|

جزئیات و معرفی تون کوین، ارز دیجیتال تلگرامی

جزئیات و معرفی تون کوین، ارز دیجیتال تلگرامی

ارز تون کوین چیست؟ معرفی ارز دیجیتال تلگرامی ton، کاربرد، مزایا و آینده این ارز همراه راهنمای خرید و فروش

لینک کوتاه کپی شد

تون کوین به عنوان کوین رسمی شبکه «The Open Network» در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. به عنوان یک ارز دیجیتال در بلاکچین لایه اول، امکان پردازش سریع و ارزان تراکنش‌ها را با مقیاس‌پذیری بالا فراهم کرده است. تون کوین از طریق پیام‌رسان محبوب تلگرام به عنوان اولین ارز دیجیتال تلگرامی عرضه شد.تون کوین کاربردهای فراوانی دارد و نقش مهمی در عرضه رمزارزهای تلگرامی مانند همستر کامبت و یس کوین بازی کرد. به همین منظور در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی پروژه تون کوین پرداخته‌ایم.

تون کوین چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال تلگرامی

تون (Ton) یک شبکه بلاکچینی است که در سال ۲۰۱۸ توسط تلگرام عرضه شد. تلگرام برای عرضه ارز دیجیتال تون، در یک سرمایه‌گذاری خصوصی، بیش از ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کرد. هدف تلگرام ایجاد یک بلاکچین مقیاس‌پذیری برای رقابت با اتریوم بود. اما بلافاصله تلگرام این پروژه را متوقف کرد. این توقف در پروژه به دلیل شکلاتی بود که میان تلگرام و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ایجاد شد.

تون کوین پس از وجود مشکلات فراوان، در اختیار یک تیم مستقل برای عرضه قرار گرفت و کاملا از تلگرام جدا شد. اما این پایان کار تلگرام و تون کوین نبود. تون برای اینکه بتواند خود را به دنیای کریپتو عرضه کند، در قالب یک ربات تلگرامی به این پیام‌رسان محبوب بازگشت. به عنوان اولین بازی Tap-to-Earn در تلگرام توانست محبوبیت فراوانی کسب کند. حال با این وجود، تون کوین چه کاربردهایی دارد؟

تون کوین چیست؟ 

تون کوین رمزارز بومی شبکه تون بوده که توسط تلگرام توسعه یافته است.

هدف و کاربردهای تون کوین در اکوسیستم تلگرام

پرداخت کارمزد تراکنش، استیکینگ و استفاده به عنوان توکن حاکمیتی

نحوه خرید و فروش تون کوین

مراجعه به صرافی ارز دیجیتال ایرانی، افتتاح حساب کاربری، احراز هویت و واریز وجه

کیف پول‌های مناسب برای نگهداری تون کوین

کیف پول تراست ولت، تون کیپر و کوین بیس

پیش‌بینی قیمت و آینده تون کوین

پیش‌بینی می‌شود تون کوین تا پایان ۲۰۲۴ به قیمت ۴.۵۰ دلار برسد.

هدف و کاربردهای تون کوین در اکوسیستم تلگرام

هدف و کاربردهای تون کوین در اکوسیستم تلگرام

ارز دیجیتال تون که با نماد TON در دسترس است، کاربردهای فراوانی در شبکه تلگرام دارد. در ادامه به بررسی کاربردهای تون کوین پرداخته‌ایم.

پرداخت کارمزد

به منظور استفاده از شبکه تون، باید ارز تون کوین را به عنوان کارمزد تراکنش‌های خود پرداخت کنید. تیم توسعه تون در نظر دارد نوعی پروکسی را عرضه کند که پیش‌بینی می‌شود برای استفاده از آن باید ارز دیجیتال تون را بپردازید.

به عنوان یک توکن حاکمیتی

از تون کوین به عنوان یک توکن حاکمیتی در بلاکچین تون استفاده می‌شود. دارندگان تون کوین می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم شبکه شرکت کنند. اولین رای‌گیری شبکه تون در فوریه سال ۲۰۲۳ رخ داد. جایی که دارندگان تون تصمیم‌ به مسدود کردن دارایی‌های کیف پول‌های غیرفعال گرفتند. نتیجه این رای‌گیری منجر به مسدود شدن ۲۰ درصد از عرضه کل تون به مدت ۴ سال شد.

استیکینگ

یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، سپرده‌گذاری آن‌ها در استخرهای نقدینگی و کسب سود است. استیکینگ تون کوین در کنار کسب سود، به منظور اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه TON از الگوریتم اثبات سهامی که اتریوم استفاده می‌کند، بهره می‌گیرد.

نحوه خرید و فروش تون کوین

برای خرید و فروش تون کوین، در ابتدا باید یک صرافی معتبر ایرانی انتخاب کنید؛ زیرا قوانین صرافی‌های خارجی دائما در حال تغییر هستند و هر روز یک محدودیت جدید به قوانین آن‌ها اضافه می‌شود. در همین راستا، به‌نظر می‌رسد استفاده از صرافی رمزارزی ایرانی معقول‌تر باشد. در ادامه، به بررسی نحوه خرید و فروش تون کوین از صرافی ارز دیجیتال پرداخته‌ایم.

افتتاح حساب کاربری

افتتاح حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

برای اینکه بتوانید به خرید ارز دیجیتال تون بپردازید، باید در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام و حساب کاربری افتتاح کنید. برای اینکار، پس از مراجعه به صفحه اصلی صرافی ، از طریق گزینه ثبت نام، حساب کاربری خود را ایجاد کنید. اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و تاریخ تولد برای اینکار نیاز خواهد بود. پس از ثبت نام، به خاطر داشته باشید که مراحل احراز هویت را طی کنید. تمام مراحل ثبت نام بیش از ۵ دقیقه زمان نخواهد برد.

واریز وجه و خرید تون کوین

واریز وجه و خرید تون کوین

پس از انجام مراحل احراز هویت به منظور حفظ امنیت حساب کاربری خود، نوبت به واریز وجه می‌رسد. در این مرحله، با انتخاب گزینه واریز (که در تصویر فوق نشان داده شده)، مبلغ مورد نظر خود را به صرافی واریز کنید. در نظر داشته باشید که قبل از هرگونه واریزی، حتما قوانین محدودیت واریز و برداشت صرافی را مطالعه کنید. پس از اتمام واریز وجه، کافی است نماد تون کوین (TON) و یا نام فارسی آن را در قسمت بازارهای ارز دیجیتال جستجو کنید. حال می‌توانید به مقدار سرمایه خود، تون کوین خریداری کنید.

کیف پول‌های مناسب برای نگهداری تون کوین

پس از اینکه از صرافی ارز دیجیتال تون کوین خریداری کردید، باید یک ولت امن را برای ذخیره آن انتخاب کنید. در ادامه به معرفی ۳ کیف پول تون کوین پرداخته‌ایم.

کیف پول The TonKeeper

کیف پول تون کیپر را می‌توان بهترین ولت ارز دیجیتال تون نامید. این کیف پول که به عنوان ولت رسمی رمزارز تون نامیده می‌شود، امکانات زیادی دارد. کیف پول The TonKeeper نه تنها امکان ذخیره و تبادل ارز دیجیتال تون را دارد، بلکه هزاران دارایی دیجیتال دیگر را می‌توان به این کیف پول انتقال داد. امکان پرداخت هزینه‌های مختلف و استیکینگ ارزهای دیجیتال از امکانات جذاب کیف پول تون کیپر هستند.

کیف پول تراست ولت

کمتر کسی است که نام تراست ولت را نشنیده باشد یا از این کیف پول استفاده نکرده باشد. تراست ولت یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های رمزارزی است که امکان ذخیره میلیون‌ها دارایی دیجیتال در آن وجود دارد. تراست ولت از بیش از ۱۰۰ بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند. بالغ بر هزاران ارز دیجیتال در تراست ولت قابل دسترسی است. تراست ولت امکان استیک کردن ارز دیجیتال و استفاده از خدمات دنیای دیفای را فراهم کرده است.

کیف پول کوین بیس

ولت کوین بیس که در قالب برنامه موبایل و دسکتاپ قابل دسترسی است، کاربردهای فراوانی در دنیای بلاکچین و رمزارزها بازی می‌کند. کوین بیس با اتصال ساده به وبسایت‌‎های مختلف، امکان جابه‌جایی رمزارزها را به منظور رسیدن به اهداف مختلف فراهم کرده است. برای استفاده از ولت کوین بیس نیازی با داشت حساب کاربری در صرافی Coinbase نخواهید داشت.

چگونه از تون کوین در تلگرام استفاده کنیم؟

از آنجایی که تلگرام خود را از پروژه تون کوین کنار کشید و این رمزارز را به دست یک تیم مستقل سپرد، همچنان کاربرد خاصی برای تون کوین در تلگرام تعریف نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود در آینده برای انجام امور مختلف، تون کوین کاربردهای متنوعی در تلگرام داشته باشد. در حال حاضر، تنها را استفاده از تون کوین در تلگرام، برای انتقال از یک کیف پول به کیف پول دیگر است. گفته می‌شود فضای تلگرام در آینده بیشتر درگیر بلاکچین خواهد شد و آنجا است که تون کوین ایفای نقش خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت و آینده تون کوین

استخراج تون کوین در ابتدا بسیار ساده بود. یعنی تمام افراد از جمله سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگام، می‌توانستند در استخراج تون کوین شرکت کنند. تون کوین در آگوست ۲۰۲۱ با قیمت ۵۰ سنت معامله می‌شد. اما در نوامبر همان سال با رشد ۸۰۰ درصدی به ۴.۴۵ دلار رسید. اما در دوران سقوط قیمت‌ها، ارزش تون کوین این‌بار کاهش یافت و به ۸۰ سنت رسید. پیش‌بینی می‌شود با توجه به توسعه کاربردهای تون کوین، این رمزارز بتواند تا پایان سال ۲۰۲۴ به قیمت ۴.۵۰ دلار برسد. با توجه به اینکه تیم توسعه تون کوین قصد دارد یک پل بلاکچینی میان اتریوم و تون کوین برقرار کند، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تون کوین تا سال ۲۰۲۵ به قیمت ۲۵ دلار دست پیدا کند.

ارز دیجیتال تون (TON)، رمزارز بومی شبکه تون کوین است که اولین بار توسط تلگرام معرفی شد. پس از کش و قوس‌های فراوان، شبکه تون توسط یک تیم توسعه مستقل ارائه و ارز دیجیتال تون عرضه شد. حال با گذشت چندین ماه از معرفی Ton، محبوبیت این ارز دیجیتال به اوج خود رسیده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تون کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ یک بار دیگر به اوج تاریخی خود یعنی به قیمت ۴.۵۰ دلار برسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها