|

اصول شیک پوشی

مهمونی عید جای مانتو، شومیز بپوش و خاااص شو؛ کلی ایده ناب مناسب هر اندام

نزدیک عید هستیم و مهمونی های عیدانه در راه هستند پس چه بهتر که به جای استفاده از لباس های معمولی با یک شومیز جذاب استایلی جانانه بسازید.

لینک کوتاه کپی شد
11

بیشتر خانوما تنها به موارد ظاهر بیرونی استایل خود مثل مانتو شلوار و کیف و کفش و آرایش فکر می کنند اما نباید از آیتم هایی که میتونن شمارو تو مهمونی های خودمونی و حتی رسمی خوشگل و متفاوت تر از بقیه نشون بدن شومیز هستش. وقتی اسم این لباس زیبا میاد همه فکر می کنند تنها پیراهنی ساده و سفید است که باید بگیم کاملا اشتباهه چرا که دیگه شومیز تبدیل به عضوی جذاب و ضروری برای کد هر خانوم هستش که در طرح ها و رنگ های مختلف ارائه میشه و میتونه استایل شمارو از این رو به اون رو کنه!

به گزارش«شایانیوز» خب با توجه به اینکه خیلی خیلی نزدیک به عید هستیم و مهمونی های عیدانه مثل دو سال قبل نیست که به دلیل کرونا کم باشه و با پایین اومدن شدت خطر این ویروس دید و بازدیدهای امسال بیشتره، خیلی از خانوما دوست دارند تا هم نسبتا پوشیده باشند و هم شیک! بنابراین انتخاب یک شومیز خوشگل با شلوار و توربان میتونه تیپی دیدنی به شما تحویل بده ناگفته نماند برای توربان هم نیاز نیست حتما برین بخرین و به راحتی میتونین با شال و روسری های خودتون طرح های مختلف توربان رو بسازید.

اما برخی دیگر هم هستند که دوست دارند تا کاملا راحت باشند و میتونن از شومیز با دامن و کفش استفاده کنن و یه مهمون و یا یه میزبان خوشگل باشن. پس در هر حالت شومیز میتونه انتخابی جذاب برای مهمونی های عید باشه چون روش های زیادی برای ست کردنش وجود داره.

76f6de252392a332be5c6d1173c3fd0b-819x1024

حالا یه سوال برای خانوما وجود داره که چرا دکمه هاشون به سمت چپ و برعکس آقایون بسته میشه؟!

چون در ایام قدیم زنان طبقه بالا و مرفه لباس‌شان را خودشان نمی‌پوشیدند! متداول‌ترین استدلال در مورد دکمه‌های سمت چپ زنان همین است! زنان مرفه که دارای ندیمه‌ی مخصوص پوشاندن لباس بودند، دکمه‌هایی در سمت چپ لباس‌های‌شان داشتند تا خدمتکار راست‌دست راحت‌تر دکمه‌های آنان را ببندد!

و دیگر سوالی که ممکنه برای یک خانوم پیش بیاد اینه که اصلا چه مدل شومیزی به اندامش میاد؟!

اگه اندام تپل و درشتی دارین و دوست دارین تا پهلو و شکمتون کمتر تو دید باشه و خلاصه جمع و جورتر بنظر بیاین بهتره که از شومیز های طرح ریز دار و رنگ تیره استفاده کنید چرا که یک شومیز ساده چشم رو بیشتر به سمت پستی بلندی ها هدایت میکنه.

Untitled

اگه شما خانومی هستید که بالاتنه پُرتری به نسبت پایین تنه خود دارید با گردنی نسبتا چاقتر، بهتره که از شومیز های یقه هفت چه طرحدار و چه ساده استفاده کنید تا اندامتون رو کشیده تر و زیبا تر نشون بده. 

Untitled

خانوم هایی که پایین تنه لاغرتری نسبت به بالاتنه دارند و یا خانوم هایی که اندامی نرمال یعنی نه چاق و نه لاغر دارند شومیز آستین پفکی پیشنهاد میشه که ظاهری چشمگیر و البته متعادل به شما خواهد داد. 

Untitled

اگه اصلا اندام رو فرم و خوشگلی دارین احتمالا همه چی بهتون میاد و یا اگه چاق و لاغر بودن براتون مهم نیست و تنها بلند تر نشون دادن گردن و ظرافتش براتون مهمه بهتره که از شومز های یقه شکاری استفاده کنین تا به نتیجه دلخواه برسید.

Untitled

خانوم هایی که اندامی لاغر دارند و دوست دارند تا پُر تر بنظر بیان بهتره که از شومیز هایی با طرح های شلوغ و خطوط افقی استفاده کنند. برای این افراد شومیز های ساده لاغرتر نشان میدهد.

Untitled

شومیز با چه آیتم هایی سِت میشه؟!

شومیز آیتمی هستش که شما میتونین به راحتی با انواع شلوار لی جذب و مام استایل و پارچه ای و دم پا و راسته و... ستش کنید. علاوه بر این شومیز ها با دامن های کوتاه جذابیت خاصی دارند که لباس شمارو به یک استایل مجلسی جذاب تبدیل می کنند.

در ادامه نمونه هایی از شومیز را خواهیم گفت که با چه مواردی سِتی جذاب می شوند.

1- شومیز مجلسی حریر

شومیز مجلسی حریر از خوشگلترین لباس هایی هستند که برای خانوم ها در هر سن و سالی به خصوص جوان تر زیبایی خاص خود را دارند. این مدل شومیز با دامن بلند یا کوتاه و با شلوار جین پارچه ای به خوبی ست میشود. شومیز حریر به صورت مدل های دکمه دارد و بدون دکمه هستند که در مدل یقه های گرد، هفت، کرواتی، پاپیونی و یقه مردانه می باشد.

2- شومیز گلدار

با توجه به اینکه در انتظار فصل بهار هستیم بهتره که از رنگ های شاد و رنگی و طرح های گلدار استفاده کنیم تا حال و هوای عید و بهار رو داشته باشیم. مدل شومیز های گلدار نه تنها ظاهر شمارو خوشگل و شاداب تر نشون میدن بلکه در روحیه افرادی که با شما معاشرت دارند هم تاثیر خوبی دارد. 

3- شومیز طرح دار

شومیز های طرحدار در مدل های گلدار، خال خالی، راه راه و یا رنگی هستند که در برخی از آن ها پولک دوزی و یا سنگ و مروارید استفاده میشه و خیلی خوشگلترشون میکنه. همچنین اگر از طرفدار های طرحدار هستید شومیز هایی که یقه و یا آستین پفی و چین دار دارند هم زیبایی خاصی به شما خواهند داد.

4- شومیز ساده

شومیز های ساده مجلسی معمولا تک رنگ هستند و مدل ساده ای دارند اما با این حال بسیااار شیک و مجلسی هستند و بیشتر هم در دو رنگ سفید و مشکی مورد استقبال قرار می گیرند. شومیز سفید از آیتم هایی هستش که در چند وقت اخیر بین خانوم های جوان خیلی طرفدار پیدا کرده و در دورهمی ها و یا مجالس رسمی تر استایل هایی زیبا می سازند.

امسال تحویل سال اینطوری بپوش

rominastyle_ir_1646994325_2

rominastyle_ir_1646994325_4

rominastyle_ir_1646994325_3

rominastyle_ir_1646994325_5

rominastyle_ir_1646994325_6

rominastyle_ir_1646994325_7

rominastyle_ir_1646994325_9

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

تصاویر از پیج های: (rominastyle_ir) (roz_shomiz) (shomiz98)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی