|

دوئل انتخاباتی و نبرد داغ جلیلی و پزشکیان

جلیلی یا پزشکیان؛ کدامیک مستاجر پاستور می شود؟

«بسیاری از افکار عمومی این سوال را در ذهن دارند که میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، کدامیک از شانس بیشتری برای حضور در پاستور برخوردار است؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انتخابات ریاست جمهوری ایران به تازگی در تاریخ هشتم تیرماه برگزار شد و بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، نامزدهای پیشتاز هستند. در این راستا، بسیاری بر این باورند که به دلیل عدم دستیابی هیچکدام از نامزدها به مجموع 50 درصد بعلاوه یک آرا، انتخابات ریاست جمهوری کشورمان به دور دوم کشیده می شود.  

انتخاباتی که قرار است در تاریخ 15 تیرماه برگزار شود. از این رو، برخی به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که میان جلیلی و پزشکیان، شانس کدامیک جهت حضور در پاستور بیشتر است؟ در این رابطه به طور خاص می توان به 2 نکته توجه داشت.

اولا، باید توجه داشت که سبد رای مسعود پزشکیان چندان شناخته شده نیست. دلیل اصلی آن هم این است که او علاوه بر اینکه می تواند حامیان اصلاح طلبان و اعتدالیون را به پای صندوق های رای بکشاند، در عین حال، از ظرفیت های بالایی برای جذب قشر خاکستری و نسل Z ایرانی نیز برخوردار است.

از این رو، ظرفیت های پنهان رای آوری مسعود پزشکیان قابل توجه هستند. این در حالی است که در مورد سعید جلیلی لزوما شاهد یک چنین قاعده ای نیستیم و تا حد زیادی پایگاه اجتماعی و سیاسی و فکری که به وی رای می‌دهند و حامی او هستند، مشخص است. همین تفاوت موجب می شود تا این مساله را در ذهن داشته باشیم که شانس و بخت مسعود پزشکیان جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران بیشتر است. معادله ای که البته نمود عینی خود را در دور اول برگزاری انتخابات نیز به عینه نمایش گذاشته است.

انتخابات.jpg-25

دوم اینکه بسیاری بر این باورند که حامیان محمد باقر قالیباف در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، به سعید جلیلی رای خواهند داد و این مساله می تواند تا حد زیادی به نفع سعید جلیلی در رقابت با مسعود پزشکیان تمام شود. این در حالی است که این استدلال نیز تا حد زیادی عاری از بنیان های محکم است. کما اینکه اگرچه قالیباف و جلیلی در اردوگاه اصول گرایی تعریف می شوند با این حال، از نظر فکری تا حدی نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این مساله در میان حامیان آن ها نیز قابل مشاهده است.

از این رو، چندان هم نمی توان با اطمینان خاطر از این مساله صحبت کرد که حامیان قالیباف به نحو صد در صدی از سعید جلیلی حمایت می کنند. معادله ای که آن هم روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در دور دوم را تا حد زیادی پیچیده کرده است. از این رو، باید منتظر ماند و دید که در ادامه راه، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری کشورمان یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، چه تدابیری را ارائه خواهند کرد و چگونه رقابت انتخاباتی خود را به پیش می برند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها