جزو هر کدوم از این افراد هستید احتمالا از یه دستور پخت تازه استقبال خواهید کرد.

پنکیک یک وعده غذایی خوشمزه و سالم است که گیرایی خوبی هم داره و میشه خیلی راحت تو سه سوت برای خودتون و خانوادتون درست کنید و از طعم و مزه اش لذت ببرید و روز خودتون رو با انرژی شروع کنید. یک نکته جذابی که در رابطه با پنکیک وجود داره اینه که اگر شما بلد باشید این خوارکی خوشمزه رو خودتون توی خونه درست کنید، می تونید برای عصرونه و یا حتا شام هم سرو کنید و ازش لذت ببرید.

طرز تهیه پنکیک

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه رو با شما به اشتراک بگذاریم که می تونه میز صبحانه شما رو حسابی جلا بده و شما رو سر ذوق بیاره، به خصوص اگر از خوردن خوراکی های تازه سر صبح خوشتون بیاد.

مواد لازم برای پنکیک

آرد همه منظوره: 1 و نیم فنجان

بیکینگ پودر: 3 و نیم قاشق چایخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری یا کمی بیشتر، بسته به ذائقه فردی

شکر سفید: 1 قاشق غذاخوری

کره ذوب شده: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک

آماده سازی

به گزارش شایانیوز، همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم درست کردن پنکیک واقعا کاری نداره و در حقیقت در دو مرحله خیلی ساده و کوتاه آماده میشه. در مرحله اول توی یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، نمک و شکر رو با هم الک کنید سپس در میان کاسه یک حفره ایجاد کنید و شیر، تخم مرغ و کره آب شده رو داخل اون بریزید؛ سپس مواد رو با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید و هم زدن رو تا جایی ادامه بدید که مواد کاملا یک دست بشند.

در مرحله دوم میریم سراغ تابه مورد نظرمون؛ برای راحت تر شدن کار بهتره که از تابه های کوچک یک نفره استفاده کنید اما اگر دلتون بخواد می تونید از تابه بزرگ تر استفاده کنید و برای پنکیک ها از غالب کمک بگیرید. به هر حال تابه رو کمی به روغن آغشته کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار بدید تا خوب گرم بشه، سپس برای هر پنکیک تقریبا یک چهارم فنجان خمیر جدا کنید و داخل تابه بریزید. اجازه بدید که پنکیکتون کاملا رنگ بگیره و قهوه ای بشه سپس اون رو برگردونید تا طرف دیگه اون هم رنگ بگیره.

طرز تهیه پنکیک

پنکیک های شما آماده اند می تونید اون ها رو با انواع میوه، شکلات، عسل، شیره و هر مکمل دیگه ای گه دوست دارید سرو کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این صبحانه لذت ببرید و نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها