|

کاهش وزن با رژیم کم چرب

لاغری و کاهش وزن با رژیم غذایی فوق العاده کم چرب؛ فواید و معایب

loosing weight with ultra low fat diet

آیا رژیم فوق العاده کم چرب واقعا در کاهش وزن موثر عمل می کند؟ آیا این رژیم جدای از لاغری فواید سلامتی دیگری نیز برای شما به همراه دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر مدت هاست که به دنبال رژیمی برای لاغری و کاهش وزن هستید مطمئنا نام رژیم غذایی کم چرب را شنیده اید. باید اعتراف کنیم که این رژیم غذایی یکی از معروف ترین رژیم های غذایی می باشد که مردم برای کنترل وزن خود به سراغ آن می روند. اما آیا این رژیم واقعا در کاهش وزن موثر عمل می کند؟ و آیا این رژیم جدای از لاغری فواید سلامتی دیگری نیز برای شما به همراه دارد؟ آیا با رعایت رژیم غذایی فوق العاده کم چرب شما سبک زندگیِ سالمی را در پیش خواهید گرفت؟ در ادامه به بررسی این پرسش ها خواهیم پرداخت.

ultra low fat diet

اصول کلی رژیم فوق العاده کم چرب:

یک رژیم غذایی فوق العاده کم چرب، مصرف چربی شما را به کمتر از 10 درصد کالریِ روزانه محدود می کند. به طور کلی، یک چنین رژیم غذایی حدود 30 درصد از کالری خود را به عنوان چربی تامین می کند. مطالعات نشان می دهد که این رژیم غذایی در طولانی مدت برای کاهش وزن بی تاثیر است. از طرفی طرفداران رژیم غذایی فوق العاده کم چرب ادعا می کنند که رژیم های غذایی کم چرب سنتی به اندازه کافی کم چربی نیستند و برای ایجاد فواید سلامتی و کاهش وزن، مصرف چربی باید کمتر از 10 درصد کل کالری باشد. به همین ترتیب این رژیم غذایی عمدتا گیاهی است و مصرف محصولات حیوانی آن نیز بسیار محدود می باشد.

Ultra-Low-Fat Diet

کاهش وزن:

این رژیم برای کاهش وزن در بین افراد چاق بسیار موفق بوده است. در یک مطالعه، افراد چاق توانستند به طور متوسط 63 کیلوگرم با یک رژیم غذایی بسیار کم چرب از دست بدهند.

فواید و معایب:

مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که این رژیم غذایی می تواند عوامل خطرناک ابتلا به بیماری های قلبی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، و نشانگرهای التهاب را کاهش دهد به علاوه در کمال تعجب می توند به طرز قابل توجهی منجر به بهبود دیابت نوع 2 شود. اما از طرفی دیگر محدودیت چربی ممکن است باعث مشکلات طولانی مدت شود، زیرا چربی نقش های مهمی در بدن ایفا می کند، به عنوان مثال کمک به ساخت غشاهای سلولی و هورمون ها و همچنین کمک به جذب ویتامین های محلول در چربی. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که یک رژیم غذایی کم‌چرب، مصرف بسیاری از غذاهای سالم را محدود می‌کند و فاقد تنوع است که رعایت آن را بسیار سخت می نماید.

Ultra-Low-Fat-Diet

نتیجه گیری:

یک رژیم غذایی بسیار کم چرب کمتر از 10 درصد کالری خود را از چربی تهیه می کند، که می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی شود، همچنین ممکن است مزایای چشمگیری برای بیماری ها قلبی و دیابت نوع 2 داشته باشد اما به دلیل تنوع کم پایبندی به آن کمی دشوار است چراکه نسبتا از تنوع پایینی برخوردار می باشد. به این ترتیب در حالی که این رژیم ممکن است برای افراد خاصی با بیماری های جدی مفید باشد، اما احتمالا برای اکثر افراد غیر ضروری است.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها