|

مراحل آرایش کردن

هفت قانون مهم واسه رُژ زدن که ندونی بد باختی؛ این جوری خودت رو آنجلینا جولی کن خانوووم

رژ لب یکی از مهم ترین بخش های آرایش است که به همون اندازه ای که می تونه باعث جذاب تر شدن شما بشه اگر درست انتخاب نشه آرایشتون رو بهم میریزه

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- نوبتی هم که باشه می رسیم به بخش شیرین و جذاب رُژ لب زدن که اصلا بحثش با باقی مراحل آرایش کردن فرق می کنه. بانو های خوش سلیقه و دلبر آرایش دوست، ممکنه با خودتون فکر کنید که وقتی زمان زیادی رو صرف سایه زدن و آرایش چشم هاتون کردید دیگه لب ها اون قدر ها هم به چشم نمیان که بخواید براشون مته به خشخاش بگذارید، اما باید بهتون بگیم که اگر این طور فکر می کنید سخت در اشتباهید، اول از همه باید بدونید که یکی از فوت های کوزه گری آرایش کردن اینه که به تک تک جزئیات توجه نشون بدید و از مرحله ای همین طوری یلخی وار رد نشید، دوم هم باید بدویند که اتفاقا رُژ لب این قابلیت رو داره که آرایش شما رو چند برابر جذاب تر و زیبا تر کنه، حتا زمان هایی که شما یه آرایش خیلی ساده و یواش دارید هم می تونید با دقت در مسئله رُژ زدن کارس کنید که از صد فرسخی هم جذابیت آرایش شما دیده بشه.

خب حالا که نباید خیلی راحت از این مرحله گذر کرد چه نکاتی هست که اهمیت بالایی پیدا می کنه و ما باید بهش خیلی توجه کنیم؟ اگر دوست دارید بدونید و بعد هم مثل یک حرفه ای ماتیک بزنید و لب هاتون رو آرایش کنید حتما به خوندن ادامه بدید که قراره کلی چیز میز جدید یاد بگیرید.

هفت قانون مهم واسه رُژ زدن

1.رنگ مناسب برای رُژ

در وهله اول چیزی که مهمه اینه که شما بدونید غالبا چه رنگی مناسب شماست. اساسا بهتره که اگر لب های نازکی دارید از ماتیک هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا باعث نازک تر دیده شدن لب هاتون نشند اما اگر خیلی لب های نازک و کوچیکی ندارید می تونید با فراق بال انواع رنگ هایی رو که دوست دارید انتخاب کنید، تیره و روشن هم نداره.

2.قسمت مناسب لب برای شروع رُژ زدن

به گزارش شایانیوز، خیلی از افراد هستند که تو این مرحله دچار اشتباه میشند، اگر شما دوست دارید که آرایش لب هاتون حرفه ای به نظر برسه مهمه که رژ لب زدن رو از قسمت درست لب ها آغاز کنید، یعنی دقیقا وسط لب ها. این کار باعث میشه تا رُژ شما به طور یکنواخت و ماهرانه ای بر روی لب پخش بشه.

هفت قانون مهم واسه رُژ زدن

3.برق لب زیادی روی رُژ

مهم نیست که می خواید از برق لب به تنهایی استفاده کنید و یا روی رژتون، در هر حال نباید تو استفاده از اون زیاده روی کنید چون که حالت طبیعی لب ها رو از بین می بره. طریقه صحیح برق لب زدن اینه که شما اول کمی از اون رو به روی وسط لبتون بزنید و بعد همون رو در سطح لب پخش کنید، اگر مهارت داشته باشید که این کار رو بدون لوازم و با بهم زدن لب هاتون انجام بدید که دیگه نور علی نور است.

4.پرایمر قبل از رُژ

مطمئنا همه شما با پرایمر آشنایی دارید اما آیا می دونستید که بهتره قبل از رُژ لب زدن به روی لب هاتون پرایمر بزنید؟ پرایمر باعث میشه که یک لایه نرم و صاف روی لب های شما بشینه که رژتون رو زیبا تر و جذاب تر نشون میده از طرف دیگه باعث میشه که رژ روی لب شما پخش نشه، به همین خاطر حتما قبل از رژ زدن به لب هاتون پرایمر یا بالم لب بزنید.

هفت قانون مهم واسه رُژ زدن

5.تثبیت نکردن رُژ

اگر می خواید که ماندگاری ماتیکتون بیشتر بشه و خیلی زود پاک نشه حتما رُژتون رو تثبیت کنید، برای این کار هم باید یک دستمال کاغذی رو روی لبتون قرار بدین و رنگ اضافی رِژ رو بگیرید؛ البته باید این کار رو خیلی آروم انجام بدید تا کلا رژ از رو لبتون پاک نشه.

6.لایه برداری قبل از رُژ

یه نکته خیلی مهم در رابطه با آرایش لب زیبا داشتن اینه که باید لب هاییی زیبا و سالم داشته باشید، اگر شما از لب هاتون به درستی مراقبت نکنید اون ها به راحتی خشک و پوسته پوسته میشند و بدیهی است که رژ لب روی لب های پوسته پوسته جلوه ای نخواهد داشت. برای این که این اتفاق براتون نیوفته حتما به طور مرتب لب هاتون رو مرطوب کنید.

هفت قانون مهم واسه رُژ زدن

7.خط لب قبل از رُژ

و خلاصه می رسیم به خط لب کشیدن که اگرچه خیلی ها فراموشش می کنند اما مرحله بسیار مهمیه، چون هم از پخش شدن ماتیک شما جلوگیری می کنه و هم ماندگاری اون رو تا حد بالا می بره. حواستون باشه که رنگ خط لب خیلی مهمه، معمولا رنگ خط لب باید نزدیک به رنگ رژ لب و البته یک درجه تیره تر باشه، این طوری لب هاتون حجیم تر هم دیده میشند.

عکس ها از صفحه: gisoodiba

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها