|

شومیز شلوار که همه میپوشن تو بیا با دااامن بِتَنِش؛ اندامو ببین شومیزووو بخر

شومیزها هم در استایل­‌های رسمی و هم در استایل­‌های غیررسمی حضور دارند. اما خوبه که قبل از خرید به چند نکته توجه کنید

لینک کوتاه کپی شد
2

شما چه دنباله رو مد و ترندها باشید، چه بدون توجه به شخصیت خود لباس بپوشید قطعا دارای سبک و استایل هستید و به طور ناخودآگاه هریک از آیتم‌های استایل‌تان را بر اساس آن انتخاب می‌کنید. از طرفی بخشی از استایل شما که در نگاه اول به چشم می‌خورد، بالاپوش‌ یعنی مانتو و شومیز شما است. 

به گزارش «شایانیوز» تابستان در راه است، سوای شیک بودن و پوشیدن مدل‌های خاص باید لباسی را انتخاب کنیم که علاوه بر پوشیده بودن مناسب فصل گرما هم باشد. شما می توانید با نیم نگاهی به ترندهای امسال در این فصل شومیزها و مانتوهای مدرن‌تری را برای پوشش خودتان در نظر بگیرید.

شومیزها از آن دسته لباس­‌هایی هستند که هم در استایل­‌های رسمی و هم در استایل­‌های غیررسمی حضور دارند. برای انتخاب بهترین گزینه برای موقعیت و اندامتان لازم است ابتدا با انواع شومیز آشنا شوید. ما در اینجا به شما کمک می­‌کنیم فاکتورهای مهم انتخاب شومیز را در خریدتان مد نظر قرار دهید.

700

- اولین نکته در انتخاب شومیز؛ به سایزت توجه کن!

اول از همه حواستان باشد شومیزی را انتخاب کنید که سایز شما باشد، شومیزهایی که برای شما خیلی چسبان یا خیلی آزاد هستند روی راحتی و زیبایی استایل شما تاثیرات منفی دارند. علاوه بر آن لباس‌هایی از این دست روی اعتماد به نفس فرد هم اثر می‌گذارند و رضایت فرد از استایل خود را پایین می‌آورند. نوع پارچه، رنگ شومیز و برش آن می‌بایست تکمیل‌کننده‌ی سایر موارد در استایل شما باشد تا شیک‌پوش به نظر بیایید. یقه‌هایی را انتخاب کنید که با شکل صورت و بلندی گردن شما تناسب داشته باشد. اگر فرم صورت شما بلند و باریک است یقه‌های پهن گزینه‌های بهتری هستند و در صورتی که فرم صورت شما گرد است یا تپل هستید ترجیح با یقه‌‌های هفت و قایقی است.

girl-stylish-outfit-red-beret-sits-chair-thoughtfully-reads-pink-background-with-shiny-clothes-shoes-1

- اندامت رو نگاه کن بعد شومیز بخر!

حتما قبل از انتخاب و خرید شکل و فرم بدنتان را بشناسید و بدانید که شکل اندامتان در کدام دسته سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیل و مثلث قرار دارد. اگر شومیز متناسب با اندام خود را انتخاب نکنید نمی توانید به آن استایلی که مد نظرتان است برسید. اگر اندامتان به شکل سیب است شومیز با کمر پهن بخرید. اگر به شکل گلابی است بالاتنه تنگ و پایین تنه گشاد مناسب است. اگر ساعت شنی هستید باید شانه و ران در شومیز آزاد و گشاد باشد. اندام مستطیلی از شومیز های اپل دار در شانه استفاده کنند و اگر اندام مثلثی دارید شومیز جذب بخرید.

nm-busting-body-type-myths_body-types

شومیز اپل دار مناسب اندام مستطیلی

افرادی که اندام مستطیل شکل دارند، برجستگی­‌های زیادی در بالاتنه­‌شان ندارند و کمر و شانه­‌هایشان در یک راستا است. این افراد بهتر است شومیزهایی را انتخاب کنند که دارای اپل هستند، در قسمت کمر برش دارند و آستین­‌های پفی یا پرنسسی دارند.

خوبی این مدل شومزهای این است که به خوبی با شلوار یا دامن استایل می‌شوند و هیچ محدودیتی ندارند. اگر از دسته افرادی هستید که شانه‌های پهنی دارید و شانه‌هایتان نسبت به دیگر قسمت‌های بدن عرض بیشتری دارد، از این مدل شومیزها دوری کنید.

black.rose_gallery_274658656_643154743614222_1379244622070876705_n

اندامت مثلثیه؛ شومیز تنگ و چسب بپوش

شومیزهای جذب و تنگ‌تر مناسب افرادی با اندام‌­های مثلث شکل است؛ شومیزهای مدل­‌دار و پر چین برای این افراد مناسب نیست. افراد با اندام مثلثی افرادی هستند که عرض شانه‌هایشان نسبت به پایین تنه بیشتر است. اگر می‌خواهید تعادل ایجاد کنید از شومیزهای چسبان برای بالا تنه و دامن‌های پفی برای پایین تنه استفاده کنید. این کار به خوبی تعادل بدنی را حفظ کرده و به شما شکلی مانند ساعت شنی می‌دهد.

emperatour.clothes_286057009_183557164020463_7162279736867720505_n

شومیزهای کمر تنگ مناسب ساعت شنی ها

پیشنهاد می­‌کنیم اگر از آن دسته از افرادی هستید که اندام ساعت شنی دارید، به دنبال شومیزهایی با کمر تنگ‌تر باشید. شومیزهایی که در قسمت شانه و پایین لباس آزادتر هستند جذابیت اندام شما رو به زیبایی دو چندان نمایش می­‌دهند. البته باید خاطر نشان کرد به لحاظ زیبایی‌شناسی تمام مدل‌­های شومیز برای این افراد انتخاب درستی به نظر می­‌آید؛ مدل‌دار، پُر چین، آستین پفی و… این دسته از خانم­‌های خوش شانس هستند که طیف گسترده‌­ای برای انتخاب دارند.

اگر مانند ساعت شنی هستید خوشحال باشید که هر نوع مدل شومیزی برای شما یک انتخاب هوشمندانه است. فقط باید در انتخاب لباس پایین تنه هوشیارانه عمل کنید.

shomiz-va-daman-6

شومیز رو چه جوری با دامن بپوشیم؟

پوشیدن دامن تو مهمونی ها و جشن ها از قدیم بین زنان ایرانی رواج داشته البته در مقطعی دختران و زنان ایرانی دیگه خیلی دامن نمی پوشیدن اما انگار دوباره دامن پوش بودن داره رواج پیدا می کنه. در این بین ست کردن شومیز با یه دامن می تونه انتخاب خیلی جذابی باشه برای دختر خانوم های جوون. اگر می­‌خواهید شومیزتان را با دامن بپوشید در ست کردن شومیز و دامن چند اصل را همیشه رعایت کنید:

شومیز طرح‌دار با دامن ساده و برعکس

شومیز طرح­‌دار و پرچین را با دامن­‌های ساده و تک رنگ بپوشید و دامن­‌های نقش­‌دار و پرکار را با شومیزهای ساده و تک رنگ ست کنید. ضمن اینکه در نظر داشته باشید برای اینکه خوش استایل باشید بهتر است، تمرکز را از آن قسمتی از بدنتان که درشت­‌تر است یا هیکل شما را نامتناسب کرده است منحرف کنید پس برای قسمت‌­های درشت­‌تر بدنتان از بین لباس­‌های تک رنگ و ساده انتخاب کنید.

پس تکرار می‌کنیم اگر بالاتنه‌ی شما سایز بزرگ است، شومیز ساده یا یک دامن طرح‌دار بپوشید. اما اگر پایین تنه‌ی درشتی دارید دامن طرح‌دارتان را با شومیز ساده به تن کنید.

55

شومیز بلند را روی دامن نیندازید

هرگز شومیزهای بلند یا گشاد را روی دامن‌تان بیندازید، این کار ظاهر ناخوشایندی برای شما می‌­سازد. سعی کنید از کمربند در این ترکیب غافل نشوید و همزمان شومیز را داخل دامن بگذارید. اگر دامن‌تان گل‌­دار است، مثلا گل­‌های صورتی دارد می­‌توانید شومیزتان را با یکی از رنگ­‌های روی دامن‌تان هماهنگ کنید. اگر دوست دارید شومیز را روی دامن بیندازید، دامن‌تان را با یک شلوار جایگزین کنید.

60

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها