|

چسب نواری مثل بختک مونده رو وسیلت و رد انداخته؟ کاری نداره با این ترفندا تمیزش کن

اگر شما هم با موندن رد چسب نواری بر روی سطوح مختلف مشکل دارید و نمیدونید چطور پاکش کنید، پس حتما به این مطلب سر بزنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا شما هم به این مشکل برخورد کردین که مثلا خواستین چیزی رو به جایی بچسبونین و مجبور به استفاده از چشب پهن نواری شده اید. این چسب ها همونطور که میتونن ما رو در لحظه خوشحال کنند از کارایی خوبی که دارن، بعدا میتونن برامون مشکل ساز بشن، درست زمانی که قراره کنده بشن اما ردپاشون به شدت بر روی سطح مورد نظر باقی میمونه. ما هر جا به مشکل میخوریم میریم سراغ جسب نواری یا همون چسب شیشه ای. اما اگه از سمت خود چسب شیشه ای به مشکل خوردیم به چی پناه ببریم؟

شاید تو خیلی از مقاله ها جدا سازی کرده باشن و برای هر سطح یک مطلب طولانی به شما ارائه بدن، اما در این مطلب شما یاد میگیرین با توجه به کدوم سطح چه راه حلی بهتره چرا که تمامی سطوح مثا زده شده است.

در اولی قدم ابتدا بهتره که برای استفاده از این راه حل ها، اونها رو بر روی سطحی دیگر که همجنس سطح مورد نظر باشن اما دم دستی تر، تست کنید تا ببیند و مطمئن شوید اون حرکت نمیتونه وسیله شما رو خراب کنه و بهش آسیبی بزنه.

misc-9108319-0

- خراش دهید!

از کاردک یا چاقو کمک بگیرین. گفتیم خراش دهید و اتفاقا احتمال اینکه بقیه هم در اولین مرحله به سراغ این راه برن هست، اما مراقبت کنید که قسمت تیز این وسایل به وسیله مورد نظر شما آسیبی وارد نکنن و خط و خش عمیقی افتاده نشه. از طرفی هم اگر قصد دارید جای چسب رو از روی شیشه پاک کنید بهتره که از کمی شیشه پاک کنید بهره بگیرید و بر روش بریزید تا کمی نرم شده و بعد با کاردک یا چاقو جداسازی کنید.

اگر چه وسیله شما مقاومت خوبی داره مثلا سنگی چیزیه، شما هم خشن تر بشید و محکم تر بکشید تا به خوبی پاک بشه.

- آب گرم و صابون!

در این مرحله برای پاک کردن رد چسب از روی سطوحی مثل اکریلیک، گچ، مس، آسفالت، لعاب، شیشه، مرمر، پیوتر، پلکسی، وینیل و … تنها چیزی که لازم دارید صابون و آب گرم هستش. آب میتونه رد چسب رو نرم کنه تا راحت تر تمیز بشه. از این مخلوط بر روی وسیله خود بزنید و بعد با یک اسفنج یا پارچه روش بکشید تا تمیز بشه. صابون میتونه سیاهی و کثیفی ها رو هم از بین ببره.

Webp.net-resizeimage-1-1

- گرما برای سطوح سخت!

برای سطوح سخت قطعا آب و صابون کفایت نمیکنه و از طرفی هم برای سطوحی که بالاتر مثال زدیم این روش خوب نیست چون خشنه. اگر رد چسب بر روی زمین یا دیوار مونده، بهتره که از گرما کمک بگیرید. این مدلی که با استفاده از سشوار، هیتر و یا تفنگ حرارتی و شیاد حتی مشعل آتش بهره گیری داشته باشید. زدن حرارت به طور مستقیم میتونه چسب رو آب کنه و با یک وسیله اون رو بخراشید. 

- روی این سطوح صابون ممنون!

سطوحی به مانند سنگ، بتن، گرانیت، موزاییک، کاشی، سنگ آهک و سنگ بنایی یه جورین که اصلا اگه از صابون کمک بگیرین رد اون صابونه بیشتر از رد چسب روشون میمونه. پس به جای آن از پودرلباسشویی یا جوش شیرین با آب محلولی بسازید که خمیر طور دربیاد. بعد انی خمیر رو با یه برس نرم روی محل مورد نظر بزنید و بعد از کمی صبر وقتی لکه پاک شد با آب گرم آبکشی کنید. برای جاهای ریز تر از مسواک استفاده داشته باشید.

how-to-remove-tape-residue-5323507-hero-5ee21ef7051346e6ac3006a17a3dcd7f

- الکل نجات دهنده!

البته که فقط برای پاک کردن جای چسب!

الکل از بهترین روشاییه که در مقابل صابون و گرما و فشار مقاومت دارند. زدن کمی الکل به محل و مالیدنش باعث میشه تا چسب چسبندگیش از بن بره و رسوب کنه. بعدش دیگه کار شما آسون خواهد شد. استفاده از لاک پاک کن هم میتونه دوای این در باشه. البته که لاک پاک کن و استون از اونجاییه که ضد رنگ هستند میتونن رنگ رو از بین ببرند حواستون باشه.

Remove-a-Sticker-from-Glass-www.koorook.com-19

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها