|

واسه مهمونیا یه شومیز بخری خیالت تخت تخته؛ مثلا مدل کرواتیش که هم نازه هم خاص

شومیزهای یقه کرواتی از آن دسته لباس هایی هستند که هم در مهمانی های ساده و هم در انواع مجلس ها می توان آن ها را پوشید و حسابی جذاب شد.

لینک کوتاه کپی شد
3

شومیز جزو جذاب ترین تن وش برای خانوم هاست و تقریباً همه جا میشه اون رو پوشید. شومیز ها چندین مدل دارند شومیز های بلند و مانتویی مخصوص خیابون گردی و روزمرگی هاست که تو این روزهای گرم سال هم حسابی به کار میان. یکسری از شومیزها هم هستند که میشه اون هارو تو مهمونی ها و دورهمی ها پوشید. شومیز یقه کرواتی از این دست شومیزهاست.

به گزارش «شایانیوز» شومیز یقه کراواتی شومیزی است که یقه آن دو روبان دارد که آنها را به‌شکل پاپیون یا کراوات گره می‌زنند. الگوی این لباس به دو صورت تهیه می‌شود: یقه هفت و یقه گرد. روی سرشانه یا سینه هیچ پنس یا ساسونی ندارد و معمولا یقه آن مانند بلوز مردانه بسته است، اما برخی از مدل‌های آن را با یقه بزرگ و باز درست می‌کنند. البته یک نوع آن هم نه به‌شکل هفت است و نه گرد و شبیه سوراخ قفل است.

ezgif-3-265541b75df4

اصل شومیز به طرح پیراهن مردانه شباهت دارد، بنابراین باید جلوباز باشد. بااین‌حال در شومیزهایی که یقه آن را بازتر درست کرده‌اند می‌توان آن را جلوبسته دوخت. هرچند اگر جلو بسته هم باشد، معمولا در جلو درز یا دکمه‌نما گذاشت تا حالت آن حفظ شود. اگر به‌طورکلی درز دوست ندارید، می‌توانید آن را سه‌دکمه درست کنید.

سجاف جلوی این لباس شبیه سجاف پیراهن مردانه ۲ تا ۲٫۵ سانتی است و دکمه‌های کوچکی روی آن می‌دوزند. این لباس نه زیاد چسبان است و نه بیش‌ازحد گشاد، بلکه کاملا راحت است.

اصل شومیز یقه کراواتی آستین‌بلند بوده است، بااین‌حال برخی از مدل‌های آن را آستین‌سه‌ربع درست می‌کنند. مچ آن اغلب پهن است اما در آستین‌های سه‌ربع بهتر است مچ آن باریک باشد.

آستین را با کمی چین‌سوزنی به مچ وصل می‌کنند، به این ترتیب پف ظریف و زیبایی در قسمت مچ به وجود می‌آید.

ezgif-3-020ab0b91b0c

از چه پارچه‌هایی می‌توان برای تهیه آن استفاده کرد؟

تقریبا هر پارچه‌ای که سبک و لطیف باشد و افت داشته باشد برای درست‌کردن شومیز یقه کراواتی مناسب است. بهترین پارچه‌هایی که در دوخت این لباس کاربرد دارند، کرپ نازک، ابریشم یا ابریشم مصنوعی نازک، ویسکوز، ریون سبک و حریر افت‌دار از جمله ژرژت هستند. اگر اصرار دارید از پارچه‌های دیگری استفاده کنید، مانعی وجود ندارد، اما انتظار نداشته باشید شومیز زیبایی از آن در بیاید.

117225836

شومیز یقه کرواتی را چجور و با چه لباس هایی ست کنیم؟

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی که این لباس را از بیشتر لباس‌های دیگر متمایز می‌کند این است که می‌توانید آن را با هر لباسی از هر رنگی بپوشید. کافی است ترکیب زیبایی از آنها درست کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد. یکی دیگر از خوبی‌های این لباس آن است که می‌توان آن را هم در محیط‌های بسیار رسمی، هم برای بیرون‌رفتن روزانه و هم مهمانی‌ها پوشید. کافی است برای هر مناسبت رنگ و مدل مناسبی را انتخاب کنید.

Z_UGN2bz-MXd6qf0

این شومیز هم با شلوار و هم با دامن زیبا می‌شود. شلوار جین، کتان و هر پارچه دیگری که برای شلوار وجود دارد با این شومیز خوب درمی‌آید. البته بهتر است شلوار یا دامنی که با آن می‌پوشید گشاد نباشد، ولی می‌توانید حتی با شلوار بگی هم آن را امتحان کنید. می‌بینید؟ واقعا هیچ محدودیتی نداریم!

یکی دیگر از ترکیب‌های زیبا برای شومیز یقه کراواتی این است که آن را زیر مانتو یا پالتوی جلوباز بپوشید. البته بهتر است یقه پالتو یا مانتو از مدل‌های بسته مانند یقه گرد یا ایستاده نباشد. چون حتی در صورت باز گذاشتن دکمه‌ها باز هم روی لباس را می‌پوشاند و زیبایی آن از بین می‌رود.

شومیز یقه کرواتی یه قانون مهم!

یک قانون درباره شومیز یقه کراواتی وجود دارد و آن این است که ترجیحا پایین آن درون کمر شلوار یا دامن جا می‌گیرد. بااین‌حال این قانون سفت و سخت نیست، زیرا برخی از انواع آن گشادتر هستند و می‌توان آن را روی شلوار قرار داد. دقت کنید، فقط شلوار! یعنی هرگز شومیز را بیرون از کمر دامن قرار ندهید یا حداقل با دامن‌های گشاد مانند دامن فون و کلوش این کار را نکنید.

d8b4d988d985db8cd8b2-d8acd984d988-d8a8d8b3d8aad987-db8cd982d987-daa9d8b1d988d8a7d8aadb8c_611bdde88948e

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها