|

چه کسانی کاندید جانشینی رئیس جمهور شهید می شوند؟

آخرین گمانه زنی ها در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران

«با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، گمانه زنی ها در مورد حضور چهره های سیاسی در انتخابات اوج گرفته است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ همزمان با اعلام رسمی آغاز فرآیندهای مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری کشورمان که قرار است در تاریخ هشتم تیرماه سال جاری برگزار شود، گمانه زنی های مختلفی در مورد حضور نامزدهای احتمالی این انتخابات از جناح و جریان های سیاسی مختلف کشور مطرح می شود. تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران اجماع نظر دارند که انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، یک رویداد سرنوشت ساز برای کشورمان است.

به گزارش شایانیوز؛ در این چهارچوب، گمانه زنی های مختلفی در مورد حضور برخی کاندیدداهای اصولگرا، اصلاح‌طلب و البته میانه‌روها، در انتخابات ریاست جمهروی پیش روی کشورمان مطرح می شود که مرور ۀن ها خالی از لطف نیست. در اردوگاه اصول گرایان، بر اساس آنچه گفته شده، سعید جیلی از چهره های برجسته جبهه پایداری به احتمال زیادی در انتخابات حضور خواهد داشت. برخی تحلیلگران بر این باورند که سعید جلیلی و نیروهای نزدیک به وی که عمدتا از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) هستند، در دولت شهیدِ جمهور ابراهیم رئیسی نیز حضور و نفوذ قابل توجهی داشتند و اکنون حضور جلیلی در عرصه انتخاباتی به نوعی تداوم خط و روندی است که در دولت آیت الله رئیسی شاهد بودیم.

انتخابات.jpg-25

البته که مشابهت صد در صدی و کامل هم برقرار نیست با این حال به نظر می رسد چهارچوب ها در این رابطه شبیه به یکدیگر باشند. محمد باقر قالیباف نیز از جمله چهره هایی است که برخی معتقدند وی می تواند نامزد جریان اصولگرا در انتخابات باشد با این حال، گفته می شود که او درگیر فرآیند انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره جدید مجلس است. در این میان، عده ای این مساله را مطرح می کنند که امکان دارد قالیباف راه و مسیر حضور در انتخابات ریاست جمهوری را در پیش گیرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور فقید کشورمان شهید رئیسی نیز از جمله دیگر چهره هایی است که از وی به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از اردوگاه اصولگرایان یاد می شود. محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق کشورمان نیز به صورت تلویحی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده با این حال وی گفته این تصمیم وی مشروط است.

به نظر می رسد مشروط بودن تصمیم وی مرتبط با تایید صلاحیت او از سوی شورای نگهبان و دادان این اطمینان به اوست که او تایید صلاحیت خواهد شد، می باشد. علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح، حسین دهقان و مصطفی پورمحمدی نیز از جمله دیگر گزینه هایی در اردوگاه اصولگرایان هستند که از آن ها به عنوان نامزدهای بالقوه اصولگرایان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه یاد می شود. علی لاریجانی از اصولگرایان میانه رو نیز احتمالا در انتخابات نامزد خواهد شد. وی به تازگی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند یا خیر پاسخی به این مضمون داده که در حال بررسی شرایط است. در جبهه اصلاح‌طلبان نیز نام هایی نظیر محمدرضا عارف، محمدجواد آذری جهرمی، عبدالناصر همتی، سورنا ستاری، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری مطرح است.

افرادی که اغلب آن ها هنوز به صورت رسمی و جدی حضور در صحنه انتخابات را تایید نکرده اند. با این همه، باید صبر کرد و دید که در ادامه راه چه تحولاتی در صحنه سیاسی کشور رخ خواهد داد و شاهد چه شگفتانه هایی در این رابطه خواهیم بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها