|

از جذابیت های حیات وحش؛ فیل غووول پیکر زیر پنجه و دندون تیز شیرهای وحشی لقمه لقمه شد!

در این ویدیو شیرهای گرسنه رو می بینید که توی شب به گروه فیل ها حمله می کنند و آخر یه فیل رو به دام می اندازند.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوزدنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش را دارد. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زیستن. جهانی که در آن خون و شکار حرف اول را می زند.

اینبار می خوایم بریم سراغ شیر و فیل. سلطان جنگل! این حیوان در دسته گربه سانان بزرگ قرار می گیرد. شیر ها همراه با با گله خود زندگی می کند و در هر گله هر شیر وظیفه خاص خودش را دارد. شیرها معمولا به شکار گورخر، گاومیش، زرافه، بوفالو علاقه زیادی دارند. نکته بسیار جالب در مورد شیرها این است که هرگز به سراغ لاشه حیوان مرده نمی روند!

این حیوانات در گذشته در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان از جمله قاره آفریقا، ایران، هندوستان، پاکستان، تا مدیترانه زندیگ می کردند. اما امروزه تعداد بسیاری از آن ها فقط در برخی از مناطق قاره آفریقا وجود دارند. در ایران خودمان شیر آسیایی که به آن شیر ایرانی هم می گفته اند وجود داشته است. بیشتر شیرهای ایرانی در جنوب ایران بوده اند اما اکنون نسل این موجودات در ایران منقرض شده است.

حالا میریم سراغ غذای شیر در ویدیو امروزمون. فیل ها یکی از جانوران غول پیکر طبیعت هستند که از سالیان بسیار بسیار دور روی کره زمین تقریبا با همین شکل امروزی که دارند زندگی می کردند. فیل ها بزرگ ترین حیوان بر روی خشکی هستند. این موجودات معمولا زندگی اجتماعی دارند که هر کدام از جنس نر و ماده دارای ویژگی های خاص خودشون را دارند.

فیل های ماده بیشتر زندگی خودشون رو در گروه‌ های خانوادگی از هم جنسانشون می‌ گذراند، عموما توسط فرزند ارشد دختر یا مادر. فیل‌ های نر هم بیشتر به تنهایی زندگی می کنند.

فیل ها گیاه خوار هستند و تقریبا روزی 16 ساعت مشغول خوردن غذا. میوه ها و درختچه ها از غذاهای اصلیشون محسوب می شوند. دانشمندان با تحقیقاتی که انجام داده اند، میزان مصرف غذای این حیوانات بزرگ را اینگونه تخمین زده اند: مصرف 70 کیلوگرم غذا و 200 لیتر آب در شبانه روز!

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی