|

میدونستی اسموتی یه نوشیدنیه برزیلیه؟

طرز تهیه اسموتی هلو؛ یه لیوان ازش بزن بر بدن تا جیگرت حال بیاد

اسموتی هلو

اسموتی یه نوشیدنی جذاب و خوشمزس که از ترکیب میوه های یخ زده، ماست چکیده، شیر، بستنی، خامه و چاشنی هایی مثل شکر، لیموترش و ... تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو این گرمای جهنمی تابستون هیچی مثل یه نوشیدنی خنک که طرز تهیش آسون باشه نمیتونه حال آدم خوب کنه. به خاطر همین هم این روزا بازار اسموتی و میلک شیک حسابی داغِ. توی این مطلب میخوایم یه اسموتی هلو که به شدت خوشمزس براتون درست کنیم. اما قلبش یکم بیشتر با این نوشیدنی حال خوب کن آشنا شیم.

شاید براتون جالب باشه بدونید که اسموتی اولین بار در برزیل متولد شد. برزیلی‌ها این نوشیدنی خوشمزه رو در سال ۱۹۳۰ به آمریکا بردند، آمریکایی‌های خوش‌ خوراک هم یک‌ دل نه صد دل عاشقش شدند و کم‌ کم به تمام دنیا معرفیش کردن. حالا دیگه بیشتر مردم با اسموتی آشنا هستند و انواع و اقسامشُ درست می کنند.

اسموتی از ترکیب میوه های یخ زده با شیر انواع چاشنی مثل شکر، لیمو ترش، عسل، ادویه های مثل دارچین، وانیل، شکلات، خامه و ... تهیه میشه که گاهی اوقات بهش ماست یا بستنی هم اضافه میشه. یه نکته خیلی مهم در تهیه اسموتی اینِ که میزان شکرش کمِ و به جای بستنی میتونید از ماست هم استفاده کنید پس جزء نوشیدنی های پرکالری نیست و با خیال راحت میتونید هر روز درست کنید و بزنید بر بدن. به نسبت تنوع میوه ها تنوع اسموتی هم خیلی بالاست و با خیلی از میوه ها میشه درستش کرد.

اسموتی-هلو

اگه ترغیب شدید این نوشیدنی جذاب و خوشمزه رو درست کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم یه اسموتی هلوی دلچسب درست کنیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه 2 لیوان اسموتی هلو

هلو 4 عدد

ماست چکیده 4 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری

شکر یا عسل 3 قاشق غذاخوری

دارچین 1 قاشق چایخوری

شیر 1 پیمانه

wp-16541383186474760769378946388949

طرز تهیه اسموتی هلو

1- به گزارش شایانیوز هلو ها رو تمیز بشورید پوستشُ بگیرید به صورت مکعبی خرد کنید داخل یه ظرف در دار قرار بدید و بزارید 2 تا 3 ساعت داخل فریزر بمونه و یخ بزنه.

2- حالا همه مواد داخل مخلوط کن بریزید درب مخلوط کن را بگذارید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مواد را خوب مخلوط کنید پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شدند، داخل لیوان سرو بریزید.

5a-easy-peach-smoothie-square

3- اگه بخواین اسموتی تون خوشمزه تر بشه باید به جای ماست چکیده از بستنی استفاده کنید اما اگه خواستید یه اسموتی رژیمی داشته از همون ماست استفاده کنید. خامه توی مزه نوشیدنیتون خیلی تاثیر داره اما کالریشُ بالا میبره پس با توجه به شرایطتون میتونید حذفش کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

اسموتی هلو

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها