|

آیا این مرد پدیده انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد شد؟

«همزمان با اعلام فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، برخی از وجود یک پدیده در این انتخابات خبر می دهند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شورای نگهبان روز یکشنبه بیستم خردادماه، اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده برای چهارهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را به وزارت کشور تسلیم کرد. بر این اساس، 6 نامزد تایید صلاحیت شده اند که شاملِ: مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، و محمد باقر قالیباف می شود.

در این چهارچوب، با اعلام نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، تنور انتخابات بیش از پیش داغ شده و نامزدها روند فعالیت های تبلیغاتی خود را نیز با جدیت هر چه بیشتر در دستورکار دارند و دنبال می کنند. از این رو، از همین حالا، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد رقابت های انتخاباتی و اینکه شانس کدام نامزد بیش از دیگران است، مطرح و ارائه می شود.

مسعود پزشکیان

در این میان، شاید یکی از نکاتی که طیف قابل توجهی از تحلیلگران به آن اشاره داشته اند این بوده که به نظر می رسد انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه کشورمان، یک پدیده خواهد داشت و آن فرد کسی جز "مسعود پزشکیان" نیست. وی در دولت دوم محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان تصدی وزارت بهداشت را داشته و در چندین دور نیز نماینده مجلس بوده و البته که نایب رئیس مجلس دهم هم بوده است. افرادی که معتقدند مسعود پزشکیان می تواند پدیده انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه باشد، استدلال های مختلفی را در مورد این ایده خود مطرح می کنند.

اولا وی از نظر اقتصادی و سابقه فعالیت سیاسی، فردی سالم است. معادله ای که سبب می شود تا افراد و جریان‌های رقیب نتوانند چندان با استناد به گذشته وی، او را تحت حمله قرار دهند. دوم اینکه وی در زمینه فن بیان و سخنوری، از قابلیت های قابل توجهی برخوردار است. موضوعی که بارها و بارها در مجلس و در جریان نطق‌های او نیز قابل مشاهده بوده است. این مهارت پزشکیان به ویژه در جریان مناظرات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری کشورمان می تواند تا حد زیادی به وی کمک کند و موقعیت سیاسی و انتخاباتی او را ارتقا و بهبود بخشد. و در نهایت سوم اینکه پزشکیان را کمتر با افراط گرایی می شناسند.

در حقیقت آن هایی که وی را نزدیک به جریان اصلاح طلبی می دانند نیز اذعان دارند که او جزو افراد تندرو در میان اصلاح طلبان نیست. او یک پزشک است که دغدغه اصلی خود را بر اجرای عدالت قرار داده است. معادله ای که می تواند توجه طیف های قابل توجهی از افکار عمومی کشورمان را به سمت وی معطوف کند. از این رو، با توجه به چندین دور حضور پزشکیان به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی و البته تحصیلات وی و همچنین زندگی سالم سیاسی و اقتصادی او، انتظار می رود که وی یک رقیب جدی برای دیگر نامزدهای انتخاباتی باشد و حتی بتوان وی را پدیده احتمالی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور کشورمان دانست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها