|

پشت پرده رفت و آمدهای مشکوک به لبنان چیست؟

«به تازگی شماری از مقام های اطلاعاتی غربی با سفر به لبنان، دیدارهایی را با مقام های ارشد حزب الله لبنان داشته اند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ جنگ غزه و تشدید تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس به نقطه ای حساس و سرنوشت‌ساز رسیده است. در این راستا، به اذعان محافل نظامی و اطلاعاتی غربی و صهیونیستی، اسرائیل به این زودی ها قادر به وارد آوردن ضربات جدی به حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی نیست و البته که این رژیم با یک شکست و ناکامی بزرگ در جبهه های شمالی و نبرد با نیروهای حزب الله لبنان نیز رو به رو بوده است.

به گزارش شایانیوز؛ در این چهارچوب، هر چه اسرائیل سعی داشته مانع از تداوم حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی شود، در این مسیر شکست خورده و همین موضوع سبب شده تا هزاران شهرک نشین صهیونیست از مناطق شمالی فلسطین اشغالی فرار کنند و هزینه های سنگین سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کنند. در این چهارچوب، اسرائیل که سخت به دنبال برقراری امنیت در مناطق شمالی اراضی اشغالی است، به تازگی بر شدت لفاظی های خود با محوریت حمله قریب الوضوع به لبنان و جنگ با حزب الله افزوده است.

استدلال صهیونیست ها در ای رابطه نیز این است که اگر حزب الله لبنان از مناطق مجاور با فلسطین اشغلی عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد و ضربات سنگینی را به این کشور وارد خواهد کرد. در این راستا، در بحبوحه لفاظی های اینچنینی مقام های ارشد اسرائیلی علیه لبنان، در مدت اخیر شاهد بوده ایم که برخی مقام های اطلاعاتی غربی نظیر رئیس سابق سرویس اطلاعاتی فرانسه و یا جانشین رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان به لبنان سفر کرده و با مقام های ارشد حزب الله لبنان دیدارهایی را داشته اند.

حزب الله لبنان 88

بنا بر آنچه منابع آگاه اعلام کرده اند، این افراد از طریق رایزنی با حزب الله لبنان سعی داشته اند تا این جنبش را مجاب به عقب نشینی از مرزهای مشترک لبنان با اراضی اشغالی کنند و البته که از این جنبش خواسته اند تا به حملات خود علیه فلسطین اشغالی نیز خاتمه دهد. با این همه، حزب الله لبنان آب پاکی را روی دست این مقام‌های اطلاعاتی ریخته و تاکید کرده که تا جنگ غزه و کارزار قتل و جنایت اسرائیل علیه مردم فلسطین خاتمه نیابد، خبری از پایان حملات حزب الله لبنان به فلسطین اشغالی نیز نخواهد بود. البته که به نظر می رسد حزب الله لبنان در این رابطه با یک دلیل منطقی و عقلانی نیز رو به رو است.

اگر اسرائیل از جبهه های جنگ غزه فراغت یابد و حزب الله لبنان نیز در این بحبوحه به حملات خود علیه فلسطین اشغالی خاتمه دهد، تردیدی نباید کرد که اسرائیل به خاک لبنان حمله می کند و برای این کشور چالش های جدی را به وجود می آورد. به بیان ساده تر، عقب نشینی حزب الله از مرزهای مشترک لبنان با اراضی اشغالی، روند حمله اسرائیل به لبنان را منتفی نمی کند بلکه سرعت هم می بخشد. از این رو، حزب الله با تداوم حملات خود علیه اسرائیل، عملا آن را دچار فرسایش کرده و نوعی بازدارندگی را نیز علیه این رژیم ایجاد کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها