|

فسقلیت داشت بدو بدو میکرد خورد زمین لباسش رنگ چمن شد؟ عیب نداره اینجوری سه سوته پاکه

اگر لباس خودتون و یا فرزند بازیگوشتون چمنی شده و نمیدونید چه کنید تا این لکه پر دردسر پاک بشه، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا برای شما هم پیش اومده که رفتین تفریح و با یه مشکل ناراحت کننده کننده مواجه شدین. و یا شاید هم چمن اجاره کردین و با لباسی آزاد و بدون شلوارک ورزشی رفتین و حسابی لباستون کثیف شده. احتمالا متوجه شده باشین که مشکل مشترک بین این دو موضوع میتونه چی باشه و اون چیزی نیست جز اینکه لباس شما چمنی بشه! این مشکل گرچه که ساده به نظر میاد اما به شدت پر دردسره چرا که لکه چمن اصلا چیزی نیست که به این سادگیا از روی لباس پاک بشه! پس بهتره که ابتدا مراقب باشید که اصلا چنین مشکلی پیش نیاد، اما اگر هم شد دیگه شده دیگه! باید از راهش وارد شد و از این دردسر عبور کرد. شاید براتون سوال بشه راهش چیه که برای رسیدن به این پاسخ باد در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ترفندای خونگی و راحت به هدف مورد نظر برسید.

اصلا چرا پاک کردن لکه چمن انقدر پر دردسره؟

لکه‌ ای که شما از چمن می بینید ترکیبی از پروتئین ها هستند که قسمت عمده ای از آن را کلروفیل یا همون سبزینه گیاه تشکیل میده. کلروفیل لکه ای رنگی هستش که بسیاری از افراد معتقدن پاک کردن لکه چمن، از هر لکه دیگه ای سخت تره! از اون بدتر اینه که لکه چمن جان با مواردی مثل لکه‌ عرق، لکه‌ گِل، آب میوه و یا هر لکه‌ چالش‌ دار دیگه ای همراه بشه. چمن میتونه لباس رو خیلی خوب رنگ کنه و این دقیقا همون چیزیه که باعث میشه مقابله باهاش خیلی سخت بشه.

پاک کردن لکه چمن از لباس

اما پاک کردن لکه چمن چجوری باشه کارساز تره؟

معمولا بهترین راه حل برای خلاصی از لکه چمن اینه که اون قسمت از لباس رو تو آب سرد بخیسانید و سپس بشویید. فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید از آب گرم برای این کار استفاده کرد و همچنین مایع های پاک کننده برای از بین بردن لکه های سرسخت چمن بسیار ایده آل هستند.

پاک کردن لکه چمن از لباس

اسپری مو

اکثر اسپری مو ها حاوی الکل می باشند و به همین علت اثری مشابه الکل برای از بین بردن لکه چمن داشته باشند و موثرند. در این مرحله میتونید مقداری اسپری مو یا همون تافت رو بر روی لکه بزنید و صبر کنید تا خشک بشه. در نهایت هم با یک مسواک کهنه لکه رو از بین ببرید و با مواد شوینده آن را آبکشی کنید.

آب اکسیژنه

جالبه که بدونید آب اکسیژنه برای پاک کردن لکه های چمن از لباس میتونه معجزه گر باشه. پراکسید هیدروژن یک عامل اکسید کننده هستش که میتونه جایگزین سفید کننده هم بشه. برای درمان لکه ها با مواد، باید هیدروژن رو با آب سرد به میزان سه به یک مخلوط کنید و به همراه مقداری جوش شیرین روی لکه بمالید. پراکسید هیدروژن و جوش شیرین با همدیگه مخلوط میشن و پس از تداخل کمی حباب میزنند و به حذف رنگ چمن از الیاف کمک رسانی خوبی دارند.

پاک کردن لکه چمن از لباس

جوش شیرین

جوش شیرین همیشه کارساز بوده چرا که یک محصول تمیز کننده معجزه آسا و غیر سمی هستش که برای تمیز کردن خیلی موارد جواب داده! در اینجا برای استفاده از جوش شیرین و برای از بین بردن لکه های چمن با جوش شیرین، اون رو باید با پراکسید هیدروژن و چند قطره صابون در ظرف مخلوط کنید و اجازه بدید تا لکه یه چند ساعتی بمونه و خیس بخوره و سپس به سراغ شستشوی آن بروید.

پاک کردن لکه چمن از لباس

پاک کردن لکه چمن از روی لباس‌های ظریف چگونه است 

قطعا پاک کردن لباس ظریف خیلی سخت و حساس تره. پس برای پاک کردن این لکه‌ ها از روی لباس‌ هایی مثل پشمی و ابریشمی، اول حتما برچسب درون لباس رو بخونید تا اگر راهنمایی داشت به آن عمل کنید. چرا که باید مطمئن بشید چه مواد شوینده، چه دمای آب و چه نوع شستشویی به پارچه لباس صدمه ای وارد نمیکنه و مشکلی نیست. سپس از کمی مواد شوینده متانولی برای پاک کردن لکه کمک بگیرید. (این مواد رو میشه از داروخانه ها تهیه کرد) در مرحله بعد، لباس رو با دست بشویید و بعد هم برای اتمام کار در ماشین لباسشویی انداخته و مراحل رو تکمیل کنید.

پاک کردن لکه چمن از لباس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها