|

یک نکته قابل تامل در صحبت های مسعود پزشکیان

«در بحبوحه رقابت های انتخاباتی، موضع گیری های مسعود پزشکیان مبنی بر اینکه "همه چیز دان" نیست، جلب توجه زیادی کرده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ به تازگی شاهد به پایان رسیدن پنجمین مناظره تلویزیونی میان 6 نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بودیم. در این راستا، نامزدهای مختلف در برنامه های گوناگون، به طرح مواضع و برنامه های خود در حوزه های مختلف پرداخته و سعی داشته اند تصویری شفاف از خود، سیاست هایشان و دولتی که در صورت انتخاب آن را نمایندگی خواهند کرد، به افکار عمومی کشورمان ارائه کنند.

به گزارش شایانیوز؛ در جریان برنامه های مختلفِ مرتبط با مناظرات انتخاباتی، نامزدهای گوناگون هرکدام اقدام به طرح شعارها و وعده هایی کرده و از این رهگذر سعی در جلب توجه طیف های بیشتر و بیشتری از آرا مردم را به سمت خود داشته اند. در این رابطه، وعده هایی نظیر تحویل گوشت به مردم دم در خانه آن ها و یا تخصیص یارانه طلایی به آن ها و یا چند برابر شدن یارانه نقدی پرداختی به مردم و البته افزایش وام ازدواج به مبلغ یک میلیارد تومان داده شده است. با این همه، در بحبوحه طرح تمامی وعده های مذکور که بسیاری از تحلیلگران آن‌ها را حداقل با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشورمان نشدنی ارزیابی می کنند، موضع گیری های مسعود پزشکیان حامل نکات معناداری است.

پزشکیان 2

پزشکیان در جلسات کارشناسی و البته برنامه های مناظره مدام تاکید کرده که در همه حوزه ها متخصص نیست و نظر تیم کارشناسی اش را مد نظر دارد. او حتی از طرح وعده های بزرگ نیز خودداری کرده و این مساله تا حدی وی را در میان دیگر نامزدهای انتخاباتی برجسته کرده است. پزشکیان حتی تصریح کرده که سرو سامان دادن به برخی نابسامانی ها در حوزه های مختلف در بازه زمانی کوتاه مدت محقق نمی شود و نیاز به چندین ماه کار کردن دارد. موضع گیری هایی که کمتر آن ها را در زمان انتخابات شنیده ایم.

با این حال، طرح این مواضع از سوی پزشکیان سبب شده تا تصویر یک سیاستمدار صادق از وی در پیش چشم افکار عمومی شکل بگیرد. موضوعی که البته تحت تاثیر دو نکته است. اولا، مسعود پزشکیان به گواه بسیاری از تحلیلگران در حوزه زندگی شخصی و سیاسی خود از هرگونه فسادی به دور بوده و همین مساله موجب شده تا حتی رقبای سیاسی اش نیز احترام ویژه ای برای او قائل باشند. در حقیقت، اینکه پزشکیان از رانت و امتیازی استفاده نکرده و سعی داشته زندگی سالمی داشته باشد، موقعیت وی را در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان برجسته کرده است.

دوم اینکه به نظر می رسد که پزشکیان با در نظر گرفتن این گزاره که سرمایه اجتماعی نظام حکمرانی در کشورمان تا حد زیادی به دلیل طرح وعده های بی پشتوانه تضعیف شده، سعی دارد تا مانع از تداوم این روند شود و آنگونه که خود بارها گفته است، به دنبال تشدید تنش و تقابلات سیاسی و جناحی نیست بلکه سعی در ایجاد وفاق و همکاری دارد. مساله ای که ایران امروز به آن شدیدا نیاز دارد. مسائلی از این دست سبب شده اند پزشکیان مواضع روشنی را در بحبوحه رقابت های انتخاباتی مطرح کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها