|

مراقب این تاکتیک انتخاباتی باشیم!

«در بحبوحه اوج گیری رقابت های انتخاباتی، هم رسانه ها و هم افکار عمومی باید آگاهی و سطح سواد رسانه‌ای خود از رویدادها را بالا ببرند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همزمان با حضور چهره های مطرح در وزارت کشور و ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماهِ کشورمان، ناظران و تحلیلگران مختلف دیدگاه های متنوعی را در مورد این انتخابات و چشم اندازهای مطرح در قالب آن ارائه می کنند. برخی معطوف به آنچه جریان های سیاسی می اندیشند هستند و برخی دیگر نیز نگاهی فردی به افرادی که ثبت نام کرده اند دارند و از این منظر، به واکاوی معادله انتخابات در کشورمان و چهره‌های نهایی که احتمالا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، می پردازند.  

با این همه، در بحبوحه ثبت نام افراد مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، شاهد ظهور و نمایش یک پدیده قابل تامل بوده ایم. در این راستا، افراد و چهره های مختلف از همین حالا موضع‌گیری‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده و سعی دارند هم به تبیین جایگاه خود و هم نقد وضع موجود بپردازند. به طور خاص در روزهای گذشته شاهد بودیم که یک توئیت علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی کشورمان جنجال های زیادی را به پا کرد و برخی استفاده از کلیدواژه ارتفاع گرفتن در توئیت وی را توهین آمیز دانستند و آن را به نوعی به دولت سیزدهم و رئیس فقید این دولت مرتبط دانستند.

این در حالی است که علی لاریجانی بعد از اوج گیری جنجال های اخیر، در موضع گیری به شهدای خدمت ادای احترام کرد. با این همه، باید توجه داشته باشیم که عرصه رقابت های انتخاباتی در واقع عرصه تقابل تفکرات و اندیشه ها و تئوریسین های انتخاباتی و سیاسی نیز است. افرادی که در پسِ سیاستمداران شناخته شده قرار دارند و بهترین راهکارهای انتخاباتی و سیاسی را به آن ها در بحبوحه برگزاری انتخابات هایی نظیر انتخابات ریاست جمهوری ارائه می کنند.

انتخابات

در این چهارچوب، یکی از تاکتیک هایی که سیاستمداران و دولتمردان مختلف در اقصی نقاتط جهان در بحبوحه برگزاری انتخابات ها تا حد زیادی به آن معطوف هستند، جنجال سازی و انداختن نامِ خود بر سر زبان ها با برخی اقدامات است. شاید نمود عینی این مساله در حوزه بین المللی را بتوان دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا دانست که در سال 2016 به واسطه کَل کَل های خود با سی ان ان توانست بخش قابل ملاحظه ای از آنتن این شبکه تلویزیونی را به خود اختصاص دهد و با جنجال آفرینی، نظرات طیف های قابل توجهی از افکار عمومی را به سمت خود جلب کند.

معادله ای که حتی به زعم برخی تحلیلگران انتخاباتی در پیروزی نهایی ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا نیز بی تاثیر نبود. از این رو، هیچ بعید نیست که برخی رویدادهایی که تاکنون در بحبوحه نام نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان شاهد بوده ایم نیز صرفا در راستای این هدف قرار داشته باشند. موضوعی که هم هوشمندی رسانه ها و هم افکار عمومی را طلب می کند. باید توجه داشته باشیم که معیار اصلح بودن یک نفر، نه تبلیغات وی بلکه کارنامه و برنامه داشتن و البته تعهد اوست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها