|

دروغ میگن پیتزا چاق میکنه ترشی خوشمزس که باعث میشه یه دیگ غذا بخوری / فوت و فن ترشی

واسه داشتن یه غذای خوشمزه، حضور ترشی خیلی مهمه. اینجا یاد میگیری فوت و فنای یه ترشی معرکیه چیا هست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرونیا یکسری اخلاق مختص به خودمون داریم که اتفاقا خیلیم باهاشون حال می کنیم و خوشحالیم. مثلا غذا رو یه قسمت مهم از زندگیمون میدونیم که با توجه به این مامانای ایرانی غذاهای سنتی فوق العاده ای هم درست می کنن، به کم خوردن قانع نیستیم! البته که این قضیه هم بعدی مثبت داره و هم وجهی منفی. چرا ک مثلا قسمت خوب کار اینجاست که از این آیتم زندگی واقعا لذت می بریم و بخش منفیشم اینه که خیلیم خوب نیست پرخوری و چرب خوری! حالا شما فکر کن یه ترشی خوشمزه هم کنار غذامون باشه چه شود!

ترفند خوشمزه شدن ترشی

همین ترشی درست کردنه هم از اخلاقای خوبمونه که باعث میشه غذامون به شدت لذیذ تر بشه. بیشتر مامانای ایرانی ترشی درست کردن رو بلدن اما خب یکی دستش خیلی خفن تره و یکی کمتر! اما به هر حال این خوشمزه جات خفن رو هممون یه کَمکی بلدیم. اما فصل، فصله ترشی انداختنه و می بینیم که کلم سفیدا و مخلفات ترشی حسابی دارن چشمک میزنن و خیلی از مامانا هم دلشون میخوان درست کنن اما چون نمیتونن به عالی ترین شکل ممکن درستش کنن، شاید از این کار منصرف بشن

اگر شما هم این مدل مامانی هستین و موندین چه کنین که ترشی جان خیلی خوب دراد و بچها کیف کنن، پس حتما با این مطلب همراه باشید چرا که قراره یکسری فوت و فن برای خوشمزه تر شدن ترشی یاد بگیریم.

ترفند خوشمزه شدن ترشی

سرکه خالص باشه

میدونین که سرکه بخش به شدت مهمی تو درست کردن ترشی هستش که میتونه به همون اندازه خوب بودنش بد هم باشه و به کل ترشی شما رو خراب کنه. یکی از لازمه های تاثیرگذار در ترشی استفاده از سرکه خالص و خوب هستش که باید بگیم بهترین نوع سرکه هم از انگور، کشمش و سیب تهیه میشه، پس دقت کنید.

جوشاندن سرکه

از اونجایی که یکی از دلایل کپک زدن ترشی ها ناخالیصون هستش، پس بهتره که حتما پیش از ریختن سرکه درون ترشی چند دقیقه ای اجازه بدین جوشانده بشه و بعد از سرد شدن استفاده خود را داشته باشید.

سبزی ترشی رو دقت کن

احتمالا شنیدین که سبزی ترشی به هفت سبزی معروفه چرا که درش هفت نوع سبزی وجود داره. اما خب نکته اینجاست که شما بر حسب سلیقه و مذاق خود میتونید این سبزی ها رو کمی تغییر بدین. هفت سبزی عبارت اند از:  شوید، نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخان و ریحان.

ترفند خوشمزه شدن ترشی

سبزی هارو اینچنین به عمل آورید

بهترین کار اینه که سبزی ها رو بعد از پاک کردن و شستشوی اولیه، یه 2 ساعتی در آب نمک قرار دهید تا سبزی برای جذب سرکه آماده بشه. (توجه کنید که میزان شوری آب نمکش بادی به اندازه آب برنج باشه) بعد سبزی رو داخل آبکش ریخته و روش آب بریزید و اجازه بدین آبش بره، بعد از اینکه مطمئن شدین آب اضافش خوب گرفته شد، سبزی رو خرد کنید و یه یک روزی بر روی پارچه نخی پهنش کنید تا کمی خشک بشه. این سبزی برای ترشی بهترینه و قابل استفاده.

میوه هارو تو سرکه بجوشانید

فراموش نکنید که میوه هایی که قراره تو ترشی ازشون استفاده کنید باید قبلتر در سرکه جوشانده باشید.

ظرفی که میخوای ترشی درست کنی

خیلی از خانوما هستند که ترشی رو داخل ظروف پلاستیکی درست میکنن که خب باید بگیم بهترین ظروف برای ترشی درست کردن سفالی و بلوری و چوبی هستند. از استفاده ظروف پلاستیکی پرهیز کنید و به سراغ جنس ظرف های مناسب روید.

ترفند خوشمزه شدن ترشی

محل نگهداری ترشی

دقت کنید که ظروف ترشی باید در فضای خنک نگهداری بشن و درشون هم تا زمان پخت باز نشه. از طرفی هم هر ماده شناوری که روی سطح ترشی باشه رو فورا برداشت. 

اما ادویه لازمه، از مهم ترین قسمت ها

قطعا همه اینهایی که گفتیم نیمی از تهیه درست ترشی بود و نیم دیگر آن ادویه های مورد استفاده در ترشی است که میتونه طعمی خوشمزه و بی نظیر بگیره. ادویه های ترشی عبارتند از: نمک، میخک، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، شوید خشک، زنجبیل، سیاه دانه، گلپر، هل، زیره، نعناع خشک، پودر خردل، زردچوبه، برگ مو، برگ آلبالو که به ترشی طعم و عطری دلپذیر میده.

میزان سرکه و نمک مورد نیاز

توجه داشته باشید رکه بادی به مقداری اضافه بشه که روی مواد رو تقریبا بپوشاند و همچنین محلول آماده شده رو بچشید تا از میزان نمک آن مطمئن شوید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

ترفند خوشمزه شدن ترشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها