|

چرا بعضی مواقع سالاد الویه بوی بدی می گیرد؟

ترفندهای خوشمزه تر شدن سالاد الویه + سالاد الویه قالبی

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از سالادهای خوشمزه است که از ترکیب مرغ، سیب زمینی و تخم مرغ آبپز، خیارشور، نخودفرنگی و ... تهیه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- سالادها یکی از محبوب ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌های غذایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌ عنوان پیش غذا، همراه با غذای اصلی یا به‌ عنوان غذای اصلی سرو کرد. سالاد ماکارونی، اندونزی، فصل، کلم، الویه، مرغ، روسی و هزاران سالاد دیگر در سراسر جهان خورده می‌شوند و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. بعضی سالادها را می توانید در کنار ساندویچ هایی مثل کتلت، مرغ، کوکو سیب زمینی، همبرگر و ... میل کنید.

به گزارش«شایانیوز»، در این مطلب آموزش سالاد الویه را در نظر گرفته ایم مطمئنا درست کردن این سالاد خوشمزه را همه بلد هستند اما یک سری نکات و فوت و فن هایی دارد که ممکنِ بعضی ها ندانند مثلا خیلی ها بعد از آماده کردن الویه گله می کنند که چرا سالاد الویه ما وقتی می ماند بوی بدی می گیرد یکی از عواملی که باعث بوی بد الویه می شود زرده تخم مرغ است زمانی که می خواهید الویه را برای چند روز نگه دارید میزان زرده را کمتر بریزید مثلا اگر 8 تا تخم مرغ در نظر گرفتید فقط 4 تا را با زرده اضافه کنید 4 تای دیگه فقط سفیده را اضافه کنید. بعضی ها به الویه آب مرغ اضافه می کنند که این کار هم باعث می شود الویه شما بوی بدی بگیرد. اگر می خواهید سالاد الویه را با همه نکات و فوت و فن های آن یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد الویه برای 4 نفر

سیب زمینی آبپز 500 گرم 

تخم مرغ آبپز 2 عدد

سینه مرغ 1 عدد

پیاز کوچک 1 عدد

قرص استاک مرغ 1/2 عدد

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

هویج متوسط 2 عدد

ژامبون 50 گرم

کره آب شده 25 گرم

خیارشور 200 گرم

نخودفرنگی 200 گرم

روغن زیتون بدون بو 1 تا 2 قاشق غذاخوری

سس مایونز به میزان لازم

فلفل سفید به میزان لازم

آبلیمو به میزان لازم

نمک به میزان لازم

سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

1- مرغ را شسته با کمی نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کمی آب + قرص استاک + پیاز خرد شده بپزید. مرغ سالاد الویه باید شورتر از حد معمول باشد در غیر این صورت مزه مرغ در سالاد الویه گم می شود. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خُردش رفته و تقریبا بی‌آب شود. حال، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس آن را ریش ریش کنید. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

نخودفرنگی

2- نخود فرنگی را می‌توانید خیلی ساده بریزید داخل آب و روی حرارت قرار دهید تا بپزد، اما اگر می‌خواهید رنگ سبز نخود فرنگی حفظ شود بهتر است ابتدا آب را جوش بیارید و کمی نمک به آن اضافه کنید سپس نخود فرنگی را در آب در حال جوش بریزید بعد از چند دقیقه که نخود‌ها پخته شدند آن ها را آبکش کنید و به مدت ۲ دقیقه، این بار داخل آب یخ که قبلاً آماده کرده اید، قرار دهید تا پخت آن ها متوقف شود به این تکنیک که برای حفظ رنگ، طعم، مزه و براق بودن سبزیجات انجام می شود بلانچ کردن گفته می شود در مقاله بلانچ کردن بهترین روش برای فریز کردن لوبیا سبز این روش نگهداری از سبزیجات به طور کامل شرح داده شده است. در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی هم استفاده کنید.

3- سیب زمینی ها را تمیز بشویید و آبپز کنید برای اینکه در نهایت الویه خوشمزه تری داشته باشید می توانید سیب زمینی را با شیر یا با آب و شیر به صورت مساوی بپزید وقتی سیب زمینی را روی حرارت گذاشتید به میزانی که رویشان را بگیرد شیر یا مخلوط آب و شیر اضافه کنید کمی نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر یا حریره سیر هم بریزید تا خوش طعم تر شود. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت اجازه دهید ولرم شود سپس آن ها له کنید در این مرحله کره آب شده + روغن زیتون + نمک + فلفل سفید + آبلیمو را به آن اضافه کنید. کره چسبندگی سیب زمینی را می گیرد و باعث می شود سس کمتری استفاده شود. هیچ وقت سیب زمینی را داغ نکوبید چون در این صورت سس بیشتری جذب آن می شود. 

الویه

خیلی ها برای تهیه سالاد الویه سیب زمینی را رنده می کنند یا اینکه آن را به صورت نگینی خُرد می کنند اما کوبیدن سیب زمینی در نهایت طعم الویه را بهتر می کند علاوه بر این سیب زمینی را اگر به صورت نگینی خُرد کنید بیشتر شبیه سالاد روسی می شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد روسی را یاد بگیرید به مطلب طرز تهیه سالاد روسی ساده و خوشمزه مراجعه کنید.

4- ژامبون ها را به صورت مربع های ریز خرد کنید هویج ها را آبپز کنید اما نزارید 100 درصد بپزد باید تُردی هویج حفظ شود بعد آن ها را به صورت نگینی خُرد کنید. حالا که همه مواد را آماده کردید نوبت ترکیب کردن آن است ابتدا مرغ و ژامبون را به سیب زمینی اضافه کنید در این مرحله بهتر است مواد را با دست مخلوط کنید مقداری از سس را بریزید با دست ماساژ دهید تا مواد با هم خوب ترکیب شوند بعد خیارشور را اضافه کنید در مرحله آخر باقی مواد و مجدد مقداری سس اضافه کنید دیگه خیلی چنگ نزنید در حد مخلوط شدن کافی است.

سالاد الویه

سالاد الویه قالبی

1- اگر می‌خواهید این سالاد را به صورت قالبی سرو کنید به این نکته توجه داشته باشید که باید کمی سفت‌تر از حالت معمول باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بزنید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

3- پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم شود سپس آن را حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد آن را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید سپس قالب را به آرامی بردارید بعد کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می‌توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

سالاد الویه قالبی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مریم ارسالی در

    اینو که خودمونم بلدیم درستش کنیم. خخخخخ

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها