|

ترفند پاک کردن لکه زرد عرق از رو لباس سفید؛ زشته بقیه اونجوری ببیننت اینجوری تمیزش کن

احتمالا شما هم با زردی لباستون به دلیل عرق زیاد مواجه شدین که ندونین چطور تمیزش کنید، پس با این مطلب همراه باشید تا راه و چاه بیاد دستتون.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تابستون تموم شد و خیلی ها با مشکل زرد شدن لباس به دلیل عرق بیش از حد روبرو هستند. خب بدنه دیگه! شاید برای هر کسی پیش بیا به خصوص افرادی که شبانه رو مثلا تاکسی کار می کنن و در محیط گرم بیرون قرار دارند. احتمال اینکه تیشرت یا پیراهن سفید شما هم دچار این مشکل بشه و بر اثر گرمای زیاد رنگ بگیره هست. پس با این مطلب همراه باشید تا اگه این موضوع گریبان گیرتون شده حلش کنید، اگر هم تا به حال براتون پیش نیومده یاد بگیرید شاید جایی به دردتون خورد.

ابتدا راهکار برای عدم بروز این مشکل: ابتدای بگیم که خانوم یا آقای عزیز بهتره که تو این فصل از لباس های نخی استفاده داشته باشید و دائما هم لباستون رو عوض کنید و بشویید تا با این مشکل حداقل کمتر مواجه بشید. دوم اینکه در این فصل بهتره که آب بیشتری بنوشید و نمک کمتری مصرف داشته باشید. همچنین می تونید در کنار استفاده از لباس های نخی از پد های ضد عرق هم بهره گیری کنید که در داروخانه ها موجودن!

Untitled

اما راهکار برای از بین بردن لکه زرد که از عرق زیر بغل به جا مونده:

- برای از بین بردن لکه عرق از روی لباس سفید و همچنین بوی بد آن از جوش شیرین استفاده داشته باشید. واقعا جالبه که جوش شیرین بیشتر از اینکه در غذاها استفاده داشته باشه برای تمیز کاری های مختلف به شدت طرفدار داره. 

برای حل این مشکل 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک لیوان آب در دست داشته باشید. این دو رو مخلوط کرده تا یه خمیر ملایم به دست بیاد و خمیر رو با مسواکی که لازم ندارید و یا فرچه ای نرم بر روی لکه بزنید و اجازه بدین یه یک ساعتی روش بمونه.

- از دیگر روش های برای از بین بردن و محو لکه زرد از روی لباس استفاده از باز هم جوش شیرین می باشد که اینبار با سرکه هستش و به مانند قسمت قبلی میرین جلو اما با این فرق که اونجا آب بود و اینجا به جاش از سرکه کمک میگیرین که خودش تمیز کنندست. 

اینبار مدت زمان کمتر از یک ساعت هم میتونه کافی باشه و بعد از اینکه این مدت زمان بر روی لباس موند لباس رو آبکشی کنید و اجازه بدین تو هوای آزاد بمونه تا کاملا خشک بشه.

pakanlaundry1

- یکی از روش هایی که به نظر عجیب میاد اما بسیار موثره استفاده از قرص آسپرین برای این مشکل می باشد که شما میتونید با دو قرص اون رو حلش کنید. ابتدا دو آسپرین رو در یک چهارم لیوان آب ولرم حل کنید و با استفاده از اسفنج دو سه ساعتی بر روی لکه قرار دهید و بعد با آب سرد شستشو کنید. می بینید که بعلللله لک ناپدید شد.

- در این روش باز هم به سراغ سرکه میریم اما اینبار محلول سرکه سفید و آب که میتونه حلال مشکل باشه و لکه زرد رو از روی پارچه سفید پاک کنه. آب و سرکه و به میزان مساوی قاطی کنید و لباس رو درش بیندازید تا خیس بشه و بعد از گذشت نیم ساعت برش دارید و آبکشی کنید و بعد هم بذارید خشک بشه و تمام!

hou12687

- از دیگر روش های از بین بردن لکه زرد از روی لباس میتونه استفاده از چیزی باشه که تو همه خونه پیدا میشه! آبلیمو؛ بله آبلیمو میتونه به دلیل اسیدی بودنش به شما کمک کنه. آبلیمو رو به صورت مستقیم بر روی لکه زرد لباس بریزید و اجازه بدین تا نیم ساعتی بمونه و کارش رو انجام بده. صبر کنید تا آبلیمو کاملا پارچه رو فرا بگیره و بعد هم مثل همیشه آبکشی و خشک کردن در هوای آزاد.

- جالبه که بدونید یکی از بهترین روش ها برای از بردن لکه زرد عرق از روی لباس سفید استفاده از نمک هستش. مقداری از نمک رو با آب داغ حل کیندو بریزیر بر روی پارچه به طوری یه یک ساعتی آغشته باشه و بعد هم آبکشی و خشک.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها