|

اصول چیدمان پذیرایی مستطیلی / از دیزاین و مدل مبلمان گرفته تا روش هویت دادن به خونه

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل کمی دشواره اما نکاتی وجود دارن که میتونن این مسئله رو حل کنن و در این جا با اون نکات طلایی آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب خیلی از خونه ها هستن که در طراحی پلان پرتی دارن و یا اینکه به اشکالی مثل دایره و مستطیل ساخته شده اند که خب در چنین شرایطی طراحی داخلی و دیزاین واقعا سخت میشه. در واقع وقتی شما منزلی به شکل مستطیل دارید به دلیل بیشتر بودن طول نسبت به عرض، ممکنه دچار مشکل در چیدمان وسایل و لوازم بشید. پذیرایی مهمترین بخش هر خونه ای هستش و خب چیدمان پذیرایی به طوری که یه نمای شیک و مدرن داشته باشه همیشه دغدغه اصلی خونواده های ایرانی بوده است. چرا که ما ایرانی ها اهل تجمل هستیم و دلمون میخواد تا خونمون به شکل جذاب و چشمگیری دکور بشه. به همین دلیل به این مسئله اهمیت فراوونی میدن، به خصوص وقتی که پذیرایی به شکل مستطیل باشه که خب بی شک دیزاینش نیاز به دقت بیشتری هم داره. در این بخش باید بدونیم که یه پذیرایی مستطیلی رو چطور میتونیم شیک و مناسب بچینیم که هم مبلمان و وسایل حجیم جای درست خودشون رو پیدا کنن و فضاگیری اشتباه نباشه، هم اینکه ترکیب بندی زیبایی ایجاد بشه و محیطی دلنشین و آرام داشته باشیم.

68748647

سبک چیدمان مبل و چراغ سقفی در پذیرایی مستطیل

وقتی حرف از یک پذیرایی مستطیلی میشه باید حواسمون باشه که مهمترین خصوصیت این محیط طول و عرضی هستش که باید در نظر گرفته بشه. مثلا اینکه اگر پذیرایی شما دارای طول زیادی هستش میتونید مبلمان رو به شکل مستطیلی و در امتداد دیوارها قرار بدید و با سلیقه خود بچینید. اینطوری هم از فضا استفاده بهینه‌ تری شده و هم حس جادار بودن رو به مهمون القا میکنه. از سویی هم داشتن یک میز پذیرایی شیک و کوچیک در مرکز اتاق میتونه هم خوشگلی فضا رو بیشتر کنه و هم اینکه فضای خالی بین مبل ها رو میتونه پر کنه. چراغ های سقفی و یا لامپ های دیواری هم گزینه های خوبی هستن تا بتونید به دیزاین مدرنی که دارید تاکید کنید.

9874874

6874864

اینجوری به فضای خونت هویت ببخش

اما نوبتی هم باشه نوبت دیزاین پذیرایی میرسه که باید در موردش صحبت کنیم. دیزاین هر فضا در واقع به اون محیط هویت میبخشه و و جزئیاتی هستش که باعث میشه تا فضای پذیرایی شما از یه اتاق معمولی به یه محیط دارای کاربری تبدیل بشه که خاص و مدرن نیز هست. انتخاب رنگ دیوارها و کف، نوع و سبک مبلمان، فرش‌ ها و حتی پرده‌ ها نقش نقش خیلی مهمی تو دکوراسیون پذیرایی دارند. برای داشتن یک دیزاین شیک و مدرن بهترین کار اینه که از رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی و یا بژ استفاده داشته باشید. چرا که این رنگ ها آرامش بخش هستن و به دلیل روشنی که دارند میتونن فضا رو هم بزرگتر نشون بدن. همچنیین ناگفته نمونه که استفاده از یکی دو تا عنصر بولد و شارپ مثل کوسن های رنگی و یا یک تابلوی خاص میتونه چیدمان فضای شما رو متعادل تر کنه و حس انرژی و زندگی ببخشه.

863748

چیدمان و دکوراسیون در پذیرایی مستطیل کم متراژ

اگر پذیرایی شما متراژ کوچیکی داشته باشه باید دکوراسیونی ویژه ای هم براش در نظر بگیرید. در چنین فضاهای کوچیکی به دلیل محدودیت در فضا انتخاب وسایل باید ریز بینانه تر باشه تا اتاق خسته کننده به نظر نیاد. اول از همه بادی اشاره کنیم به مبلمان کم حجم و چند منظوره که در بازار موجود هستند. میزهای چند کاره هم مفید هستن و هم میشه ازشون به عنوان میز جلو مبلی استفاده داشت و هم میز غذاخوری. همچنین انتخاب مبلمان کوچیک تر با نمای زیبا و استفاده از قفسه های دیواری و استفاده بهینه از فضای عمودی به جای مکیز های بزرگ به آزاد کردن فضا کمک خوبی داره. برای رنگ‌ آمیزی اینچنین فضاهای کوچیک هم ایده ما به شما اینه که حتما برید سراغ اون دست از رنگ های روشنی که باعث دلباز تر شدن فضا میشن. راستی آینه ها هم عناصری جهت بزرگنمایی فضا هستن و میتونن یکی از بهترین ابزار ها در هر دکوراسیون باشند که محیط رو بیگ تر نشون میدن.

654864

87874

5654

سبک مبلمان، متقارن سازی و گیاهان آپارتمانی

برای دکور یک پذیرایی مربع دست شما باز تره و میتونید خلاقیت تون رو بروز بدید. پذیرایی مربع به شما این امکان رو میده تا مبلمان رو در مرکز بچینید و تمرکز بیشتری در متقارن سازی داشته باشید. برای مثال میشه گفت مبلمان ال شکل و یا نیم دایره ای رو در بخش وسط فضا قرار بدید و اطرافش رو هم با میزهای کوچیک و چراغ های شیک دکور کنید. استفاده از گیاهان سبز هم میتونن یه طراوت و حس زندگی خوبی به محیط ببخشند. علاوه بر همه اینها استفاده از فرش های طرح دار و بزرگ هم میتونه به جداسازی بخش های مختلف خونه کمک کنند که باعث میشه تا پذیرایی شما هارمونی منحصر به فردی پیدا کنه.

57484

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها