|

طرز تهیه هویج پلو / یه ناهار خوشمزه و لذیذ با روش پخت سریع و راحت

در این مقاله طرز تهیه یکی از پلو مخلوط های خوشمزه ایرونی رو بهتون آموزش میدیم؛ هویچ پلو که هم با مرغ و هم با گوشت قرمز میشه درستش کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزی کردن کار سختیه اما برای کسانی که عاشقش هستن، بسیار لذت بخشه! اگر این امکان رو داشته باشی تا در برنامه غذایی خانواده تنوع زیادی داشته باشی تا از درست کردن غذاهای تکراری هم دست برداری که لذت آشپزی چند برابر میشه. آشپزی کردن با مواد غذایی مختلف و نوبرانه های هر فصل هم خیلی جذابه. خورش ریواس، خورش کنگر و خورش گوجه سبز از غذاهای خوشمزه فصل بهار هستن.

پلو مخلوط ها هم طرفداران زیادی دارن. انواع و اقسام پلو مخلوط رو میشه توی خونه پخت و از خوردنشون لذت برد. لوبیا پلو یکی از این پلو مخلوط های محبوبه. عدس پلو، گشنیز پلو و... در این مقاله هم طرز تهیه یکی دیگه از پلو مخلوط های خوشمزه ایرونی رو بهتون آموزش میدیم؛ هویچ پلو که هم با مرغ و هم با گوشت قرمز میشه درستش کرد. تا پایان همراه ما باشید.

havijpolo4

مواد لازم برای تهیه هویج پلو

برنج ۴ پیمانه

پیاز ۲ عدد

مرغ نصف یک عدد سینه

هویج متوسط 3 عدد

کره 50 گرم

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

دارچین نصف قاشق چایخوری

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

havijpolo2

طرز تهیه هویج پلو

مرحله اول

سینه مرغ رو مکعبی خرد کنید و کنار بذارید. هویج ها رو هم پوست گرفته و با دندانه درشت رنده کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

داخل قابلمه مناسبی آب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بذارید تا جوش بیاد. در این فاصله پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. مقدار کمی روغن داخل یک تابه ریخته و وقتی داغ شد پیاز خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید تا پیازها سبک بشن.

havijpolo3

مرحله سوم

در این مرحله، مرغ خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید. (سینه مرغ خیلی زود میپزه و نیازی به پختن اون با آب نیست.) وقتی رنگ مرغ تغییر کرد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین رو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

هویج رنده شده رو اضافه کرده و تفت بدید تا آب هویج تبخیر بشه  بپزه. سپس کره و زعفران دم کرده رو اضافه کنید و وقتی کره آب شد، آب لیمو ترش تازه رو بریزید و تابه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

برنجی که از قبل شستید و یک ساعت خیس کردید رو با کمی نمک داخل آب جوش بریزید و حدود 7 دقیقه بعد آبکش کنید.

havijpolo5

مرحله ششم

داخل قابلمه مناسب روغن بریزید، چند تکه نان یا سیب زمینی حلقه شده رو به عنوان ته دیگ کف قابلمه قرار بدید. یک لایه برنج آبکش شده بریزید و روی اون مقداری از مواد میانی رو بریزید. این کار رو ادامه بدید تا برنج و مخلوط مرغ و هویج تمام بشه. روی قابلمه دم کنی بذارید و اجازه بدید تا حدود 40 دقیقه هویج پلوی ما دم بکشه.

مرحله هفتم

وقتی هویج پلو دم کشید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه سالاد شیرازی، ترشی یا سالاد فصل نوش جان کنید.

havijpolo6

در تهیه هویج پلو می تونید از مرغ تکه ای هم استفاده کنید. ضمن اینکه در صورت تمایل می تونید از کشمش پلویی و زرشک هم استفاده کنید که هویج پلو رو خوشمزه میکنه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی