|

مناظرات انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟

«برخی این پرسش را مطرح می کنند که آیا باید انتظار برگزاری مناظراتی داغ و پرتنش را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو داشته باشیم یا خیر؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در بحبوحه گرم شدن هر چه بیشتر فضای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، برخی ناظران و تحلیلگران و البته فعالان رسانه ای، به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که وضعیت مناظرات انتخاباتی که ظاهرا قرار است در قالب 5 برنامه انجام شود، چگونه خواهد بود. به بیان ساده تر، آیا باید انتظار فضایی توام با تنش و التهاب را داشته باشیم یا خیر، قرار است در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری تیرماه کشورمان، نظاره گر فضای تازه ای باشیم.

به گزارش شایانیوز؛ به نظر می رسد که واکاوی طیف ها و جریان های سیاسی و نمایندگان آن ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، چشم اندازهای معناداری در مورد مناظرات انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بدهد. از میان 6 نامزد نهایی تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، 5 نفر یعنی آقایان قالیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سعید جلیلی، مصطفی پورمحمدی و علیرضا زاکانی، به جبهه اصول‌گرایی تعلق دارند. در این میان، آن ها از منظر کلان گفتمان فکری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و اگر تفاوتی باشد، در جزئیات است.

انتخابات

در عین حال، باید توجه داشته باشمی که در میان 5 نامزد مذکور به نوعی می توان شاهد برخی رایزنی ها نیز بود و احتمالا در روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، هیچ بعید نیست که شاهد کنار‌کشیدن برخی از این افراد به نفع یک نامزد و کاندیدای خاص باشیم. در این چهارچوب، بعید است که این 5 نفر علیه یکدیگر وارد گود مناظرات انتخاباتی شوند زیرا اگر چنین کنند، تا حد زیاید فلسفه و گفتمان فکری و سیاسی که خود را متعهد به آن می دانند، زیر سوال برده اند.

مساله ای که خود می تواند سیلی از انتقادات را به سمت آن ها روانه کند. با این حال، یک نامزد انتخاباتی یعنی مسعود پزشکیان وجود دارد که از نظر فکری و گفتمانی تا حد زیادی با 5 نامزد مذکور متفاوت است. او در دولت سید محمد خاتمی وزیر بهداشت و درمان بوده و البته که در مجلس نیز سابقه ای دیرینه دارد و در چندین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است. پزشکیان به سخنوری و در عین حال اشراف به مسائلی که مطرح می‌کند شهره است. معادله ای که سبب شده تا از زمان اعلام خبر تایید صلاحیت وی، بسیاری او را رقیبی جدی برای اردوگاه اصول گرایان و نامزدهای مورد حمایت این اردوگاه بدانند.

از این رو،کاملا محتمل است که در جریان مناظرات انتخاباتی نیز شاهد انجام گرفتن حملات شدید علیه پزشکیان باشیم. بدون تردید مسعود پزشکیان نیز از چشم انداز خود و البته با تکیه بر مهارت هایش، به مقابله با این حملات خواهد پرداخت و درست در همین فضا است که احتمال می رود شاهد مناظراتی داغ و پرتنش باشیم. معادله ای که می تواند فضای روشن تری را برای مردم کشورمان جهت رای دادن به کاندیدای اصلح فراهم سازد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها