|

لاغری با رژیم HCG

لاغری و کاهش وزنِ سریع با رژیم غذایی اچ سی جی؛ اما به چه قیمتی؟!

What Is the hCG Diet, and Does It Work?

اچ سی جی یک رژیم غذایی بسیار قوی است که خیلی هم سریع تاثیر خود را نشان می دهد اما آیا این رژیم غذایی سالم است؟!

لینک کوتاه کپی شد

 شایانیوز- این رژیم غذایی یک رژیم افراطی است که هدف آن کاهش وزن بسیار سریع، حدودا 0.45 الی 1 کیلوگرم در روز می باشد. حقیقت این است که این رژیم غذایی یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین رژیم های لاغری در سرتاسر دنیا می باشد. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می کنند که اچ سی جی متابولیسم و کاهش چربی را بدون ایجاد گرسنگی افزایش می دهد. با همه ی این اوصاف جالب است بدانید که سازمان غذا و دارو (FDA) این رژیم غذایی را نه تنها رد کرده است بلکه آن را خطرناک، تقلبی و غیرقانونی عنوان کرده است.

Diet HCG

اصول کلی رژیم اچ سی جی (HCG):

لازم به یادآوری است که اچ سی جی در حقیقت یک هورمون است که در اوایل بارداری به شدت در بدن ترشح می شود. این رژیم غذایی به سه مرحله تقسیم می شود که در مرحله ی اول باید مصرف مکمل های اچ سی جی را آغاز کنید. در مرحله دوم، شما از یک رژیم غذایی بسیار کم کالری تنها با 500 کالری در روز و همچنان همراه با مکمل های اچ سی جی ادامه می دهید. در مرحله ی سوم مصرف مکمل را قطع می کنید و به آرامی میزان غذای خود را افزایش می دهید.

کاهش وزن:

این رژیم غذایی باعث کاهش وزن می شود، اما مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده اند که کاهش وزن تنها به دلیل مصرف کم کالری می باشد نه هورمون اچ سی جی. علاوه بر این مطالعات نشان می دهند که این هورمون هیچ نقشی در کاهش گرسنگی ندارد.

فواید و معایب:

به غیر از کاهش وزن، هیچ مزیت مستندی از رژیم غذایی اچ سی جی به ثبت نرسیده است در عوض این رژیم غذایی چند عیب بزرگ دارد. اول از همه مانند بسیاری از رژیم های کم کالری دیگر، این رژیم غذایی نیز ممکن است باعث از دست دادن عضله شود که منجر به کاهش توانایی سوزاندن کالری می گردد. علاوه بر این اکثرا محصولات مکمل اچ سی جی حاوی این هورمون نیستند و فقط تزریق است که می تواند سطح این هورمون را در بدن افزایش دهد. از طرفی دیگر این رژیم غذایی عوارض جانبی بسیاری از جمله سردرد، خستگی و افسردگی را به همراه دارد همچنین گزارش هایی از بروز لخته شدن خون نیز وجود دارد. باید بدانید که FDA این رژیم را تایید نمی کند و آن را خطرناک، غیرقانونی و تقلبی می داند.

HCG

نتیجه گیری:

هر رژیم غذایی کم کالری ای منجر به کاهش وزن خواهد شد و رژیم اچ سی جی نیز کالری مصرفی را 500 کالری در روز محدود می کند که منجر به کاهش وزنِ شدید می شود اما رژیم غذایی اچ سی جی یک رژیم لاغری سریع است، که هیچ شواهد علمی در رابطه با آن در دست نیست و ممکن است سرعت متابولیسم را کاهش دهد و باعث از دست دادن عضلات، سردرد، خستگی و افسردگی شود.

اگر در مورد کاهش وزن و حفظ آن جدی هستید، روش های موثر زیادی وجود دارد که بسیار معقول تر و ایمن تر از رژیم غذایی اچ سی جی می باشند و به سلامت شما آسیب نمی رسانند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها