|

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی

اگر دنبال بهترین شرکت طراحی سایت هستید تا با طراحی حرفه‌ای شما را با مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی آشنا کند سایت ساز سی فایو را بررسی کنید.

لینک کوتاه کپی شد

طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی در عصری که افراد اکثر نیازهای خود را از طریق بستر آنلاین رفع می‌کنند جزو ضروریات است.

این روزها، با توجه به نفوذ عمیق و وسیع اینترنت در زندگی مردم و افزایش آمار خریدهای اینترنتی، کسب و کارهای زیادی جهت حفظ و افزایش آمار فروش خود به سوی افتتاح شعبات اینترنتی روی آورده‌اند؛ از این رو ‌برای اینکه از رقبا عقب نمانید و بتوانید به طیف وسیعی از مشتریان خود دسترسی داشته باشید نیاز است که به فکر ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باشید.

حال در این مقاله به صورت مفصل به بررسی مزایا و معایب راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم تا بتوانید با یک دید کامل و جامع، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

به طور کلی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری داشته و یک بازی دو سر برد است؛ چرا که صرف نظر از سودمندی، ایجاد فروشگاه آنلاین برای فروشندگان یا به عبارتی صاحبان کسب و کار، قسمتی از مزیت‌های این امر برای خریداران است. ما قصد داریم در این مطلب به طور کامل مزایای وجود یک فروشگاه اینترنتی را برای هر دو گروه فروشنده و مشتری شرح دهیم.

اگر به دنبال بهترین سایت ساز و بهترین شرکت طراحی سایت هستید تا با یک طراحی حرفه‌ای شما را با مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی آشنا کند پیشنهاد می‌شود خدمات و امکانات سایت ساز سی فایو را بررسی کنید.

سی فایو با سال‌ها تجربه و با کمک یک تیم حرفه‌ای در طول تمامی سال‌های فعالیت خود بهترین و کارآمدترین فروشگاه‌های اینترنتی را طراحی کرده است؛ ضمن اینکه هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی توسط سی فایو بسیار مناسب است؛ زیرا امکاناتی همچون دامنه رایگان، 7 روز تست رایگان و قالب‌هایی مقرون به صرفه و متنوع را ارائه می‌دهد. از جمله امکانات منحصر به فرد سی فایو عبارتند از:

unnamed

  • تنها سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین با قابلیت اتصال به سیستم حسابداری شرکت دشت همکاران سیستم
  • تنها فروشگاه ساز با امکان اتصال به نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم
  • تنها سایت ساز با قابلیت مرکز تماس رایگان
  • تیم حرفه‌ای، متخصص و با تجربه
  • ارائه پشتیبانی رایگان برای راهنمایی به مبتدیان
  • ارائه امکانات مازاد همچون چت اختصاصی با بازدیدکنندگان
  • ارائه قالب‌های متنوع و متناسب با کسب و کارهای مختلف
  • سئو پذیری و ریسپانسیو بودن تمام صفحات برای موبایل و رایانه
  • سهولت در مدیریت صفحات
  • ساخت سایت به طور کامل و آماده استفاده در کمتر از 5 دقیقه
  • ثبت دائمی مالکیت دامنه سایت طراحی شده به نام کاربر
  • استفاده از بهترین زیر ساخت‌ها و بروزترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای طراحی و ساخت سایت مورد نیاز کاربران
  • امنیت بالای سایت‌های طراحی شده با آمار فوق العاده 99.99 درصدی پایداری سرورها

unnamed

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

این روزها راه‌اندازی یک کسب و کار و زنده نگه داشتن آن با موانع بسیار زیادی روبرو است؛ به همین دلیل اکثر افراد با درست کردن سایت و یا ساخت یک فروشگاه آنلاین سعی دارند هزینه‌ها و محدودیت‌های خود را به حداقل برسانند تا بتوانند کسب و کار خود را ارتقا داده و حفظ کنند.

قسمتی از مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مربوط به فروشندگان است که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

حذف محدودیت زمانی و مکانی 

یکی از مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی حذف تمامی محدودیت‌ها است. با ساخت فروشگاه آنلاین در تمامی اوقات روز و در هر جایی که باشید، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید.

نداشتن محدودیت زمانی و مکانی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا حتی زمانی که خواب هستید نیز درآمد داشته باشید و بدون اینکه یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید روزانه فروش‌های بسیاری را تجربه کنید.

کاهش هزینه‌های جاری 

کاهش هزینه‌های جاری یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. داشتن یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های ثابت بسیاری را به همراه دارد که چند مورد از بزرگ‌ترین آن‌ها هزینه اجاره، بهای خدماتی همچون آب و برق، هزینه دکوراسیون داخلی و غیره است و با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید چنین هزینه‌هایی را از مسیر پیشرفت خود حذف کنید و فروشی، سراسر سود را تجربه کنید.

حذف هزینه‌های ثابت به شما کمک می‌کند تا بتوانید در حوزه‌های دیگری همچون سئو و تبلیغات، هزینه بیشتری کنید و نتیجه بهتری بگیرید.

دسترسی به طیف گسترده‌تری از مشتریان

دسترسی به طیف گسترده‌ای از مشتریان را می‌توان از بزرگ‌ترین مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان دانست. با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد برای خرید کوچک‌ترین محصولات از بستر آنلاین کمک می‌گیرند، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که با فعالیت در فضای آنلاین به طیف وسیعی از مشتریان دسترسی دارید. شما با ارائه و فروش محصولات خود در این فضا می‌توانید بدون هیچ دردسری برای محصولات خود بازاریابی کنید و سود قابل توجهی بدست آورید.

به طور کلی امروزه راه‌اندازی یک کسب و کار در مقایسه با گذشته بسیار آسان‌تر است؛ پس خوب است از این فرصت استفاده کنید و فعالیت خود را در این فضا آغاز نمایید.

unnamed

تغییر ماهیت عرضه و تقاضا

در یک فروشگاه معمولی شما باید محصول را تهیه کنید تا مشتریان آن را خریداری کنند؛ اما یکی از مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی این است که شما می‌توانید پس از بازاریابی و پیدا کردن مشتری محصول را تهیه کنید؛ اینگونه دیگر نیاز نیست بخش اعظمی از سرمایه خود را به انبار کردن محصولات اختصاص دهید.

گردش مالی بهینه‌تر

یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گردش مالی بهینه است؛ این بدین معنی است که شما قبل از خرید، بهای محصول و خدمات خود را دریافت می‌کنید و با مفهومی همچون نسیه روبرو نیستید.

پیشی گرفتن از رقبا

رقبای شما بیش از پیش در این فضا فعالیت دارند؛ پس اگر بخواهید مسیر سنتی را در پیش بگیرید قطعا به زودی کنار گذاشته می‌شوید. برای اینکه بتوانید در این مسیر حرکت کنید لازم است که به کمک بهترین شرکت طراحی سایت، یک سایت حرفه‌ای و کارآمد طراحی کنید که امکانات و مزایای بسیاری را برای کاربران در نظر گرفته است؛ اینگونه شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.

آنالیز مشتریان

یکی از مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، آنالیز مشتریان است. به کمک ابزارهای مختلفی که در این فضا وجود دارد شما می‌توانید رفتار کاربران و نوع فعالیت آنان را بررسی و آنالیز کنید؛ اینگونه می‌توانید سایت خود را متناسب با رفتار کاربر بهینه سازی کنید.

در این مسیر می‌توانید از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول کمک بگیرید و کاربران و مشتریان‌تان را آنالیز کنید. اطلاعات این ابزارها در راستای آنالیز و کسب شناخت از رفتار مشتریان باعث می‌شود تا نیازهای جامعه‌ی هدف کسب و کار خود را در زمان کمتر و با سهولت بیشتری شناسایی کنید؛ این در حالی است که در فضای حقیقی نه تنها برای آگاهی از نیازهای جامعه هدف به زمان بیشتری نیاز دارید؛ بلکه در صورت بروز هر گونه اشتباهی شما قسمتی از مشتریان خود را از دست می‌دهید بدون اینکه دلیل آن را متوجه شوید.

تبلیغات هوشمندتر

از دیگر مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌توان به تبلیغات هوشمندتر اشاره کرد. در گذشته رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی توزیع تراکت و استفاده از تلویزیون‌های شهری بود که برخی گران قیمت و برخی کم بازده بودند؛ اما امروزه به کمک بهینه سازی کلمات کلیدی می‌توانید در نتایج اولیه گوگل ظاهر شوید و در معرض دید کاربران باشید، اینگونه با هزینه‌ای مناسب برای مدت زمان طولانی در صدر نتایج گوگل قرار می‌گیرید که این نکته از لحاظ بازاریابی بسیار موثر است.

افزایش اعتبار

افزایش اعتبار از سایر مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی است. با داشتن یک وب سایت معتبر و کارآمد می‌توانید در بین رقبا و مشتریان اعتبار بیشتری کسب کنید. برند سازی و شناخته شدن در بین طیف متنوعی از کسب و کارها از جمله ویژگی‌هایی است که به کمک آن می‌توانید برندتان را شناخته شده‌تر، معروف‌تر و مشهورتر کنید.

افزایش اعتبار در بین کاربران، اعتماد و فروش بیشتر را به همراه دارد که این نکته می‌تواند در رزومه کاری شما بسیار بدرخشد.

خدمت رسانی بهتر 

در فضای حقیقی برای خدمت رسانی گسترده نیاز به فضا، نیروی کار و انرژی بسیاری دارید، در حالی که این روند در فضای آنلاین با تعداد کلیک‌های بیشتر مدیریت می‌شود و هزینه بالایی به همراه ندارد؛ از آنجایی که هیچ گونه محدودیتی برای خدمت رسانی در فضای آنلاین وجود ندارد، شما می‌توانید روزانه پاسخگوی صدها و یا هزاران مشتری باشید؛ اینگونه علاوه بر کسب رضایت مشتریان سود بیشتری بدست می‌آورید.

ارائه محصولات متنوع

برای ارائه محصولات متنوع در فروشگاه‌های فیزیکی شما به یک انبار بزرگ، تعداد بسیاری نیروی کار، محیط فروشگاهی وسیع و غیره نیاز دارید؛ اما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید صدها یا هزاران محصول را بدون هیچ چالشی ارائه دهید.

فروش فراتر از مرزها

از دیگر مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، حذف تمام محدودیت‌های مرزی برای فروش است. برای گسترش دامنه فروش به آن سوی مرزها و کسب درآمد از خارج کشور دیگر نیازی نیست به فکر دریافت ویزا و افتتاح شعبات فیزیکی در خارج از کشور باشید. با ایجاد یک فروشگاه آنلاین چند زبانه و اتصال آن به درگاه پرداختی همچون پی پال به راحتی می‌توانید وارد بازار جهانی شوید و از سراسر جهان مشتری جذب کنید.

unnamed

مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای کاربران

ساخت فروشگاه اینترنتی علاوه بر فروشندگان برای کاربران نیز مزایای فراوانی دارد که در ادامه به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بدون اینکه زمان زیادی را با وجود آلودگی هوا در ترافیک صرف کنید با چند کلیک ساده می‌توانید محصول مورد نظر را خریداری کنید.
  • با حداقل چالش و در کمترین زمان می‌توانید به گستره متنوعی از محصولات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و با دست باز اقدام به انتخاب و خرید کالای مورد نیاز خود کنید.
  • با توجه به حاکم بودن فضای رقابتی در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید یک محصول را با قیمت‌های متفاوتی پیدا کنید و به صرفه‌ترین محصول را خریداری کنید.
  • هیچ گونه محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید هر زمان که احساس کردید به کالا یا خدماتی نیاز دارید آن را خریداری کنید.
  • تحویل کالا درب منزل، از دیگر مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی است که مشکلات حمل و نقل را نیز رفع می‌کند.
  • کالایی که خریداری می‌کنید به صورت پیش فرض بیمه می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی غرامت آن به شما پرداخت شود.

معایب راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

حال که به طور کامل با مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شدید خوب است با برخی معایب آن را نیز بدانید.

  • با از دسترس خارج شدن سایت، شما هیچ دسترسی به داده‌های خود ندارید و همین موضوع در طولانی مدت موجب از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان شما خواهد شد.
  • مشتریان نمی‌توانند محصولات را از نزدیک تست کنند و همین نکته موجب می‌شود تا به خرید اینترنتی اعتماد نداشته باشند.
  • ورود به سیستم و استفاده از ابزارهای آنلاین برای برخی از مشتریان دشوار است.

گاهی برخی فروشگاه‌های اینترنتی با تاخیر در ارسال و یا ارائه محصولات بی‌کیفیت اعتماد مشتریان به این فضا را از بین برده‌اند که تنها راه حل پیشنهادی خرید از فروشگاه‌های معتبر است. 

مواردی که گفته شد تنها قسمت کوچکی از مزایای فروشگاه اینترنتی است. قطعا نکات دیگری نیز وجود دارد که پس از ساخت فروشگاه آنلاین متوجه آن خواهید شد.

سی فایو به منظور آشنایی شما عزیزان با فضای فروشگاه اینترنتی این امکان را در نظر گرفته است تا با 7 روز تست رایگان بتوانید تمامی امکانات سایت را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت رضایت ادامه مسیر را طی کنید.

unnamed

هزینه مناسب از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی 

از آنجایی که هزینه ایجاد فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی وابسته است، نمی‌توان مقدار دقیقی برای آن مشخص کرد؛ اما مقدار هزینه آن هرچقدر هم که باشد نسبت به فروشگاه فیزیکی سود بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. 

جدا از این که میزان مهارت، تجربه و تخصص مجموعه و تیم منتخب شما برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در تعیین تعرفه تاثیر گذار است، اینکه شما دوست دارید فروشگاه اینترنتی که مد نظر دارید از چه امکاناتی برخوردار باشد نیز از عوامل بسیار کلیدی و تعیین کننده در قیمت نهایی فروشگاه اینترنتی است؛ بنابراین با توجه به این که خدمات مورد درخواست مشتریان همواره با هم متفاوت است، دریافت مقدار دقیق تعرفه ایجاد فروشگاه اینترنتی تنها زمانی مشخص می‌شود که با کارشناسان آن مجموعه‌ سایت ساز تماس بگیرید و امکانات مورد نیازتان را مشخص کنید. 

((با این وجود بدون در نظر گرفتن هزینه نهایی ساخت فروشگاه آنلاین مورد نظر شما، اگر از طریق این رپورتاژ در سی فایو ثبت سفارش کنید و سایت‌تان را بسازید، 20 درصد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.))

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی