|

پدر املاک ایران چگونه درگذشت؟ / تاثیرات مصطفی قلی خسروی بر املاک ایران

مصطفی‌قلی خسروی، پدر املاک ایران با بیش از 60 سال سابقه در حوزه املاک کارهای بسیاری برای املاک ایران انجام داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پدر املاک ایران مدت‌ها بود که با سرطان دست به گریبان بود و تا حدی توانسته بود بخشی از جان نحیف خود را از چنگال این بیماری منحوس برهاند. همینکه تازه از بیمارستان مرخص شد تا نفسی تازه کند، کرونا این بیماری وهم‌انگیز که هنوز از خیل عظیم قربانی‌ها سیر نشده و در پی جان بیشتر است، به جان مصطفی‌قلی خسروی افتاد.

در واقع خسروی شب گذشته شانزدهم اسفند ماه 1402 پس از گذراندن یک دوره سخت بیماری سرطان و بر اثر عوارض ناشی از بیماری و ابتلا به کرونا درگذشت. 

01

خسروی برای املاک ایران چه کرد؟

او که بیش از 24 سال بر مسند ریاست اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تکیه زده بود و دست برقضا مرگ او را از این سمت و حرفه دور کرد؛ اما در دوره ریاست خود کارهای بسیاری برای املاک ایران انجام داد. برخی از این طرح‌ها از جمله یکسان‌سازی قراردادها، طرح صدور کد رهگیری و تاسیس دانشگاه اتحادیه املاک بود.

خسروی همچنین مشاوران املاک را ملزم به استفاده از برگهٔ A3 برای نوشتن قراردادهای املاک کرد. همچنین با همکاری نیروی انتظامی، برای جلوگیری از تشکیل خانه‌های تیمی، طرحی با عنوان «بهبود الکترونیک» اجرا کرد تا نام مالکان و مستأجران مشخص باشد. 

پدر املاک ایران سال 1323 چشم به جهان گشود و مدتی در ارتش فعالیت کرد؛ از اواخر دهه 40 شمسی وارد حوزه مشاور املاک شد و در اواخر دهه 60 نیز به عنوان بازرس اتحادیه کار خود را آغاز کرد.  خسروی در سال ۱۳۷۸ نامزد ریاست اتحادیهٔ مشاوران املاک شد و بالاترین رأی را آورد. او از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۲ ریاست اتحادیه را بر عهده داشت و در سال ۱۳۹۲ از ریاست اتحادیه انصراف داد. در سال ۱۳۹۶ مجدداً خسروی به ریاست اتحادیه انتخاب شد و تا سال 1400 نیز در همین سمت باقی ماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی