|

آیا سونامی فلسطینی در راه است؟

«در گزارش حاضر به یک تحول مثبت که احتمالا در ماه های آتی با محوریت مساله فلسطین رخ خواهد داد، اشاره می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ بر کسی پوشیده نیست که جنگ غزه بیش از هر زمان، صهیونیست ها را به موجودیتی منفور در عرصه بین المللی تبدیل کرده است. حتی روایت سازی های جریان های سیاسی و رسانه ای غربی-عبری هم نمی توانند این تصور شکل گرفته از اسرائیل در ذهن میلیون ها نفر در اقصی نقاط جهان را تغییر دهد. جاالب اینکه به تازگی اخبار مختلفی دال بر صدور قریب الوقوع حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از سوی دیوان بین المللی دادگستری نیز به گوش می رسد.

به گزارش شایانیوز؛ موضوعی که در صورت تحقق می تواند به یک بی آبرویی بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود و حجم مشکلات و موانع را برای این رژیم در عرصه بین المللی چندین برابر افزایش دهد. تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران به این مساله اشاره دارند که تنها دستاورد اسرائیل در بیش از 7 ماه جنگ افروزی علیه نوار غزه، کشتار بیش از 30 هزار فلسطینی بیگناه بوده است. موضوعی که عملا سبب شده تا اسرائیل مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان از حیث نرخ کشتار غیرنظامیان را رقم بزند.

با این همه به تازگی شاهد شکل گیری یک روند جدید با محوریت مساله فلسطین در عرصه بین المللی بوده ایم. ماجرا از این قرار است که برخی کشورها از آمادگی خود برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین خبر داده اند. به طور خاص دولت ترینیداد و توباکو اعلام کرده است که به طور رسمی خواهان به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین است. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز اعلام کرده که احتمال می دهد کشورش طی ماه‌های آتی، دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

ظاهرا دولت کلمبیا نیز عزمی راسخی را برای قطع روابط با رژیم اشغالگر قدس و به رسمیت شناختن دولت فلسطین دارد. البته که پیش از این، دولت بولیوی نیز موضع مشابهی را علیه صهیونیست ها اتخاذ کرده و به دنبال به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین است.

در این بحبوحه بسیاری از دولتمردان و دولت های جهانی نیز تاکید کرده اند که مساله فلسطین جز با به رسمیت شناختن دولت مستقل برای مردم فسلطین ختم به خیر نخواهد شد.از این رو، انتظار می رود که در ماه های آتی، شاهد سونامی تازه ای در عرصه روابط بین الملل با محوریت تحقق گزاره مذکور باشیم. موضوعی که به هیچ عنوان به نفع رژیم صهیونسیت و متحدان غربی آن نیست و آن هم در نوع خود یک شکست بزرگ برای این رژیم محسوب می شود.

در این راستا، به تازگی مجمع عمومی سازمان ملل نیز در رایی تاریخی، با قاطعیت تمام از پیش‌نویس طرح عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی حمایت کرده است. معادله ای که حامل پالس های معناداری به رژیم اشغالگر قدس و حامیان بین المللی آن است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها