|

طرز تهیه خیارشور ترد و خوشمزه / یه روش عالی برای اینکه خیارشور خِرچ خِرچی درست کنی

خیارشور یه دورچین خوشمزه و محبوبه که میتونی به راحتی توی خونه درست کنی. اینجا بهت میگیم چیکار کنی تا یه خیارشور ترد و خوشمزه داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- خیارشور از محبوب ترین دورچین های غذاست و در ترکیب با خیلی از غذاها مثل ماکارونی، لوبیا پلو، کوکو سیب زمینی و... خیلی خوشمزه ست. ضمن اینکه با خیارشور انواع سالادها رو درست می کنن؛ مثل سالاد ماکارونی، سالاد الویه و... اگر خیارشور رو توی خونه درست کنی هم از نظر اقتصادی خیلی به صرفه تره و هم از فرآیند آماده سازی و سلامت اون اطمینان داری. در این مقاله طرز تهیه خیارشور با آب نمک و نکات ترد شدن اون رو بهتون می گیم. تا پایان همراه ما باشید.

khiyar-shoor-6

مواد لازم برای تهیه خیارشور ترد

خیار ریز نیم کیلو

آب ۳ لیوان

سرکه سفید یا قرمز نصف پیمانه

نمک ۳ قاشق غذاخوری

شوید، مرزه و ترخون ۱۰۰ گرم

سیر 5 حبه

فلفل سبز تند ۲ عدد

نخود خام ۴ عدد

khiyar-shoor-2

طرز تهیه خیار شور ترد

مرحله اول

ابتدا آب رو به همراه سرکه و نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه رو روی حرارت زیاد قرار میدیم. مواد رو هم می زنیم تا نمک به طور کامل داخل آب حل بشه. وقتی آب به نقطه جوش رسید، قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم و اجازه میدیم خنک بشه.

مرحله دوم

ظرفی که برای تهیه خیارشور انتخاب کردیم رو به خوبی می شوییم و با دستمال تمیز خشک می کنیم. بهتره از ظرف شیشه ای با در فلزی در تهیه خیارشور ترد استفاده کنیم تا به هیچ وجه هوا داخل ظرف نشه.

khiyar-shoor-5

مرحله سوم

نیمی از شوید، ترخون و مرزه رو در کف ظرف قرار میدیم، سپس نخودها رو اضافه می کنیم. استفاده از نخود برای ترد شدن خیارشوره پس اون رو حذف نکنید. نخود در طول زمان از خود گازی متساعد میکنه که باعث تردتر شدن خیارشور میشه.

مرحله چهارم

در ادامه یک حبه سیر و یک عدد فلفل سبز داخل شیشه قرار میدیم، سپس خیارها رو روی مواد می چینیم. این نکته رو هم باید بگیم که حتما باید از خیار بوته ای برای تهیه خیار شور استفاده کنیم، چون خیار درختی برای تهیه خیارشور اصلا مناسب نیست.

khiyar-shoor-3

مرحله پنجم

پس از اینکه خیارها رو داخل ظرف چیدیم، باقیمانده شوید، مرزه و ترخون را به همراه سیر و فلفل سبز روی خیارها قرار میدیم. در ادامه محلول آب نمک و سرکه را که کاملا خنک شده روی مواد خیارشور می ریزیم.

آب نمک و سرکه باید یه بند انگشت روی خیارها رو بگیره. در ظرف رو محکم می بندیم و اون رو به مدت 10 روز داخل محیط آشپزخونه قرار میدیم تا خیارشور ترد و خوشمزه ما آماده بشه.

هر وقت خیارشور آماده شد و در ظرف رو باز کردید، اون رو به یخچال منتقل کنید تا کپک نزنه.

khiyar-shoor-1

در این مقاله طرز تهیه خیارشور ترد و خوشمزه رو آموزش دادیم که امیدواریم مورد استفاده تون قرار بگیره. اگر به آشپزی علاقه دارید حتما به صفحه آشپزی سایت ما سری بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها