|

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل و خواص بی نظیر آن برای سلامت مو؛ راهی برای رسیدن به موهایی بلند و درخشان

Coconut Oil for Your Hair: Benefits,and Tips

اگر به دنبال راهی هستید که موهایتان بیشتر رشد کند و زیبا تر شود باید استفاده از روغن نارگیل را در روتین مراقبتی خود قرار دهید، معجزه می کند!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مطمئنا بارها و بارها در رابطه با خواص بی نظیر روغن نارگیل شنیده اید اما شاید آن چه که کمتر در رابطه با این روغن جادویی شنیده اید تاثیر و خواص آن بر سلامت و زیبایی مو باشد. بسیاری از افراد، روغن نارگیل را به عنوان دارویی برای بهبود سلامت و وضعیت موهای خود مورد استفاده قرار می دهند.

خب همان طور که می دانید عوامل زیادی وجود دارند که می توانند به سلامت موهای ما آسیب برسانند که یکی از معمول ترین آن ها روتین های بهداشتی روزانه می باشد مانند برس زدن، شستن و حالت دادن موها که اگر به درستی و با احتیاط انجام نشوند می توانند باعث شکسته شدن، خشک شدن و وز شدن موهای شما بشوند. اما حالا سوال اینجاست:

خواص روغن نارگیل برای مو

چرا روغن نارگیل برای مو خوب است؟

اغلب گفته می شود که روغن نارگیل بهترین روغن برای استفاده برروی موها می باشد که می تواند به زیبایی و سلامت موها کمک نماید. یکی از اصلی ترین ویژگی های روغن نارگیل که آن را برای مو بسیار مناسب می کند این است که عمدتاً از یک اسید چرب با زنجیره متوسط ​​به نام اسید لوریک تشکیل شده است و این به روغن نارگیل ساختاری طولانی و صاف می دهد که به راحتی در عمق ساقه مو جذب می شود، نهایتا به این ترتیب می تواند از ازدست دادن پروتئین مو جلوگیری نماید.

به گزارش شایانیوز، از طرف دیگر پیشنهاد می شود که روغن نارگیل را پیش از استحمام بر روی موهای خود بمالید زیرا باعث تغییر در ساختار کوتیکول های مو می شود و درنتیجه از آسیب های آینده جلوگیری می کند. همان طور که می دانید موهای خیس بسیار شکننده هستند و به همین دلیل هم بیشتر از همیشه در معرض آسیب دیدگی قرار دارند. جالب است بدانید که مالیدن روغن نارگیل پیش از استحمام می تواند میزان جذب آب توسط ساقه مو و میزان چسبندگی پوسته های کوتیکول مو را کاهش دهد. از طرفی دیگر باعث می شود تا اصطکاک ناشی از حالت دادن موها نیز کاهش پیدا کند که درنتیجه ی آن موهای شما کمتر دچار گره خرودگی و شکستگی خواهند شد.

خواص روغن نارگیل برای مو

آیا روغن نارگیل بر رشد بهتر و بیشتر مو موثر است؟

بسیاری از افراد تمایل دارند که موهایی بلند، براق و پر پشت داشته باشند با این حال شکستگی و سایر آسیب های ناشی از حالت دادن، آب و هوا و آلاینده ها و حتا شانه کردن می تواند سلامت موها را به خطر بیاندازد که نهایتا رشد موها را با مشکل مواجه می کنند. اما خوشبختانه روغن نارگیل به شما کمک میک ند تا موهایتان را مرطوب نگه دارید و از شکستگی آن ها جاوگیری نمایید. به علاوه از موهای شما در برابر ریزش پروتئین ها و آسیب هایی که هنگام خیس بودن موها صورت می گیرند جلوگیری می نماید. همچنین می تواند از موهای شما در برابر آسیب های محیطی نظیر باد و نور آفتاب نیز محافظت نماید.

البته باید توجه داشته باشید که برای بهره مندی از خواص بی نظیر این روغن برای سلامت موها باید آن را به روتین مراقبتی خود اضافه نمایید تا به بلند تر شدن و سالم نگه داشتن موهایتان کمک نماید.

آیا روغن نارگیل خواص دیگری هم برای مو دارد؟

موارد دیگری نیز در خصوص خواص روغن نارگیل برای سلامت مو ها عنوان می شود که گرچه شواهدی برای درستی آن ها موجود است اما تحقیقات علمی گسترده ای در رابطه با آن ها صورت نگرفته است. در هر حال این مزایا عبارتند از:

  • پیشگیری از بروز شپش
  • محافظت در برایر اشعه UV
  • درمان شوره سر
  • پیشگیری از ریزش مو

خواص روغن نارگیل برای مو

آیا عوارض جانبی ای هم برای استفاده از روغن نارگیل وجود دارد؟

به طور کلی استفاده از روغن نارگیل برای پوست مو بی خطر در نظر گرفته می شود اما در هر حال باید در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حدِ یک روغن می تواند باعث تجمع چربی در مو و پوست سر شود که در نتیجه آن موهای شما چرب و کدر به نظر خواهند رسید.

نکته ی مهم این است که قبل از استفاده گسترده از این روغن مانند هر درمان گیاهی دیگری ابتدا مقدار اندکی از آن را بر روی موهای خود بمالید و بعد در صورت عدم بروز هرگونه عوارضی و باتوجه به  نیاز موها میزان مصرفی دقیقتان را مشخص کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها