|

غذا پختن با سرخ کن راحته و حال میده ولی امان تمیز کردنش؛ ترفندای آسون واست دارم هلو

این روزا استفاده از سرخ کن زیاد شده و تمیز کردنشون بسیار سخت که خب در این مطلب قراره یاد بگیریم چیکار کنیم تا دو سوته مثل روز اولش تمیز بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه این روزا تو هر خونه ای یکی یه دونه سرخ هست که حالا یا به صورت بدون روغنه و یا با روغن که خب قطعا با روغنش تمیزکاری به شدت سخت تری داره. برخی از خانوم ها هستند که یه چند سالی دست به سرخ کنشون نمیزنن و کلا انگاری کاری به کار تمیز کردنش ندارن که این اصلا خوب نیست. چرا که احتمالا میزان زیادی چربی و زباله داخل دستگاه جمع شده. 

وقتی در طول چند سال استفاده از سرخ کن تا به حال به سراغ تمیز کاریش نرفتید، پس احتمال این رو بدید که بر روی طعم غذاهایی که درست میکنید هم تاثیر بذاره و بعد از اتمام سرخ کردن غذا یه مزه سوختگی و یا زیاد پختن بده! اما چاره چیه؟ وقتی میرید سراغش می بینید خیلی کثیفه و وحشت زده میشین! اصلا برای همینه که دستتون به تمیز کردنش نمیره؟ پس با ادامه این مطلب همراع باشید تا به راحتی سرخ کنی همچون روز اول تحویل بگیرید.

1- اول سرخ کن رو خالی از روغن کنید

در اولین مرحله باید تماما روغن داخل دستگاه رو خالی کنید و مطمئن باشید که دستگاه و روغن به طور 100 درصد خنک شده هستند. اگر این چنین نباشه خطر آسیب رسوندن به خودتون رو دارید و این کار رو بلافاصله بعد پخت و پز انجام ندیدی.

بعد از خنک شدن روغن رو در ظرفی بریزید مثلا مثل سینک، که مطمئن باشید روغن قدیمی چیزی رو خراب نمیکنه. 

روش-تمیز-کردن-هواپز-سرخ-کن-بدون-روغن

2- سبد رو بردارین و تمیزش کنید

در این مرحله قطعا بیشتر سرخ کن ها سبدی در خود دارند که پر از چربی میشه و برای تمیز کردنش باید سینکی پر از آب و مواد شوینده داشته باشید. ظرف سرخ کن رو به مدت 5 تا 10 دقیقه در محلول قرار دهید تا چربی ها از سبد شل شده و جدا بشن. بعد از گذشت مدت زمان سبد رو از محلول خارج کرده و با پارچه تمیزش کنید. 

با پارچه باید محکم اما ملایم باشید. اینجوری که محکم بکشید و به صورت دورانی تا افاقه کنه و چربی های چسبیده رو جدا سازی کنه. یادتون نره که هرازچندگاهی سبد رو زیر شیر آب بشویید تا چربی ها و ذرات جدا شده رو ببینید.

3- سرکه بهترین حلال برای رفع مشکل 

اگر خوش شانس باشید که خب مرحله شماره دو سبد سرخ شما رو تمیز خواهد کرد اما اگر میزان چربی و غلظتش بالا باشه شما باید به سراغ راه چاره ای دیگر بروید. در این قسمت باید محلول سرکه درست کنید. آب گرم رو با صابون و سرکه سیب مخلوط کنید. ناگفته نمونه که برای این کار باید از چند قاشق چایخوری سرکه سیب بریزید تا اسید محلول به شما کمک کنه تا چربی های سبد رو تمیز کنید. این بهترین راه حل برای سرخ کن هاییست که چند ماه یا سال تمیز نشده اند!

یکبار دیگه سبد رو داخل محلول بگذارید اجازه بدین تا 5 تا 10 دقیقه ای داخلش بمونه و بعد شروع به تمیزکاری و شستشو کنید.

Clean-a-Deep-Fryer-www.koorook.com-3

4- کثیفی های پایه سرخ کن رو از بین ببرین

قطعا تمیز کردن سبد سرخ کن نیست که مهمه و پایه دستگاه نیز کثیفی های خاص خودش رو داره که شما باید اون رو هم عاری از کثیفی و روغن کنید. برای این کار بهتره که محلولی از آب گرم و صابون و شوینده درست کنید و با پارچه آغشته از محلول شروع به تمیز کردن کنید. حالت دورانی بزنید و دقت داشته باشید که اصلا از چیز هایی مثل سیم استفاده نداشته باشید. هرچند که تمیز کردن روغن قدیمی از دستگاه میتونه خیلی سخت باشه، اما بهتره که اصلا به سراغ سیم ها نرید تا آسیبی به سرخ کن نزنید.

Untitled

5- از آب جوش غافل نشید که خوب میتونه تمیز کنه

قطعا آب داغ میتونه به خوبی چربی ها رو بکنه. در این مرحله خوبه که از آب جوش استفاده داشته باشید و بگذارید کتری بجوشه و بعد از تمیز کردن پایه سرخ کن، محلول آب جوش و صابون رو مستقیما در دستگاه خالی کنید و بذارید 10 دقیقه ای بمونه و بعد هم آب رو خالی کنید و با حوله ای تمیز اونرو خشک کنید.

6- مرحله آخر

در مرحله آخر قسمت های مختلف سرخ کن رو به هم متصل کنید تا دستگاه کاملا جمع بشه. اگر دیدین سرخ کن شما دارای قطعات دیگه ای هم هست اونهارو نیز جدا کنید و به تمیزکاریشون بپردازید.

3-25

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها