|

یک نکته در مورد کارزار ترور صهیونیست ها در منطقه

«در گزارش حاضر به واکاوی یک نکته مهم با محوریت تشدید کارزار ترور صهیونیست ها در منطقه غرب آسیا پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ رژیم اشغالگر قدس از همان بدو تاسیس خود تا به امروز، انجام اقدامات تروریستی و فعال سازی جوخه‌های ترور برای جذب مخالفانش را به یک محور مهم در فعالیت ها و سیاست های خود تبدیل کرده است. در این راستا، در طی دهه های اخیر، به کرات شاهد ترور رهبران گروه های مقاومت فلسطینی از سوی جوخه‌های ترور صهیوسیت ها بوده ایم. با این حال، این رویکرد به طور خاص پس از آغاز جنگ غزه و در قالب تقابلات اشغالگران اسرائیلی با محور مقاومت، ماهیت جدی تری را به خود گرفته است.

به طور خاص در ماه های اخیر شاهد ترور برخی فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بوده ایم و البته که صهیونیست ها چند عضو ارشد جنبش حماس و همچنین شماری از نیروهای حزب الله لبنان را نیز در خاک این کشور(لبنان) ترور کرده اند. در این چهارچوب، اشغالگران اسرائیلی سعی دارند به طرف های مقابل خود این نکته را یاد آور شوند که تقابل با رژیم اشغالگر قدس، هزینه های گزافی را برای آن ها به همراه دارد. با این حال، یکی از نکات مهمی که در مود کارزار ترور صهیونیست ها در منطقه در ماه های اخیر بیش از پیش عیان و آشکار شده، بی نتیجه بودنِ این کارزار است.

به طور خاص در مورد ترورهای صهیونیست ها علیه حزب الله لبنان شاهد بوده ایم که نه تنها تحرکات این جنبش در جنوب لبنان کم نشده بلکه شاهد افزایش تدریجی عملیات های موشکی و پهپادی حزب الله در عمق اراضی اشغالی نیز بوده ایم. در مورد فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان نیز شاهد وضعیت مشابهی هستیم.

در این راستا، توجه به دو نکته ضروری است. اول اینکه به نظر می رسد گروه های مقاومت با عِلم به رویه های تروریستی صهیونیست ها، خود را به اشکال مختلف آماده مقابله با آن کرده اند و همین مساله سبب شده تا تدابیر لازم برای مقابله با ترورهای احتمالی و دفع آسیب های آن ها به ساختارهای فرماندهی و عملیاتی جریان مقاومت اندیشیده شود و دوم اینکه خود رژیم اشغالگر قدس نیز فهمیده که حملات تروریستی اش نتیجه بخش نیستند با این حال، به دلیل بن بست در جنگ غزه و مقابله با محور مقاومت در منطقه، راهی جز ادامه دادن به کارزار مذکور پیش روی خودش نمی بیند.

به بیان ساده تر، رژیم صهیونیستی سعی دارد از این رهگذر برای خود دستاوردسازی داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها