|

وقتی پیش‌بینی آریل شارون در مورد آمریکا به واقعیت پیوست!

«نخست وزیر سابق صهیونیست ها پیش بینی قابل تاملی را در مورد آمریکا مطرح کرده بود که اکنون به واقعیت پیوسته است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ صحنه سیاسی و اجتماعی آمریکا در روزهای اخیر شرایط متشنج و ملتهبی را سپرده کرده و همچنان می کند. در این راستا، دانشجویان دانشگاه های مختلف آمریکا دست به برگزاری اعتراضات و همچنین تحصن علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه و به طور خاص، همدستی دولت آمریکا با صهیونیست ها در این رابطه زده اند.

به گزارش شایانیوز؛ تاکنون، ده ها فیلم و ویدئو از برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی و سرکوبِ آمریکایی با دانشجویان و اساتید دانشگاه های مختلف آمریکا به فضای مجازی و رسانه های مختلف راه یافته و سیلی از ابراز محکومیت های بین المللی را علیه دولت آمریکا برانگیخته است. در این راستا، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سرکوب خشونت آمیز این اعتراضات نشان داد که تا چه اندازه طرح شعارهایی نظیر دموکراسی و آزادی بیان از سوی دولت آمریکا شبیه به یک شوخی تلخ شده است. معادله ای که در نوع خود از یک رسوایی بزرگ برای دولت آمریکا خبر می دهد.

در این رابطه، بسیاری نیز به این نکته اشاره می کنند که این اعتراضات و سرایت آن به دیگر کشورهای غربی نظیر فرانسه و ایتالیا، تا حد زیادی اسرائیل را در قالب تداوم کارزار نظامی آن علیه مردم غزه، منزوی کرده و هزینه های تدام جنگ افروزی آن علیه مردم غزه را افزایش داده است.

با این همه، در بحبوحه اعتراضات دانشجویی جاری در آمریکا که البته پیشتر با صدور بیانیه های اعتراضی از سوی نهادهای حکمرانی شهری در بیش از 800 شهر آمریکا و البته راهپیمایی های عمومی در شهرهای مهم این کشور نظیر واشینگتن، نیویورک و شیکاگو همراه شده بود، برخی به یک موضع گیری قابل توجهِ آریل شارون نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس در رابطه با آمریکا اشاره می کنند.

وی زمانی گفته بود که "اگر مردم آمریکا بفهمند تا چه اندازه دولت و سازوکارهای حکمرانی کشورشان توسط لابی‌های اسرائیلی تحت کنترل است، علیه دولت خود دست به قیام می زنند". به نظر می رسد که اکنون مردم آمریکا، چه جامعه دانشگاهی این کشور و چه افکار عمومی آن، به این درک راهبردی رسیده اند که دولت آمریکا در حقیقت به یک بازیچه در دستان صهیونیست ها تبدیل شده است. موضوعی که نمود عینی خود را در قالب جنگ غزه به نمایش گذاشته است.

جنگی که در آن دولت آمریکا از جیب مالیات دهندگان و مردم آمریکا، میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحاتی به رژیم اشغالگر قدس ارائه کرده و می کند و البته که از نظر سیاسی و رسانه ای نیز به نحو گسترده ای به حمایت از آن می پردازد. موضوعی که قیام عمومی در آمریکا علیه دولت این کشور و سیاست های منفعلانه آن در مواجهه با صهیونیست ها را به همراه داشته است. جالب اینکه در این بحبوحه سیلی از روایت سازی های غربی ها غربی‌ها و صهیونیست ها نیز نتوانسته واقعیت ها را لاپوشانی کند. موضوعی که عملا به یک بحران بزرگ برای دولت آمریکا تبدیل شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی