|

هوا گرم شده و آرایشا داره میریزه؛ بدو که کلی راه حللل واست دارم تا خوشگلیت موندنی شِه

فصل گرما نزدیک است و خیلی از خانوم ها غصه شون گرفته که حالا با گرم شدن هوا و عرق کردن چجوری آرایش صورتشون رو حفظ کنند؟

لینک کوتاه کپی شد

این روزها هوا کم کم دارد رو به گرمی می رود پیش بینی می شود تابستان بسیار داغی را پیش رو داشته باشیم. گرمی هوا برای خانم ها بسیار سخت تر از آقایون است. خانم ها از یک طرف باید لباس های بیشتری بپوند که باعث می شود گرما بیشتر اذیتشان کند و از طرفی حفظ آرایش و کرم های که بیشتر دخترها و خانوم ها استفاده می کنند در روزهای گرم سال کار بسیار سختی است.

به گزارش «شایانیوز» احتمالا بارها برایتان پیش آمده که با یک آرایش جذاب و شیک از خانه خارج شده‌اید اما پس از چند ساعت آرایش‌تان به هم ریخته و از حالت مطلوب خارج شده است، علی‌الخصوص در روزهای گرم به علت تعریق صورت، احتمال این که آرایش‌تان به هم بریزد زیاد است. اما برای ماندگاری آرایش در طول روز چه روش‌هایی وجود دارد؟ با ما در این مقله همراه باشید تا چند روش که باعث ماندگار بیشتر آرایش می شود را به شما بگوییم.

- پیش از آرایش پوستتان را پاکسازی کنید

پاکسازی و آماده‌کردن پوست برای آرایش یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت است که باعث ماندگاری آرایش می‌شود. در این مرحله باید پوست‌تان را به خوبی لایه‌برداری و آبرسانی کنید.

لایه‌برداری باعث می‌شود پوست شاداب‌تر شود و سلول‌های مرده‌ی پوست باعث کدر شدن صورت نشوند. آبرسانی باعث می‌شود که مواد آرایشی بهتر جذب پوست شما شوند و همچنین چین و چروک‌های ریز پوست پس از آبرسانی کمتر نمایان شوند و از پوسته‌پوسته شدن پوست هم جلوگیری می‌شود. برای لایه‌برداری از انواع اسکرابرها می‌توانید استفاده کنید و پس از آن با استفاده از ماسک‌ها یا کرم‌های آبرسان، پوست‌تان را آبرسانی کنید.

preparing-face-1

- از پرایمر استفاده کنید

پرایمر‌ها باعث افزایش ماندگاری آرایش می‌شوند و از ماسیده‌شدن کرم‌پودر روی پوست جلوگیری می‌کنند. بهتر است از پرایمرهایی که بر پایه‌ی آب هستند استفاده کنید چرا که این پرایمر‌ها از پرایمرهایی که بر پایه‌ی روغن هستند ماندگاری بیشتری را ایجاد می‌کنند. پس از پاکسازی و آبرسانی، پرایمر را به خوبی روی صورت‌تان بمالید تا کاملا جذب شود.

primer-using

- از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رمزهای افزایش ماندگاری آرایش، استفاده از لوازم ضد‌ آب مانند خط چشم، مداد چشم و ریمل ضد آب است؛ این محصولات طوری فرموله شده‌اند که در برابر رطوبت دوام داشته باشند. اگر از محصولات ضد آب استفاده نکنید ممکن است آرایش‌تان در اثر عرق کردن و یا گرمای زیاد خراب شود.

waterproof-makeup

- از اسپری فیکس استفاده کنید

اسپری فیکس باعث ماندگاری هرچه بیشتر کرم پودر و همچنین سایه‌ی چشم شما خواهد شد. در آخرین مرحله‌ی آرایش کمی اسپری فیکس را روی صورت‌تان اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. زمانیکه صورت‌تان هنوز خشک نشده به هیچ عنوان به آن دست نزنید تا اسپری آرایش‌تان را به خوبی فیکس کند.

setting-spray

مواردی که در بالا اشاره شد یکسری راهکارهای اصولی برای حفظ و ماندگاری بیشتر آرایش و در نتیجه جذاب ماندن شما است. اما چند نکته بدیهی هم وجود دارد که ذکر آن ها هم خالی از لطف نیست:

- دو لایه رژ لب بزنید

-از پودر فیکس استفاده کنید

- به صورت‌تان دست نزنید

- از کرم پودهای بر پایه روغن استفاده نکنید

و در آخر اینکه بدانید که هرچه کمتر آرایش کنید آرایش ماندگار تری خواهید داشت.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها