|

چطوری مثل قنادی ها تیرامیسو بپزیم؟

طرز تهیه تیرامیسو؛ یه دسر خوشمزه و جذاب که حسابی دلبری می کنه

تیرامیسو از اون دست دسر های خوشمزه و جذابی است که علاوه بر طعم خوب، فوق العاده هم ظاهر خوشگلی داره که باعث میشه دل آدم حسابی براش بره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از محبوب ترین دسر هایی که در هرجای دنیا می تونید بخورید تیرامیسو است. تیرامیسو از اون دست دسر های خوشمزه و جذابی است که علاوه بر طعم خوب، فوق العاده هم ظاهر خوشگلی داره که باعث میشه بیشتر دل آدم براش بره. یکی از بزرگ ترین حسن های این دسر خوش طعم اینه که درست کردنش واقعا کاری نداره و میتونید با کمترین زحمت ممکن اون ها رو آماده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه دسر تیرامیسو لیوانی رو با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تیرامیسو لیوانی:

لیدی فینگر: 20 عدد

پنیر ماسکارپونه: 100 گرم

 پودر قند: ۲ قاشق غذا خوری

خامه قنادی: ۱۵۰ گرم

 وانیل پودری: ۱/۴ قاشق چایخوری

 قهوه فوری: ۱ قاشق غذا خوری

 آب جوش: نصف لیوان

 پودر کاکائو: به میزان لازم

طرز تهیه تیرامیسو

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول قهوه فوری رو با آب جوش حل می کنیم و کنار میگذاریم تا خنک بشه و در همین زمان میریم سراغ پنیر خامه ای و اون رو به همراه وانیل و پودر شکر با همزن برقی هم میزنیم تا کاملا لطیف و یک دست بشه سپس خامه قنادری رو به اون ها اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی شروع می کنیم به هم زدن تا فرم بگیره.

در مرحله بعد پنیر ماسکارپونه و خامه فرم گرفته رو  به آرامی با لیسک مخلوط میکنیم  و بیسکویت ها رو هم داخل قهوه خنک شده می زنیم و سریع خارج میکنیم. از طرف دیگه یک لایه از کرم تیرامیسو  رو کف ظرف بریزید و دور ظرف را کاملا لیدی فینگر بچینید.

باقی لیدی فینگر ها رو نصف کنید و کف لیوان بچینیدشون و روی اونها مقداری مایه تیرامیسو و کمی پودر کاکائو الک شده بریزید؛ سپس در مرحله بعددوباره لیدی فینگر ها رو داخل لیوان قرار بدید و مراحل قبلی رو تکرار کنید؛ این کار رو انقدر ادامه بدید تا لیوان شما پر بشه، سپس لیوان ها رو به مدت 10 ساعت داخل یخچال قرار بدید و اجازه بدید که خوب خودشون رو بگیرند.

بعد از ده ساعت وقتی لیوان ها رو از یخچال خارج می کنید دسر های دلبر شما آماده هستند می تونید اون ها رو با خامه قنادی و پودر شکلات تزئین و نهایتا سرو کنید.

طرز تهیه تیرامیسو

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این دسر خوشمزه و خوشگل که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

عکس ها از صفحات: ashpazi_man_

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها