|

انتخابات ریاست جمهوری ایران و معمای بزرگ نسل Z

«حضور گسترده نسل Z ایرانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری کشورمان می تواند بسیاری از معادلات را تغییر دهد.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در بحبوحه اوج گیری رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، دیدگاه های مختلفی در مورد ابعاد این رویداد و به ویژه مشارکت مردم در آن مطرح می شود. ناظران و تحلیلگران اغلب بر این باورند که انتخابات هشتم تیرماه سال جاری در قیاس با انتخابات های چند دوره اخیر، از رونق به مراتب بیشتری برخوردار خواهد بود. مساله ای که تا حد زیادی ناشی از ادای دِین مردم به شهدای خدمت و همچنین حضور طیف های متنوع تری از جریان های سیاسی در این انتخابات است. مساله ای که در نوع خود تنور انتخابات را داغ تر کرده است.

در این راستا، تحلیلگران حوزه سیاسی و اجتماعی بر این باورند که بایستی تمرکزی ویژه را روی اقشار مختلف جامعه ایران و احتمال و درصد حضور آن ها در انتخابات ریاست جمهوری معطوف کرد. در این زمینه، به طور خاص تحلیل های مختلفی در مورد حضور زنان و دختران و یا طبقه متوسط و امثالهم مطرح می شود. با این حال، یکی از نکاتی که به ویژه جامعه شناسان به آن اشاره داشته اند این است که حضور و مشارکت نسل Z در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در نوع خود می تواند بسیای از معادلات راهبردی را تغییر دهد و رقم زننده تحولات معناداری باشد.

انتخابات

نسلی که به نسل دیجیتال نیز شهره هستند و در سال های اخیر، به مولفه ای تاثیرگذار در قالب رقابت های سیاسی و انتخاباتی در ایران تبدیل شده‌اند. افراد حاضر در این نسل که در حقیقت نسل جوان کشورمان هستند، دیدگاه ها و جهان بینی خاص خود را دارند و البته که قانع سازی آن ها نیز به راحتی اتفاق نمی افتد. این نسل در انتخابات پیشین کشورمان به زعم برخی تحلیلگران، آن چهره و شخصیتی که به خوبی نماینده اهداف و چشم‌اندازهای مد نظرشان برای کشورمان باشند را مشاهده نکرده اند و درست به همین دلیل، موضع سکون و یا خنثی بودن را اتخاذ کرده اند.

حال در وضعیت کنونی، حرکت این نسل در جریان انتخابات و مشارکت فعال آن ها می توانند به معنای واقعی کلمه معادلات جدی و معناداری را تغییر دهد و حتی تعیین کننده پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری باشد. اساسا به همین دلیل است که در مدت اخیر شاهد بوده ایم که نامزدهای مختلف انتخاباتی و جریان های نزدیک به آن ها با استفاده از حربه های گوناگون سعی در تحریک و تشویق این قشر برای آمدن به صحنه داشته اند و از این رهگذر بر آن بوده اند تا موقعیت سیاسی و انتخاباتی خود را بهبود بخشند.

حتی این دستورکار سبب شده تا نامزدهای انتخاباتی در انتخاب ادبیات خود در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان نیز دقیق تر عمل کنند و به گونه ای رفتار کرده و موضع بگیرند که جلب توجه نسل Z ایرانی را به مثابله یک دستاورد برای خود داشته باشند.  

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها